Gå til innhold

"Inne"jakke som ikke kan vaskes

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg så en fin jakke på Lene V, men den kostet 500,- så jeg orket ikke kjøpe. Fant den på salg noen dager etter, til 250,- prøvde den, og den var litt trang over puppene. Jeg spurte ei som jobber der om den vil gå ut, og ja det ville den svarte hun. Nå, et par måneder etter, nå jeg skal bruke den, så ser jeg at den ikke kan vaskes :overrasket:

Den er lagd av lin eller lignende, så det slo meg ikke i det hele tatt at den kun kan brukes i en dag eller to, for så å hives. Ser ikke helt for meg å kjøre til renseriet etter hver bruk :overrasket: Jeg syns det er mega-dårlig at de ikke opplyser om det når man handler. Denne jakken hadde vært fin å bruke på jobb ol (kontor), men er jo ikke meningen at man skal ha mye under, så det vil fort bli svette på den.

Vil ikke så mye med dette innlegget, er bare "litt" irritert på Lene V.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kunne jo sjekket vaskeanvisningen da du handlet da.

Er ikke selgers skyld at du ikke gadd det...

Skrevet

Jeg pleier ikke sjekke vaskeanvisniger fordi jeg tar det som en selvfølge at slike klær kan vaskes. Det hadde vært noe annet med ytterjakke el. mener jeg da, spesielt på slike butikker. Skal forsåvidt sjekke heretter...

Skrevet

Mange klær som er merket at de ikke kan vaskes, kan du fint vaske for hånd med Milo. Det skader jo ikke å prøve, hvis alternativet likevel er å kaste den etter bruk. Jeg ville i alle fall prøvd det, og så latt jakken tørke flatt på tørkestativet etterpå.

Skrevet

Jeg har vasket flere tynne jakker i maskinen selv om det sto rens på de.

Vasker ved 30 grader og bruker Milo.

Har foreløpig ikke ødelagt noe.

Skrevet
Jeg har vasket flere tynne jakker i maskinen selv om det sto rens på de.

Vasker ved 30 grader og bruker Milo.

Har foreløpig ikke ødelagt noe.

Signerer her!

Gjest *Snart medlem*
Skrevet
Mange klær som er merket at de ikke kan vaskes, kan du fint vaske for hånd med Milo. Det skader jo ikke å prøve, hvis alternativet likevel er å kaste den etter bruk. Jeg ville i alle fall prøvd det, og så latt jakken tørke flatt på tørkestativet etterpå.

Helt enig. Jeg har mange klær som visstnok ikke kan vaskes, men jeg har vasket alle med milo og det har alltid gått bra.

Hvis jeg er ekstra nervøs for et plagg, har jeg vasket det for hånd dog.

Skrevet

Takker :) Da tar jeg sjansen på å vaske for hånd, er litt spent på om det går greit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...