Gjest Gjesta Skrevet 1. september 2006 #1 Skrevet 1. september 2006 Har lyst til å lære meg å fotografere, og ser at på alle kurs for nybegynnere så må man ha med seg eget speilreflekskamera. Vurderer derfor å kjøpe et brukt til å begynne med, for å se om dette er noe for meg. Er det noen som har et slikt kamera som vil fortelle litt om dere er fornøyd osv? Hva bør jeg IKKE kjøpe? Takknemlig for svar!
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2006 #2 Skrevet 1. september 2006 De helt typiske for tiden der du får med greit objektiv er Canon 350D samt Nikon D50 / D70. Hvis du ikke vil legge ut så mange penger nå med en gang, tror jeg at Canon 300D kan være et greit valg Det er noen år gammelt og har færre megapixler enn de nyere, men det bra for det, vil jeg påstå finn.no, akam.no og foto.no er steder å lete etter brukt kamerautstyr.
Gjest Gjest Skrevet 2. september 2006 #3 Skrevet 2. september 2006 Jeg anbefaler Nikon D70, kjøpte nettopp brukt selv og er så utrolig fornøyd. Kommer ALDRI til å bruke et vanlige digitalkamera igen. Ellers kan du jo få D50 enda billigere, det er spesielt for nybegynnere og gir omtrent samme bildekvalitet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå