Gjest Sativa Skrevet 31. august 2006 #1 Skrevet 31. august 2006 Datteren min har en svart og hvit stripete genser, det er like mye av hver farge. På vaskeanvisningen står det "vaskes med lignende farger". Javel? Med hvitt? Med svart? Med andre svarte og hvite stripete plagg? Forslag anyone?
Gjest Gjest Skrevet 31. august 2006 #2 Skrevet 31. august 2006 Hadde først vasket den alene jeg. Som håndvask. Da ser du om det svarte farger av. Ellers så har jeg tatt den type plagg sammen med hvitt tøy eller helt alene.
Gjest Sativa Skrevet 31. august 2006 #3 Skrevet 31. august 2006 Ja helt alene er jo lurt. Det gjør jeg! Takk for tipset.
Grooo Skrevet 1. september 2006 #4 Skrevet 1. september 2006 Hihi, har du ikke nok stripete tøy til å vaske en hel maskin med det altså!??! Jeg hadde ikke turd å ta den sammen med en maskin lys tøy i alle fall... Kjipt å få alt det lyse tøyet ødelagt hvis den farger, da er et tross alt bedre om ev. denne ene genseren blir farget på det hvite.
*Ariel* Skrevet 1. september 2006 #5 Skrevet 1. september 2006 Viktig å vaske på gradene som står i plagget, det er for å binde fargene.
Grooo Skrevet 1. september 2006 #6 Skrevet 1. september 2006 Viktig å vaske på gradene som står i plagget, det er for å binde fargene. ← Jepp, glemte å si noe om det jeg. Er ikke alltid så lurt å skylle opp for hånd, man bør vaske på de gradene det står på lappen de første gangene for å binde farten som Ariel sier
Gjest Gjest1 Skrevet 3. september 2006 #7 Skrevet 3. september 2006 Jeg ville vasket den alene de første gangene, så trolig sammen med annet lyst tøy... Jeg har en "marinestripet" topp som jeg tok med mørke klær, den mørke blå fargen gled litt over i det hvite
brumma* Skrevet 3. september 2006 #8 Skrevet 3. september 2006 Jeg vasker sånne stripete klær sammen med lyst tøy. Hvis man vasker det sammen med mørkt tøy blir de hvite stripene stygge, og til nå har jeg ikke opplevd at de svarte stripene har smittet over på de hvite/annet tøy.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå