Gjest redd Skrevet 11. januar 2003 #1 Skrevet 11. januar 2003 Hjelp Noen tips så jeg kan mestre flyturene? (det er 5 i alt) grøss........
Gjest Diva Skrevet 11. januar 2003 #2 Skrevet 11. januar 2003 Hei! Hvis flyturene dine ikke er i umiddelbar nærhet (holdt jeg på å si) ,- dvs at du ikke skal ut og fly imorgen eller noe. Ta kontakt med et flyselskap! Kanskje de har kursing for folk med flyskrekk ? Ta kontakt med f.eks SAS, Braathens (hvis det eksisterer ennå da...?) eller Widerøe e.l. og spør om dette. Skal du snart ut og fly,- ja,- da vet jeg ikke helt. Det du kan gjøre når du kommer inn på flyet, er å si ifra til kabinpersonalet og høre om de kan hjelpe deg på noen måte. Skal du reise med noen andre ? Bruk dem til støtte! Er det noen andre i familien med flyskrekk ? Evt. spørre dem ? Var ikke rare greiene jeg kunne komme med, men jeg føler med deg. Dette er ikke lett å stri med Men det kommer sikkert til å gå bra :-) Lykke til :D Klem, Diva
Gjest Zalomine Skrevet 11. januar 2003 #3 Skrevet 11. januar 2003 Avhenger jo litt av hva du er redd for da.. Men jeg minner deg på at det er mange ganger mer sannsynlig at du blir påkjørt i bil på vei til flyplassen (eller til jobb for den del), enn at flyet faller ned... Skal du reise alene, eller sammen med noen du stoler på? Snakke med flyvertinnen om du er ekstremt redd? Ta med ei god bok, og prøve å ikke tenke på det? Bite tenna sammen og innse at du nok overlever alle 5? Jeg vet ikke helt hva jeg skal foreslå, for jeg har aldri vært redd for å fly, derfor har jeg vel ikke så mye å si i en slik sak. Håper det ordner seg, det går nok så bra skal du se!
RoadQueen Skrevet 11. januar 2003 #4 Skrevet 11. januar 2003 Har du flydd før? Jeg var mildt sagt dritredd første gangen jeg skulle opp i fly - men det var ikke så ille allikevel. Som de andre sier - ta kontakt med flyselskapet - de har gjerne kurs for å mestre flyskrekk - og si fra til kabinpersonalet. Tvi tvi - og lykke til!!
Nelle Skrevet 11. januar 2003 #5 Skrevet 11. januar 2003 Jeg har ei venninne som hadde en vanvittig angst for å fly. Hun gikk til en som driver med noe han kaller "NLP-programmering" eller noe sånt. Hun ble kvitt flyskrekken sin i løpet av ca. en time. Nå flyr hun masse -og det er ikke noe problem i det hele tatt. Nelle
nordinne Skrevet 12. januar 2003 #6 Skrevet 12. januar 2003 Jeg er også redd for å fly,mitt råd er kanskje ikke av det beste me jeg tar bestandig en valium.Er sikkert best å mestre flyskrekk i form av kurs,men jeg har nå ikke kommet så langt ennå Du får nu ha en god tur iallefall.
Leonora Skrevet 12. januar 2003 #7 Skrevet 12. januar 2003 Noen har hatt veldig god effekt av Tankefelt terapi.
Gjest Lea Skrevet 12. januar 2003 #8 Skrevet 12. januar 2003 Har en mor med klaustrofobi. Hun er ikke redd for å fly, men redd fordi hun ikke kan komme seg ut av flyet.. Når hun skal ut og reise får hun noen beroligende piller av legen. Tar to piller en time før avgang og takler det ganske fint. Hun har dessuten fått samme effekt av en cagnac eller 2 på flyplassen. Finn først ut HVORFOR du er redd. Er du redd for at flyet skal styrte? Er det klaustrofobi? Annet? Ta en tur til legen og se om det kan hjelpe med noe beroligende.
waco Skrevet 12. januar 2003 #9 Skrevet 12. januar 2003 Uansett flyskrekkårsak eller ei. Husk på at det er mye vanligere med flyskrekk iblant voksne som ikke fløy som barn. Derfor; - dersom man vil minimere risikoen for å få flyskrekk i voksen alder hos barn er det viktig at barn flyr ofte, helst et par ganger hvert år. W
Dahlia Skrevet 14. januar 2003 #10 Skrevet 14. januar 2003 En tøff landing i storm og jeg utviklet flyskrekk som ble ille...... To valium en halvtime før man entrer flyet funker ihvertfall for meg
Gjest Laila Skrevet 14. januar 2003 #11 Skrevet 14. januar 2003 Enig med waco! Mine barn syns det er kjempegøy å fly...og reiser jeg sammen med dem, blir jeg smittet av deres entusiasme! Noe som jeg har klart å overføre til meg selv.........det hjelper! Tenk på at det å fly er kjempespennende og gøy......nyt hvert sekund. Var det et godt råd, eller?? Håper det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå