Gå til innhold

Hva i alle dager gjør jeg nå?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Skrik_*
Skrevet

Skal prøve å forklare dette så kort som mulig...

Jeg har vært sammen med en gift mann i nesten to år. Jeg har ikke lyst til å være elskerinne og har gitt klart beskjed om det fra starten av, at jeg er ute etter noe mer. Etter et år sa jeg at han måtte ta et valg. Han sa at han valgte meg, dette er snart et år siden. Det har ikke skjedd noe etter det, bortsett fra at jeg med jevne mellomrom sier at det må skje noe snart, for jeg kan ikke gå rundt som dette. Ja, jeg elsker han, men... Når det ikke skjer noe, begynner jo jeg å lure.

I sommer har vi hatt ferie på forskjellig tid, det vil si at vi nå ikke har sett hverandre på fire uker. Det er vanskelig for han å sende meldinger osv fordi at han må gjemme seg når han gjør dette. På denne tiden har vi snakket sammen i tlf noen få ganger. Og om jeg er heldig får jeg et par meldinger i løpet av dagen. Regnte med at når vi begge var i jobb igjen ville vi treffes så fort som mulig siden det er så lenge siden, men han har ikke foreslått noe før neste uke, altså godt over en uke senere enn jeg trodde.

Før sommeren begynte hadde jeg vel egentlig begynt å få mine betenkeligheter om han noen gang kommer til å gå fra kona. Jeg har chattet en del på nettet om kveldene, fordi jeg føler meg litt ensom også. Har chattet med en mann som jeg er veldig tiltrukket av. Ikke forelsket i altså, og vi er begge på sexuelt plan. Jeg har lyst på han og han på meg uten at det er noe annet der, ingen følelser. Men kanskje jeg har et lite behov for nærhet og oppmerksomhet for en stakket stund? Nå vil denne mannen treffe meg (vi bor mange, mange mil fra hverandre) og besøke meg et par dager. Underforstått at vi skal ha sex. Noe jeg også har lyst til. MEN....

Om jeg gjør dette, er jeg da utro? Jeg føler meg vel utro, selv om jeg teknisk sett ikke har noen kjæreste. Selv om jeg elsker en annen. Jeg har lyst, men moralsk sett.. gjør jeg noe galt?? Tips og råd mottas med takk...

Og plis, ikke noen moralsk pekefinger for at jeg elsker en gift mann, jeg vet at jeg har taklet det dårlig og gjort ting i feil rekkefølge. Det er ikke det jeg spør om nå...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nå mer den gifte mannen som gjør noe galt ikke du.

Selv om du velger å ha sex med en annen kan ikke det måles med hva han gjør syns jeg hvertfall. Dere er jo ikke sammen sånn egentlig jo....

Skrevet

Åh det høres vanskelig ut. Skjønner at du er forvirra. Teknisk sett, som du spør om, så er du vel ikke utro når han andre fortsatt er sammen med noen andre. Men kanskje du bare blir mer forvirra av det? Det er ikke så lett å vite. Kanskje, på den annen side, at du kommer på andre tanker hvis du møter noen ny, og at det er det beste for deg?

Jeg håper alt ordner seg for deg.

:klem:

Gjest Bøllefrøet
Skrevet

Selvfølgelig er du ikke utro!! Du har ingen forpliktelser overfor en gift mann!

Angående at han ikke har gått fra kona si: Sannsynligheten for at skal gjøre det er nok dessverre lik null. Han får i pose og i sekk nå, og hva er vel bedre enn det for han? Selvfølgelig vil han ikke gå fra kona si da! Hvis ikke du finner deg i å være en elskerinne (som du nå har faktisk vært i to år), så må du gå fra han, for dette kommer aldri til å forandre seg hvis han får bestemme i alle fall.

Gjest Madam Felle
Skrevet

Du er ikke utro, for han er allerede opptatt.

Og tenker du deg godt om, vil du sikkert forstå at du ikek vil få den gifte mannen før du setter foten ned. Med det mener jeg, enten eller. Velger han deg, så må han gå fra konen. Du vil ikek ha noe med han å gjøre, før han er fri til å være 100% sammen med deg.

Du vil da fort merke om du betyr like mye for han, som det han betyr for deg. Blir han hos konen, har du spart deg for mange års frustrasjon.

Gjest Bøllefrøet
Skrevet
Du er ikke utro, for han er allerede opptatt.

Og tenker du deg godt om, vil du sikkert forstå at du ikek vil få den gifte mannen før du setter foten ned. Med det mener jeg, enten eller. Velger han deg, så må han gå fra konen. Du vil ikek ha noe med han å gjøre, før han er fri til å være 100% sammen med deg.

Du vil da fort merke om du betyr like mye for han, som det han betyr for deg. Blir han hos konen, har du spart deg for mange års frustrasjon.

:Nikke:

Skrevet

Ingen fordømmende pekefinger fra meg, det trenger jeg nok ikke heller...

Jeg tror aldri denne mannen vil gå fra kona si, for da hadde han gjort det allerede. Jeg tror/vet at et dobbeltliv m en elskerinne er utrolig slitsomt, masse løgn og bedrag, og selv om samlivet i ekteskapet skranker og man ikke lenger er kjærester, er man som regel veldig glad i den andre, som venn, samlivspartner og mor/far til felles barn - og derfor er det også en belastning for den utro parten å leve dette livet.

Når han nå ikke har tatt kontakt er det kanskje fordi ferien m kona har endret ting, kanksje har de snakket sammen, kanskje har de funnet frem til hverandre igjen? Uansett, du må benytte denne muligheten til å komme deg videre i livet. Derfor tenker jeg, møt denne mannen, la han besøke deg, ta ham m på en kafe eller gjør et eller annet som minner deg på at de aller fleste som elsker hverandre gjør det åpenlyst og uten skam.

Når det gjelder elskeren din vil han ta sitt valg uansett, hvis han elsker deg virkelig og et mulig samliv med deg smaker mer enn det koster (han skal ikke bare skille seg, han skal evt gjøre opp et hus, "miste" familiesammnekomster, nettverk mm som man gjerne gjør v en skilsmisse), så vil han nok kjenne på dette hvis du begynner å trekke deg litt ut - og foreta et valg.

Jeg har vært i dine sko, men da jeg sa, etter ett år som elskere, at dette kan jeg ikke leve med, jeg vil ikke mer, vil ikke dette dobbeltlivet - ja, så sendte jeg ham hjem og traff ham ikke igjen før han ringte og sa han ikke kunne leve uten meg. Vi er nå gift på 8 året.

Nå fikk du mye mer enn du spurte om, men enkelt sagt, nei, du er ikke utro (teknisk, kanskje emosjonelt) og ja, du trenger kanskje dette!

PS Bare sørg for at du ikke går inn i noe "farlig" - man vet aldri hvem man møter på nettet.

Gjest Gjest_Skrik_*
Skrevet

Men burde jeg på en måte gjøre det slutt eller hva jeg skal si, med den gifte først? Eller på en måte gi han et valg først? Den andre har et ærend i min hjemby nå i september, så derfor har jeg jo ikke så god tid til å svare ja eller nei til om jeg vil treffe han...

Takk for at dere ikke retter pekefinger mot meg og fordømmer meg, jeg har det vanskelig :(

Gjest Bøllefrøet
Skrevet

Syns egentlig ikke du skylder denne gifte mannen noen ting.. Og du trenger ikke fortelle han noe om det i det hele tatt.. Men for din egen del syns jeg at du skal si til han at du ikke vil ha noe mer å gjøre med han før han evt. har gått fra kona si!

Skrevet

Synes heller ikke at du skylder kjæresten din noe, så lenge han insisterer på å ha to forhold kjørende på en gang.

Jeg råder deg til å gå fra ham, siden han enda ikke har forlatt kona. Da kommer han nok ikke til å gjøre det heller. Har et familiemedlem som var med en gift mann i 15 år, før han gjorde det slutt med henne. Hun sitter alene og barnløs tilbake og føler nok at hun har investert mye i et forhold som aldri ble slik hun ville ha det.

Jeg vet ikke noe om deg, men jeg er sikker på at du fortjener noe bedre enn en som ikke vil forlate kona si for deg. Vær fritt sammen med andre, og om du forteller ham noe er helt opp til deg. Han som går rundt og fortier ting, han må da godta slikt.

Skrevet

Ha sex og lev livet ditt! "Kjæresten" din har hatt mer enn god tid til å kjenne hvor hjertet og ikke minst ballene ligger iløpet av den tiden du oppgir, så kom deg videre i livet og ikke vent på en mann som ikke vet hva "trofast" betyr.

Skrevet

For din egen samvittighets skyld, og for å ha alt avklart, gi han beskjed om at du kommer til å treffe noen annen, og det blir ikke lenge til. Så blir det opp til han hvordan han tar det videre. Kanskje det vekker han tilstrekkelig til at han gjør det slutt med kona (jeg tviler på det), eller så kommer du deg løs fra han og kan begynne ditt eget liv uten dobbeltspill.

Skrevet

Jeg synes du høres naiv ut. Du får ingen moralsk pekefinger fra meg, for jeg har vært i et tilsvarende forhold selv. Forskjellen var at kjæresten min faktisk gikk fra kona ca. 10 mnd etter at vi innledet et forhold.

Tror du virkelig at "kjæresten" din ikke koser seg med kona si av og til....??? Hvorfor skal ikke du kunne gjøre det samme med andre. Selvfølgelig er det følelsene dine som råder. Hva som er moralsk riktig for deg.

Når han ikke har gått fra kona etter 2 år, hva tror du er det avgjørende som gjør at han går nå?

Ser at en annen her skriver at du bør gi beskjed før du innleder ett forhold. Gjør han det med deg? Ringer han deg i forkant og sier at i kveld skal jeg ligge med kona mi?

Det du vil oppnå om du sier/spør han først, er at han vil bedyre deg sin kjærlighet, og så holder du ut litt til, for "Han elsker meg jo, ellers hadde han ikke sagt sånn"

Lykke til. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...