Gå til innhold

Hvor tidlig kan man merke kvalmen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, jeg lurer rett og slett på man tidligst kan merke kvalmen etter befruktningen, har man overhodet noe av disse "gravide" stoffene i seg før egget fester seg til livmorveggen?

Eller er det først når det fester seg at man kan merke kvalmen?

Takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg er sikker på at jeg merket det ikke mange dagene etterpå. Jeg ble superkvalm, men dette varte bare i 3 dager. Så gikk det vel 4-5 uker før jeg ble kvalm igjen. Da visste jeg at jeg var gravid, og kvalmen var ikke så intens. Da jeg rundet 3-3 1/2 måned gikk heldigvis kvalmen over, og jeg har vært i kjempeform.

TB

Gjest Hilde K S
Skrevet

For de som får kvalme er det ganske vanlig at dette er det første tegnet og kommer ca en uke før mensen. Det befruktede egget svever rundt ca en uke før det fester seg i livmoren.

Skrevet

Jeg merket ikke kvalme før 8. uke(da hadde jeg visst det 2 uker), da varte det til ca uke 11. Så var det borte i ca 3 uker, og nå er det over meg for fullt igjen :( Jeg er nå snart 17. uke.

Så jeg vil tro at dette er veldig individuelt. Noen merker det tidelig, noen sent!

Gjest Anonymous
Skrevet

hei,

jeg kastet opp en gang og det var helt helt i begynnelsen av svangerskapet :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Må bare få legge til at det er slettes ikke alle som blir kvalme. Det er omtrent like mange som ikke blir kvalme som de som er det. Var ikke kvalm selv, men mistet litt matlysten på kveldstid. Ellers har jeg hatt det helt utmerket egentlig.

Fokuserte voldsomt på symtomer og ble litt nervøs når jeg ikke var dårlig osv osv.

Lykke til :lol:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...