Gå til innhold

Matte 1MX/Y

Gjest Gjest_studenten_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_studenten_*

Håper noen kan hjelpe meg :-)

Skal ta matte nå (strøk i 1 MA for 12 år siden... :grine: ) og lurer på hva slags kalkulator jeg må ha. Vet at det er en med grafikk....

Noen som kanskje kan fortelle meg hvordan eksaamensopplegget er også? Regner med at det er ganske annerledes enn i "gamledager" ;)

Håper på masse svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_studenten_*

Er det ett fett hvilken av de? vil gjerne ha den enkleste....Bare det å lære seg kalkulatoren er vel et prosjekt :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ett fett hvilken av de? vil gjerne ha den enkleste....Bare det å lære seg kalkulatoren er vel et prosjekt  :ler:

Nei, det er ikke ett fett. Spør læreren din hvilken han kommer til å undervise i.

Forøvrig er du elev nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jupp..enig i at du bør vente med å kjøpe kalkulator til du begynner.

Da jeg tok 1Mx hadde elvene samme kalkulator (den Saeria nevnte med grønt på sidene) som læreren, slik at hun lettere kunne hjelpe oss.

Lykke til med matten da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest beekeeper

Ark bruns har den billigste prisen på casiokalkulatorer nå, den du trenger er til 799,- (det sa de ivertfall til meg på skolen i går)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slenger meg på anbefalingen om å vente til du begynner og får hørt med læreren. Det er lettere å undervise når alle elevene kan følge med på samme forklaringen på tavla eller overhead...

Jeg er veldig fornøyd med min TI 83 og den var enkel å lære.. I den matteboka vi bruke på videregående(Sinus og CoSinus) sto det forklaringer både til Casio og til Texas på alt vi skulle gå igjennom, det reddet meg i allefall.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eleven :-)

Tusen takk for alle tips og råd :-)

Sikkert lurt å vente med kalkulator-innkjøp til kurset har startet.

Skal forøvrig bruke Sinus, jeg også, og det er jo supert at det står forklaringer i den... Da er det bare å bekymre seg for selve matten.... :ler:

Tyr til alle dere snille om jeg blir frustrert og står fast ;)

Og gjest, du har helt rett. Jeg er jo selvfølgelig elev nå, ja :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...