Gjest Gjest Skrevet 1. september 2006 #1 Del Skrevet 1. september 2006 Jeg har kommet i full frontalangrep med sjefen min. Jeg har fått tilbud av min forrige jobb å komme tilbake igjen. Kan jeg gå på dagen fra min nåværende jobb, eller kan arbeidsgiver kreve at jeg blir oppsiglestiden min? Setter pris på svar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 1. september 2006 #2 Del Skrevet 1. september 2006 I utgangspunktet må du nok jobbe oppsigelsestiden. Men er det en kraftig konlikt med arbeidsgiver kan kanskje de være villige til å la deg gå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 1. september 2006 #3 Del Skrevet 1. september 2006 Nåværende arbeidsgiver kan kreve at du blir ut oppsigelsestiden. Men, det er jo så klart mulig at h*n lar deg gå tidligere - men det er altså opp til h*n. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2006 #4 Del Skrevet 1. september 2006 Men er det mulig å gå på dagen uten lønn da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 1. september 2006 #5 Del Skrevet 1. september 2006 Hehe - det blir jo egentlig det samme da. Det er jo uansett ikke noe alternativ at en får gå på dagen, men blir lønnet ut oppsigelsestiden. Det må være tidenes snilleste sjef isåfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2006 #6 Del Skrevet 1. september 2006 Mye mas fra meg her nå, men er helt desperat. Hva med å sykemelde seg i oppsiglesestiden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 1. september 2006 #7 Del Skrevet 1. september 2006 Mye mas fra meg her nå, men er helt desperat. Hva med å sykemelde seg i oppsiglesestiden? ← Hvis det er grunnlag for sykmelding kan det være et alternativ, men det avhenger av legen din. Det er imidlertid umulig å være sykmeldt fra den ene jobben og jobbe i den andre. Dersom konfliktene på jobben er så store at du blir syk av det oppleves trolig konflikten som ille også fra den andre siden. Ingen er tjent med slike forhold, så du bør ha mulighet til å få gå før tiden. -Men det vet vi ingen ting om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2006 #8 Del Skrevet 1. september 2006 Hvis det er grunnlag for sykmelding kan det være et alternativ, men det avhenger av legen din. Det er imidlertid umulig å være sykmeldt fra den ene jobben og jobbe i den andre. ← Jeg mener dette kan være en mulighet om sykemeldingsgrunnlaget ikke er til stede i den ene jobben. Et eksempel: Noen som er skadet i et ben, og ikke klarer gå, men fungerer fint sittende, vil kunne bli sykemeldt fra en jobb i helsevesenet, men ikke nødvendigvis fra et kontor. Men 100 % sikker er jeg ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2006 #9 Del Skrevet 1. september 2006 Hjelper det at samtlige har sluttet fordi han er psykopat? Men jeg kan være sykemeldt i oppsiglesestiden og starte i den andre jobben etter endt oppisgelstid? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 1. september 2006 #10 Del Skrevet 1. september 2006 Hjelper det at samtlige har sluttet fordi han er psykopat? ← Du kan jo skrive en oppsigelse - vise til hva som er konflikten sett fra din side - med klare ord, og så avslutte med at på grunnlag av dette ønsker du å fratre din stilling med øyeblikkelig virkning, så sender du det til din sjef, personalsjefen og adm.dir og til hovedværneombud samt tillitsmannsapparatet i bedriften.. Selvsagt beholder du orginalen selv.... Tror nok du både får gå på dagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 1. september 2006 #11 Del Skrevet 1. september 2006 Jeg mener dette kan være en mulighet om sykemeldingsgrunnlaget ikke er til stede i den ene jobben. Et eksempel: Noen som er skadet i et ben, og ikke klarer gå, men fungerer fint sittende, vil kunne bli sykemeldt fra en jobb i helsevesenet, men ikke nødvendigvis fra et kontor. Men 100 % sikker er jeg ikke. ← Om en har to jobber kan en fint være sykemeldt fra den ene men i jobb på den andre. Men en kan ikke være sykemeldt i oppsigelsestiden i en stilling for så å jobbe fullt i en ny jobb. TS: at sjefen er psykopat har dessverre lite å si. H*n bestemmer om du får gå på dagen eller ikke. Men, du kan så klart sykemelde deg ut oppsigelsestiden og så begynne i den nye jobben når oppsigelsestiden er over. Min tidligere sjef gjorde det der jeg jobbet før. Vi hadde en helt forferdelig ledelse som etterhvert ble uutholdelig å jobbe for. Det endte med at hun sa opp og sykemeldte seg ut oppsigelsestiden. Noe jeg tror både hun og ledelsen var fornøyd med. (dette kommer selvsagt ann på legen, men i enkelte tilfeller blir jobbsituasjonen så grusom at det er fare for psykisk helse om en ikke blir sykemeldt). Lykke til! Jeg vet av egen erfaring hvor grusom det er å jobbe for gale mennesker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 1. september 2006 #12 Del Skrevet 1. september 2006 Om en har to jobber kan en fint være sykemeldt fra den ene men i jobb på den andre. ← Feil, er du sykemeldt så er du sykemeldt fra begge.. en side med litt forklaring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2006 #13 Del Skrevet 1. september 2006 Vi hadde veldige problemer med den forrige sjefen vår. (Ja, etter 1 års kamp måtte sjefen slutte). En jeg jobber sammen med var sykemeldt fra jobben "vår" pga problemene med sjefen, men h*n hadde jobb et annet sted også og jobbet der. Så h*n var faktisk sykemeldt et sted, mens h*n jobbet et annet sted. På vår jobb klarte vi altså å få sparket sjefen istedetfor at noen av oss andre sluttet. Men det var veldig veldig tøft, med flere sykemeldte. Du har min store forståelse. Håper det ordner seg for deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 1. september 2006 #14 Del Skrevet 1. september 2006 Feil, er du sykemeldt så er du sykemeldt fra begge.. en side med litt forklaring ← Vel, da er det inmarri rart at både min mor og en venninne nylig har vært sykemeldt fra kun en av sine to arbeidsplasser.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 1. september 2006 #15 Del Skrevet 1. september 2006 Jeg mener dette kan være en mulighet om sykemeldingsgrunnlaget ikke er til stede i den ene jobben. Et eksempel: Noen som er skadet i et ben, og ikke klarer gå, men fungerer fint sittende, vil kunne bli sykemeldt fra en jobb i helsevesenet, men ikke nødvendigvis fra et kontor. Men 100 % sikker er jeg ikke. ← Jeg ser poenget ditt. En person som må gå på krykker kan ikke arbeide som hjelpepleier, men kan omplasseres til annen jobb hos samme arbeidsgiver i stedet for å bli sykmeldt. Dette er fullt mulig, og gjøres ofte. Her er arbeidsforholdet det samme, men oppgavene blir endret en periode. Det er imidlertid noe helt annet dersom vedkommende blir 100% sykmeldt fra en jobb, men jobber et annet sted i sykmeldingsperioden. Sykmelding er knytt opp mot sykepenger, og det er ulovlig å ta imot sykepenger for ett arbeidsforhold og lønn fra et annet i samme periode. Det kalles svindel. Trådstarter bør ta opp problemet med legen sin, og sammen med h*n sjekke ut mulighetene. Dersom tidligere arbeidsgiver ønsker å ta trådstarter inn igjen har de nok tid til å vente en måneds tid. (Jeg tar det for gitt at TS er i prøvetid) Dersom konfliktene er så store som TS beskriver (det har vi ingen grunn til å tvile på, for slike problemer har vi flust av runft omkring) har h*n grunnlag for sykmelding inntil h*n kan begynne i ny jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 1. september 2006 #16 Del Skrevet 1. september 2006 Vel, da er det inmarri rart at både min mor og en venninne nylig har vært sykemeldt fra kun en av sine to arbeidsplasser.. ← Da har ikke legen gjort jobben sin dersom de har informert om at de har flere arb.givere.. - og de selv kan risikere miste retten til sykepenger fordi de ikke har spilt med opne kort overfor legen - ring ditt lokale trygdekontor å spør.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2006 #17 Del Skrevet 1. september 2006 Tusen takk for all info. Det hjelper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 1. september 2006 #18 Del Skrevet 1. september 2006 Tror jeg skal ringe trygdekontoret å spørre. Ble litt nysgjerring på dette nå. Jeg vet at min mor sin lege er godt klar over at mamma har to arbeidsplasser. Men uansett, mamma var jo bare sykemeldt fra den ene av jobbene - og mottok bare sykepenger fra den stillingsprosenten hun hadde der, så det er jo ikke slik at hun har vært 100% sykemeldt og fått fullt utbetalt sykepenger og så gått hen å tatt seg en annen jobb i mellomtiden. Det er jo to vidt forskjellige ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 1. september 2006 #19 Del Skrevet 1. september 2006 Om en har to jobber kan en fint være sykemeldt fra den ene men i jobb på den andre. Men en kan ikke være sykemeldt i oppsigelsestiden i en stilling for så å jobbe fullt i en ny jobb. ← Feil, er du sykemeldt så er du sykemeldt fra begge.. en side med litt forklaring ← Vel, da er det inmarri rart at både min mor og en venninne nylig har vært sykemeldt fra kun en av sine to arbeidsplasser.. ← Dere har både rett og feil begge to. Om man er sykmeldt med "generelle plager", f. eks influensa, skal sykmeldingen gjelde begge arbeidsforhold. Dette er fordi influensaen gjør det umulig å jobbe uansett arbeidsoppgaver. Det skal skrives en sykmelding pr arbeidsforhold. Om man derimot har beinet i gips kan man ikke jobbe som dykker, men man kan godt sitte ved en PC. Dermed må vedkommende sykmeldes fra dykkerjobben, men ikke fra kontor-jobben. Dette forutsetter imidlertid at vedkommende arbeider i begge jobbene fra før når sykmeldingen starter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 1. september 2006 #20 Del Skrevet 1. september 2006 Takk for oppklarende forklaring Firefox. Det var dette jeg ville frem til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå