Gjest Gjest Skrevet 1. september 2006 #1 Del Skrevet 1. september 2006 Har vert hjemme denne uka pga kvalme og spy'ing og derfor har det ikke frista å gå på jobb, naturligvis. Men føler ikke sjefen min tror meg! I går skrev han sms til meg at han skulle ringe meg i dag, for det var noe han var usikker på mht noe på jobben. Greit det.. men i dag da han ringte og jeg tok telefonen, så var jeg ute på terrassen for å trekke litt luft. Da lurte han på hvor jeg var. Om jeg var på bytur eller noe. Da jeg forklarte at jeg var ute en tur, men at jeg bor ved en traffikert vei, ble han nermest mistenksom! Så sa han: "hvordan føler du deg? Høres ikke så syk ut lenger...." Da sa jeg rett ut til han, at jeg tror ikke at det er så attraktivt for de andre på jobben å jobbe rundt en som er kvalm og spyr. Da begyte han å småflire og forklarte hvorfor han ringte og sa "god bedring." ?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 1. september 2006 #2 Del Skrevet 1. september 2006 Har du hatt mye sykefravær tidligere? Høres ut som en litt småfrekk sjef. Du kan jo få sykemelding neste gang, så ser han at du faktisk er syk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2006 #3 Del Skrevet 1. september 2006 Nei er lite syk, men for en uke siden følte jeg at jeg ikke var noe særlig, og sa til sjefen at jeg går hjem. Da ble han litt småsur pga dette. Sånn ellers er sjefen en mann som er veldig hyggelig og arbeidsmiljøet er veldig positivt. Det kan jo være jeg misforstod situasjonen....me syntes på en annen side at det var en veldig klar melding. Var jo hjemme pga spysjuke, så såg ikke poenget med å gå til legen, men kanskje jeg skal gjøre det til neste gang? Men er dette noe jeg skal ta opp med han, eller blir det hans problem? Ble ganske sånn: etterpå. Måtte bare lufte litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest beekeeper Skrevet 1. september 2006 #4 Del Skrevet 1. september 2006 En gang fikk jeg kjeft for at jeg ringte og var syk.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2006 #5 Del Skrevet 1. september 2006 Om du er syk mer enn 3 dager skal du jo ha sykemelding allikevel. Dessuten bør man gå til legen dersom man spyr i mer enn 3 dager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Colargol Skrevet 1. september 2006 #6 Del Skrevet 1. september 2006 Om du er syk mer enn 3 dager skal du jo ha sykemelding allikevel. ← Jeg skaffer meg sykemelding uansett om jeg tror jeg skal være borte bare noen dager jeg, man vet jo gjerne ikke helt på forhånd hvor lang tid sykefraværet tar mener jeg! Men jeg har faktisk blitt nekta å dra i min bestemor begravelse av jobben jeg! Men jeg dro alikevel, og beholdte jobben! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amanlis Skrevet 1. september 2006 #7 Del Skrevet 1. september 2006 Om du er syk mer enn 3 dager skal du jo ha sykemelding allikevel. Dessuten bør man gå til legen dersom man spyr i mer enn 3 dager. ← Man kan ta ut egenmelding i åtte dager dersom arbeidsplassen er en IA-bedrift. God bedring TS, kjiipt med sånne sjefer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2006 #8 Del Skrevet 1. september 2006 Har vert hjemme denne uka pga kvalme og spy'ing og derfor har det ikke frista å gå på jobb, naturligvis. Men føler ikke sjefen min tror meg! I går skrev han sms til meg at han skulle ringe meg i dag, for det var noe han var usikker på mht noe på jobben. Greit det.. men i dag da han ringte og jeg tok telefonen, så var jeg ute på terrassen for å trekke litt luft. Da lurte han på hvor jeg var. Om jeg var på bytur eller noe. Da jeg forklarte at jeg var ute en tur, men at jeg bor ved en traffikert vei, ble han nermest mistenksom! Så sa han: "hvordan føler du deg? Høres ikke så syk ut lenger...." Da sa jeg rett ut til han, at jeg tror ikke at det er så attraktivt for de andre på jobben å jobbe rundt en som er kvalm og spyr. Da begyte han å småflire og forklarte hvorfor han ringte og sa "god bedring." ?? ← Hvis du er hjemme en arbuke pga spying bør du komme deg til lege. Kvalme/oppkast utover tre dager, så skal lege kontaktes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 1. september 2006 #9 Del Skrevet 1. september 2006 Synes ikke det er så rart at sjefen spør når du har vært hjemme en uke pga spysjuken, det er jo ikke helt normalt... Og som gjesten over sier så bør du komme deg til legen og finne ut hva det er som feiler deg. Hvis ikke du er gravid, da. Da bør du fortelle det til arbeidsgiveren, slik at han kan få dekt sykepengene dine fra trygdekontoret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 2. september 2006 #10 Del Skrevet 2. september 2006 Jeg hadde nok ikke sagt noe til arbeidsgiveren min om jeg nettopp hadde blitt gravid (et par uker på vei). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå