tuji Skrevet 1. september 2006 #21 Del Skrevet 1. september 2006 Til informasjon blir man sykmeldt når man er syk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 1. september 2006 #22 Del Skrevet 1. september 2006 Til informasjon blir man sykmeldt når man er syk. ← Viktig poeng Tuji! Jeg har hele tiden forutsatt at det er grunnlag for sykmelding til stede i mine svar til trådstarter. Man kan utmerket godt bli syk av konflikter på jobben, og dermed kan det være grunnlag for sykmelding. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 1. september 2006 #23 Del Skrevet 1. september 2006 Til informasjon blir man sykmeldt når man er syk. ← sier det gjerne igjen - du er klok du.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 1. september 2006 #24 Del Skrevet 1. september 2006 sier det gjerne igjen - du er klok du.... ← Si det mer, si det mer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. september 2006 #25 Del Skrevet 2. september 2006 Jeg er allerde blitt psykisk syk. Og er jeg der lenger så knekker han meg. Så ja, jeg er "syk". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veslejenta Skrevet 2. september 2006 #26 Del Skrevet 2. september 2006 (endret) Det finnes noe som heter friskmelding til arbeidsformidling. Da har man allerede vært sykmeldt en periode fra jobben sin, for eksempel fordi man bli psykisk syk av å jobbe på akkurat dette stedet. Det skal i sykmeldingsperioden vært prøvd forskjellige tiltak, for eksempel samtaleterapi. Dersom dette ikke hjelper og man i dialog med jobb, lege og terapeut ikke finner noen løsning slik at man gå tilbake til akkurat denne jobben, kan man bli friskmeldt til arbeidsformidling. Det betyr at man sier opp jobben og ikke har noen oppsigelstid. Trygdekontoret betaler lønn til deg i oppsigelsestiden, men max ut sykmeldingsperioden (et år fra man ble sykmeldt mener jeg å huske). Man er i denne perioden fri til å søke på jobber og få seg ny jobb. Det må sendes inn skriv fra lege, kopi av ditt oppsigelsesbrev til jobben samt brev fra arbeidsgiver om at de samtykker til dette til Trygdekontoret. Dette er nok ikke aktuelt i trådstarters tilfelle, men kan være greit å vite når man er sykmeldt fra jobben sin på grunn av ting som skjer på arbeidsplassen. Eneste muligheten jeg ser til at trådstarter kan gå på dagen er at arbeidsgiver tillater dette. Man kan sykmelde seg ut oppsigelsesperioden hvis legen din finner grunnlag for dette, men da kan man ikke starte med andre jobber i mellomtiden. Endret 2. september 2006 av Veslejenta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå