Gå til innhold

Søsken som er født på samme dag

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg lurer på om det i det hele tatt er mulig å planlegge sånt? Hvis f.eks man har en som er født 8 februar, å planlegge at søsknene også skal bli født den dagen? Feire alle barna på samme dag er jo kjempelurt :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo bare å "kose seg" samme dag som sist gang :ler:

Gjest Hedda Gabler
Skrevet

Klart det er mulig å planlegge. Men å faktisk få det til vil ikke være lett. Det betinger først at du har eggløsning på samme tidspunkt, dernest at du faktisk blir befruktet, så at svangerskapet er nøyaktig like langt.

Skjønner ikke motivet for å planlegge noe slikt, heller.

Skrevet

Broren min og jeg har bursdag med 4 dager imellom.

Det var ikke kult når vi var små. Fellesbursdager med storebror er ikke det store som unge.

Og foreldrene våre var antagelig ikke overbegeistret for å arrangere to bursdager på en uke.

Skrevet

Man kan vel alltids prøve, men jeg tror nå det skal klaffe svært godt om de skal bli født akkurat på samme dag.

Foreldrene mine planla meg og broren min veldig godt. Det var ingen pappapermisjon på den tiden så de ville at vi skulle bli født på sommeren når han hadde ferie. Mamma hadde termin omtrent samtidig med oss begge, men jeg ble født to uker over tiden så vi har bursdag med 15 dagers mellomrom. Synes nå det var ganske bra klaff det også i grunn. 15 dager var forøvrig passe tid i mellom, ingen fellesbursdager eller noe slikt.

Skrevet

Det skal vel mye til for at det skal klaffe. Ikke skjønner jeg vitsen med det heller. Sikkert praktisk for deg, men kanskje ikke så gøy for barna som må feires sammen?

Skrevet

Hvis det ikke er for mange år mellom barna og d er gode venner er det vel bare hyggelig å feire sammen? Og når de blir så store at det ikke lenger er barneselskap, er det vel artig å feste ilag også. :)

Skrevet
Hvis det ikke er for mange år mellom barna og d er gode venner er det vel bare hyggelig å feire sammen? Og når de blir så store at det ikke lenger er barneselskap, er det vel artig å feste ilag også.  :)

Husker du hvor stas bursdag var?? Ens egne, store dag.

Broren min og jeg har alltid vært gode venner (med 2 år imellom), men fellesbursdag var noe herk. Nå som voksne har det absolutt ingen betydning.

Moren min har uttrykt at hun burde fått meg noen uker senere :ler:

Skrevet

Husker jeg leste i Guinnes Rekordbok fra 1989 at tre norske søsken var født på samme dag, på 60-tallet tror jeg. Det morsomme var at det var på skuddårsdagen :ler:

Skrevet

Mine er født dag etter dag med bare et år i mellom. Veeeldig travelt og slitsomt det første året.

Senere ble det mye enklere fordi de hadde noenlunde samme behov. Og nå har de mye glede av hverandre,

Men planlagt var det ikke :sjarmor:

Gjest LilSweetie
Skrevet

Moren min hadde termin for lillesøster på bursdagen min. Men slik ble det ikke, og hun ble heldigvis født noen dager etter hverandre.

Tror dette er noe slektninger kan synes er morsomt - men ikke barna selv. Det er best å ha sin egen dag, det som er poenget med bursdag, vel! ;)

Når det er sagt har jeg og søsteren min ofte feiret bursdager sammen, både familiebursdager og felles fester når vi ble eldre. Det er heldig siden vi har et kjempegodt forhold :)

Men samtidig har vi hatt hver vår egen dag - det har vært viktig :)

Skrevet

Jeg ble født 2 uker over mammas termindato, og tre dager før brors bursdag. Heldigvis har aldri vi blitt feiret sammen, jeg hadde nok syntes det var trist. Det er jo koselig med sin egen dag da man er liten, en dag hvor du er i fokus.

Skrevet

Det er umulig å planlegge naturlig, da du ikke rår over hvilken dag riene setter igang, men du kan jo bestille keisersnitt på en bestemt dato.

Skrevet

tror det er nesten umulig å planlegge noe sånt,for det kommer ann på omstendighetene rundt,en fødsel kan begynne før og etter tiden selv om man ble gravid på en bestemt dato for å prøve å samkjøre fremtidige fødselsdager.

Det er vanskeligere å få 3-4 fødsler på samme dag enn å få 3 og 4 linger.

Men hvis man planlegger og har avtalt keisersnitt er det jo noe annet.

Skrevet

Jeg og broren min har bursdag på samme dag, og måtte derfor feire sammen som små. Det var faktisk ikke så gøy. Vi kunne av praktiske grunner bare be halvparten så mange venner som det vi ellers kunne ha gjort. Det var heller ikke særlig morsomt, som stille, forsiktig jente å måtte få dagen min ødelagt av en haug bråkete gutter hvert år, for det var faktisk sånn jeg følte det. Det å måtte inngå kompromisser på meny, pynt osv hvert år var heller ikke gøy, særlig siden jeg var den mest føyelige av oss og ikke var den som brukte timesvis på å hyle dersom jeg ikke fikk viljen min. Så jeg feiret bursdagen min med bursdagskake jeg ikke likte og mat jeg ikke kunne fordra i 12 år før jeg slutta å feire.

Skrevet

Mine tre barn er født med 6 dagers mellomrom. Vi har fellesbursdag og barne/vennebursdag. Jeg syns det er forferdelig slitsomt & fryktelig dyrt den ene mndn.Jeg regner med at minstn også vil ha barne/vennebursdag nå hun blir større. Da blir det hvertfall 3 bursdager på en uke. Nå er det to og det er mer enn nok. Tror det er bedre å få barna spredt enn tettest mulig opp i hverandre på fødselsdatoer.

Gjest *Snart medlem*
Skrevet

To av mine tanter er født på samme dato.

Men så er de 11 søsken, så var vel lettere å få to av elleve til å klaffe, enn to av to ;)

Skrevet

Jeg har to på samme måned (1 år mellom), og synes det er slitsom nok med 2-3 selskap for hver unge. Heldigvis er de nå så store at de ikke har barnebursdag på samme måte lenger.

Jeg ville heller fordelt det litt.

Skrevet

Enklaste sättet att få två syskon med samma födelsedag är väl att få tvillingar?

Jag tror dock att tvillingar kan tycka det är mer normalt att fira med sin tvilling än två syskon med åldersskillnad och vänner i olika åldrar? De tvillingar som jag känner har varit ambivalenta till födelsedagen - det är svårt att ha SIN dag när man är två men också helt normalt.

Min man och hans syster fyller år dagarna efter varandra men jag vet faktiskt inte hur de gjorde när de var små. Jag har för mig att de sagt att de hade familjesällskap på samma dag - det har de haft när de är vuxna. Men kalas? Hade DU velat dela med din yngre syster och hennes väninnor? När du befinner dig i den åldern att tjejer är ":kvalm: tjejer"?

Skrevet

Jeg og min søster har bursdag på samme dag med to år imellom, det var ikke gøy da vi var mindre, men nå gjør det ikke noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...