MAcy Skrevet 1. september 2006 #1 Skrevet 1. september 2006 Køpte elle leide du brudekolen????? Hvorfor valgte du kjøp/leie??? Var å prøvde kjole med noen venninner. Det kostet 6000-8000 å leie og 8000-12000 å kjøpe. synes det var dyrt men er jo ikke inni priser så hva sier dere??? Vanlig å få avslag i pris når kjolen er brukt ei gang eller må det være brukt 2 ganger???
Susan Sto Helit Skrevet 1. september 2006 #2 Skrevet 1. september 2006 Kjoler koster vel alt fra en 5000 og oppover, avhengig av hva slags kjole du vil ha. 8000-10000 er absolutt ikke uvanlig. Leie er ganske dyrt i Norge, delvis fordi utvalget er lite, og de fleste derfor "velger" å kjøpe for å få akkurat den kjolen de vil ha. Og delvis for at det koster en del å oppbevare, tilpasse, rense og kjøpe inn brudekjoler. Hvis du er bekymret for prisen, ville jeg vurdert å kjøpe en brukt kjole. Da får du ofte samme kjolen til halve prisen, og det er gjerne like billig eller billigere enn å leie. (Selv om du må regne med litt småutgifter til tilpassing av kjolen. ) Jeg valgte å kjøpe brukt. Fikk da drømmekjolen til halv pris. (5000,-) Inkludert tilpassning til meg. Kjolen var nydelig, og den så helt ny ut! Anbefaler dette på det sterkeste!
MAcy Skrevet 1. september 2006 Forfatter #3 Skrevet 1. september 2006 Kjoler koster vel alt fra en 5000 og oppover, avhengig av hva slags kjole du vil Jeg valgte å kjøpe brukt. Fikk da drømmekjolen til halv pris. (5000,-) Inkludert tilpassning til meg. Kjolen var nydelig, og den så helt ny ut! Anbefaler dette på det sterkeste! ← Hvor kjøpte du kjolen brukt???
Chica Skrevet 1. september 2006 #4 Skrevet 1. september 2006 Masse annonser på bl.a. finn.no Jeg tror jeg kommer til å kjøpe brukt kjole. For ille å bruke 10.000 på et plagg jeg bare skal bruke en dag. Men - finner jeg ikke noen brukte kjoler jeg liker kjøper jeg nytt og prøver å selge etterpå.
Susan Sto Helit Skrevet 1. september 2006 #5 Skrevet 1. september 2006 Hvor kjøpte du kjolen brukt??? ← Tja, fant en svensk nettannonse jeg, men finn.no er gjerne et godt tips. (De fleste lar deg komme og prøve kjolen før du kjøper, men har du sett i brudesalonger og på nett, vet du kanskje hvilken kjole du vil ha?)
MarianneHR Skrevet 1. september 2006 #6 Skrevet 1. september 2006 Jeg hadde i utgangspunktet tenkt til å leie brudekjole. Men da jeg var rundt å prøvde kjoler, og fant en kjole jeg ville ha, så var det ikke en leie-kjole, den var kun til salgs. Så da gjorde det seg litt selv. Jeg kjøpte kjole, og har vel tenkt til å prøve å selge den nå i ettertid.
*Emma* Skrevet 1. september 2006 #7 Skrevet 1. september 2006 Hadde tenkt å kjøpe på Ebay fordi min kjole er vanskelig å få tak i her hjemme. Derfor ventet jeg ikke å finne den på finn.no Jeg kjøpte i en brudesalong...den hadde værtleid ut men siden den var såpass vanskelig å få tak i var den fortsatt dyr...jeg fikk den for 10.900kr (nypris 18.900)
nygarda Skrevet 1. september 2006 #8 Skrevet 1. september 2006 Jeg har leid meg kjole for 6000 kr. Den koster vel 15000 ny ca. Hadde egentlig tenkt å kjøpe brukt/på salg, men da jeg var i en brudesalong for å prøve falt jeg jo pladask for kjolen... Uansett så slipper jeg jo nå utgiftene med å rense og selge, det er bare å sende den tilbake til salongen. En ting man bør tenke på er jo at det er visstnok veldig vanskelig å få solgt kjolene. For min egen del hadde det jo måtte være noen som solgte en i nærheten av der jeg bor, og så skal det jo være riktig størrelse. Jeg er uansett fornøyd med valget mitt. Her er den: http://www.maggiesottero.com/dress.aspx?ke...ize=8&style=341
MAcy Skrevet 2. september 2006 Forfatter #9 Skrevet 2. september 2006 Jeg har leid meg kjole for 6000 kr. Den koster vel 15000 ny ca. Hadde egentlig tenkt å kjøpe brukt/på salg, men da jeg var i en brudesalong for å prøve falt jeg jo pladask for kjolen... Uansett så slipper jeg jo nå utgiftene med å rense og selge, det er bare å sende den tilbake til salongen. En ting man bør tenke på er jo at det er visstnok veldig vanskelig å få solgt kjolene. For min egen del hadde det jo måtte være noen som solgte en i nærheten av der jeg bor, og så skal det jo være riktig størrelse. Jeg er uansett fornøyd med valget mitt. Her er den: http://www.maggiesottero.com/dress.aspx?ke...ize=8&style=341 ← Den kjolen du har valgt er nokså lik den jeg har funnet meg, er ikke sikker på om jeg vil ha den i offhvite eller krem.. veldig greit med snøring bare å løsne litt om det blir for mye middag eller kake
Pinki Skrevet 2. september 2006 #10 Skrevet 2. september 2006 Jeg er uansett fornøyd med valget mitt. Her er den: http://www.maggiesottero.com/dress.aspx?ke...ize=8&style=341 ← Det var en nydelig kjole, Nygarda
Kykkelikokos Skrevet 2. september 2006 #11 Skrevet 2. september 2006 Køpte elle leide du brudekolen????? Hvorfor valgte du kjøp/leie??? Var å prøvde kjole med noen venninner. Det kostet 6000-8000 å leie og 8000-12000 å kjøpe. synes det var dyrt men er jo ikke inni priser så hva sier dere??? Vanlig å få avslag i pris når kjolen er brukt ei gang eller må det være brukt 2 ganger??? ← Jeg har tenkt til å kjøpe, siden det er såpass liten forskjell på leiepris og nypris. Det er også noe helt spesielt å vite at man er første som bruker kjolen. Skal nok prøve å få solgt kjolen etterpå, men den var faktisk ikke så dyr. Koster bare 6500kr.
nygarda Skrevet 2. september 2006 #12 Skrevet 2. september 2006 Den kjolen du har valgt er nokså lik den jeg har funnet meg, er ikke sikker på om jeg vil ha den i offhvite eller krem.. veldig greit med snøring bare å løsne litt om det blir for mye middag eller kake ← Husker ikke helt hvilken farge den var egentlig... Men den var ikke helt hvit. Håper å slanke meg litt, men den samme størrelsen vil jo sitte neste sommer uansett. Og om man skulle bli gravid så fungerer det jo også, så lenge man ikke er alt for langt på vei. Lenge leve snøring! Det var en nydelig kjole, Nygarda ← Tusen takk! Jeg følte den satt veldig fint. Hun sa den er sydd i 7 (!) lag av tøy, så det er ikke som å ha på seg en lett sommerkjole. Men likevel veldig behagelig. Jeg gleder meg, gleder meg, gleder meg, til min sambo ser meg i den! Huff, dette ble visst litt avsporing fra tråden. Poenget er uansett at når man finner den kjolen man vil ha så spiller ikke pengene så stor rolle. Leie eller eie er heller ikke så viktig så lenge man føler seg som den vakreste i verden den ene dagen!
Kykkelikokos Skrevet 3. september 2006 #13 Skrevet 3. september 2006 (endret) Dobbeltpost. Endret 3. september 2006 av darkness|
Kykkelikokos Skrevet 3. september 2006 #14 Skrevet 3. september 2006 Vel, det spiller vel en rolle for de fleste hva kjolen koster. Jeg driter ikke penger
Gjest Revenka Skrevet 3. september 2006 #15 Skrevet 3. september 2006 Jeg hadde bestemt meg for å se om jeg fant drømmekjolen brukt før jeg kjøpte den til full pris i butikken. Da jeg dro til Kristins brudesalong var det salg og fikk den ganske rimelig, til bare 5.900,- Nypris er 10.000. Usikker på om jeg skal selge den når jeg er gift.
nygarda Skrevet 3. september 2006 #16 Skrevet 3. september 2006 Huff, dette ble visst litt avsporing fra tråden. Poenget er uansett at når man finner den kjolen man vil ha så spiller ikke pengene så stor rolle. Leie eller eie er heller ikke så viktig så lenge man føler seg som den vakreste i verden den ene dagen! ← Vel, det spiller vel en rolle for de fleste hva kjolen koster. Jeg driter ikke penger ← Joda, man vil jo gjerne holde seg innenfor et visst budsjett. Er ikke så full av penger jeg heller. Synes det er helt absurd at jeg skal bruke 6000 kr på en kjole som jeg skal bruke kun en dag! Men det jeg mente var at man må regne med å bruke noen tusenlapper for å få den kjolen man faller for... Bryllup er et enormt dyrt prosjekt, og jeg vil heller spare inn på andre ting enn kjolen. Allikevel hadde jeg satt en grense for hvor mye jeg skulle bruke, og det har jeg holdt meg innenfor med god margin.
Susan Sto Helit Skrevet 3. september 2006 #17 Skrevet 3. september 2006 Joda, man vil jo gjerne holde seg innenfor et visst budsjett. Er ikke så full av penger jeg heller. Synes det er helt absurd at jeg skal bruke 6000 kr på en kjole som jeg skal bruke kun en dag! Men det jeg mente var at man må regne med å bruke noen tusenlapper for å få den kjolen man faller for... Bryllup er et enormt dyrt prosjekt, og jeg vil heller spare inn på andre ting enn kjolen. Allikevel hadde jeg satt en grense for hvor mye jeg skulle bruke, og det har jeg holdt meg innenfor med god margin. ← Det var derfor jeg tipset om at kjøpe brukt fort kan bli billigere enn både leie og kjøpe i butikk. (Men uten å velge en annen kjole enn den perfekte!) Litt flaks må man få ha!
Gjest Gjesta Skrevet 4. september 2006 #18 Skrevet 4. september 2006 Jeg hadde i utgangspunktet tenkt til å leie brudekjole. Men da jeg var rundt å prøvde kjoler, og fant en kjole jeg ville ha, så var det ikke en leie-kjole, den var kun til salgs. Så da gjorde det seg litt selv. Jeg kjøpte kjole, og har vel tenkt til å prøve å selge den nå i ettertid. ← Akkurat det samme har jeg gjort. Har nok ikke verdens vanligste kjole heller, har ikke sett den på finn.no de gangene jeg har kikket. Synes det er utrolig mye penger for en dag, men blir heldigvis sponset av mine foreldre... Mamman min syntes jeg skulle kjøpe den dyreste brudekjolen siden det var den jeg likte best
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå