Gjest Gjest Skrevet 1. september 2006 #1 Skrevet 1. september 2006 Jeg glemte å avbestille en bok fra Bokklubben Nye Bøker som jeg nå vil returnere. Hvordan gjør jeg det rent pratisk? Skriver navn og adresse på lappen som følger med, putter den sammen med boken tilbake i eksen som boken kommer i og leverer det hele på postkontoret? Hilsen Lille meg
Prinsesse på erten Skrevet 1. september 2006 #2 Skrevet 1. september 2006 Jeg glemte å avbestille en bok fra Bokklubben Nye Bøker som jeg nå vil returnere. Hvordan gjør jeg det rent pratisk? Skriver navn og adresse på lappen som følger med, putter den sammen med boken tilbake i eksen som boken kommer i og leverer det hele på postkontoret? Hilsen Lille meg ← Jeg er skikkelig glemsk av meg, så dette har jeg gjort mange ganger Jeg har bare skrevet retur på esken og betalt portoen. Ikke verre enn det.
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2006 #3 Skrevet 1. september 2006 Jeg glemte å avbestille en bok fra Bokklubben Nye Bøker som jeg nå vil returnere. Hvordan gjør jeg det rent pratisk? Skriver navn og adresse på lappen som følger med, putter den sammen med boken tilbake i eksen som boken kommer i og leverer det hele på postkontoret? Hilsen Lille meg ← Jepp. Men sørg for å få en kvittering på at den er sendt; de prøver seg ofte med å påstå at boken ikke er kommet i retur og at du derfor må betale den likevel.
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2006 #4 Skrevet 1. september 2006 Jepp. Men sørg for å få en kvittering på at den er sendt; de prøver seg ofte med å påstå at boken ikke er kommet i retur og at du derfor må betale den likevel. ← Hvordan sikrer jeg meg "godkjent" kvittering da? Takk for kjappe svar fra begge to forresten. Hilsen Lille meg
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2006 #5 Skrevet 1. september 2006 Hvordan sikrer jeg meg "godkjent" kvittering da? Takk for kjappe svar fra begge to forresten. Hilsen Lille meg ← Du ber Posten om det når du er der for å sende boka i retur.
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2006 #6 Skrevet 1. september 2006 Nok en gang takk for svar. Hilsen Lille meg
Søtpotita Skrevet 1. september 2006 #7 Skrevet 1. september 2006 Sendte akkurat avgårde ei igår (ei bok eg er ganske sikker på at eg HAR avbestilt), då betalte eg på billigaste måte (50 kroner) men fekk dessverre ikkje kvittering. Har sendt bøker før også, sist som norgespakke til ca 100 kroner! Då ringte dei faktisk lenge etterpå og spurte om eg hadde gløymt å betale boka, eg sa at eg hadde sendt den for fleire veker sidan og at dei kunne spora den opp sidan det var norgespakke. Veit ikkje kor ærlege dei var mht at dei ikkje hadde fått boka. Men eg tvilar på at bokklubbar er lønnsamt i seg sjølv, og at det dei tener på er at folk gløymer å avbestille...
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2006 #8 Skrevet 1. september 2006 Må jeg betale 100 kroner for å sende den tilbake er det jo nesten ikke lønnsomt. Boka kostet jo bare 300,-. Det skyldes jo bare min egen sløvhet at jeg ikke passer på avbestilligsdatoen, men noen ganger havner disse medlemsbladene midt inne i papirbunken og blir glemt. Hilsen Lille meg
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2006 #9 Skrevet 1. september 2006 Det er jo veldig kjekt med pakke som kan spores, men dersom du sender den på vanlig måte (litt billigere, ja), kan du altså få en kvittering. Da har du bevis for at boka har forlatt deg, og Bokklubben må ta diskusjonen med Posten, ikke med deg.
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2006 #10 Skrevet 1. september 2006 Jeg har et annet spørsmål. Meldte meg inn i Cappelen bokklubb (skulle aldri ha gjort det, men har så vanskelig for å si nei til folk som skal prakke på meg ting via telefon). Har ikke mottat velkomstpakka de lovet meg, selv om de sier at den er sendt. Må bare betale 90 kr i porto, men surt er det likevel, siden jeg aldri fikk bøkene. Føler meg snytt for disse bøkene, da jeg må være medlem i denne bokklubben i ett år, og styre med avbestillinger osv. Og for hva? Ingenting! Hva kan jeg gjøre? Kreve at de viser dokumentasjon på at pakken er sendt?
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2006 #11 Skrevet 1. september 2006 Hva kan jeg gjøre? Kreve at de viser dokumentasjon på at pakken er sendt? ← Det synes jeg absolutt at du skal gjøre. De krever dokumentasjon på at pakker er sendt andre veien. En gang ba de oss dokumentere at vi IKKE hadde mottatt en bok. (Hvordan dokumenterer man det? Tar blde av postkassa daglig og daterer bildene?)
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2006 #12 Skrevet 1. september 2006 Mulig de kommer til å kreve det samme av meg også; at jeg må dokumentere at jeg ikke har mottat velkomstpakka. Men Posten har vel ikke noe system for å kunne finne ut av om pakker er sendt/utlevert, så sant det ikke dreier seg om Norgespakker, for de kan man jo spore. Håpløse greier igrunnen :/
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2006 #13 Skrevet 12. september 2006 Hvis du bor/jobber rundt Nydalen i Oslo kan jo boken leveres på bokklubbens bokhandel der.. Da koster det ingenting...
Hilde Skrevet 12. september 2006 #14 Skrevet 12. september 2006 Det er viktig å fylle ut angrerettsskjemaet som skal ligge i pakken. Om du ikke gjør det er det mye større sannsynlighet for at boken ikke blir registrert for retur.
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 12. september 2006 #15 Skrevet 12. september 2006 Nå har jeg i hvert fall sendt fra meg boken forrige uke, men det er vel for tidlig å høre noe dersom de skal klage. Jeg fylte ut skjemaet og betalte 50,- i porto. Gadd ikke velge rekommandert sending. Men jeg fikk en kvittering med en dato på. Hilsen Lille meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå