Gå til innhold

valg av forlover

Gjest Gjest_gjest_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Hei!

Jeg har en vennegjeng på fem jenter som alle er gode venner av meg og går langt tilbake. En av dem giftet seg for noen år tilbake og valgte en annen venninne (studievenninne) enn en av oss nærmeste til forlover. Jeg skal gifte meg neste sommer og har tenkt lenge på hvem jeg skulle velge og når jeg endelig har bestemt meg for å velge hun som alt er gift, får jeg vite at hennes forlover også skal gifte seg neste sommer.. Henger dere med? Da ble jeg skikkelig usikker! Er jo litt dumt om hun skal være forlover i to bryllup neste sommer?! Særlig med mange av de samme gjestene.. Samtidig føler jeg at hvis jeg spør en av de andre blir det litt på feil grunnlag med tanke på at jeg egentlig hadde et annet førstevalg.. Ble skikkelig usikker nå! Noen innspill?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes du skal velge akkurat den du føler for uten å tenke noe på at hun skal være forlover to ganger. Hun sier ifra selv hvis det blir for mye for henne. :)

Skrevet

Enig med Vampyra. Du velger den DU vil ha til forlover.

Hilsen Lille meg

Skrevet

Synes også du skal spørre den du vil ha så får ho si om ho synes det blir for mye. men tenker ho setter pris på det, er jo en ære og bli spurt!!!

Skrevet
Eller, du spør i allefall ;)

Sorry, ble visst litt bastant uttalt! ;) Meningen min var at hun skulle velge den hun ville ha som forlover uten å tenke på at noen blir sure osv. Men så får det jo være opp til forloveren å svare hva hun vil.

Hilsen Lille meg

Skrevet

Men: sjansen er jo at det blir for travelt for henne. De andre venninnene dine vil få vite at du har spurt henne, og hvis du da spør en av dem etter et eventuelt avslag, vil den personen sikkert ikke føle seg så veldig smigret, som andrevalg-forlover...

(Selv er jeg også enig med de over, men mener bare at du må være forberedt på denne situasjonen)

Gjest Gjest_Majabeth_*
Skrevet

Men: sjansen er jo at det blir for travelt for henne. De andre venninnene dine vil få vite at du har spurt henne, og hvis du da spør en av dem etter et eventuelt avslag, vil den personen sikkert ikke føle seg så veldig smigret, som andrevalg-forlover...

Synes at det er helt greit å spørre hun som er førstevalg. Dersom man spør er det en ærlig sak om denne sier nei. Og dersom hun sier nei må jo en annen bli spurt...Denne kan vel alle bli utsatt for når man velger hvem man vil spørre. Dersom min forlover hadde sagt nei, måtte jo jeg gått til min "andrevalg...

Skrevet

Det er mulig jeg ikke henger helt med i hva som kreves av en forlover, men jeg skjønner ærlig talt ikke at hun skal takke nei fordi hun skal være forlover i et annet bryllup samme sommer? Det er som sagt mulig jeg legger litt andre ting i det å være forlover, men skjønner ikke hvorfor hun skulle få det så innmari travelt som forlover? (hun skal vel uansett i begge brylluppene og utdrikningslaget? Hvis det blir mye for henne å arangere to utdrikn.lag kan hun vel delegere?)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...