Gjest Gjest Skrevet 31. august 2006 #1 Skrevet 31. august 2006 Hei Skal lage koldtbord for 30 personer og er usikker på hva jeg skal bruke. Noen som har noen gode oppskrifter på forskjellige salater eller andre ting? takknemlig for svar
nessi Skrevet 1. september 2006 #2 Skrevet 1. september 2006 Marinert kyllingfile - urte og hvitløk og/eller chilli marinert. Jeg synes det er bedre å bruke file istedenfor hele kyllinger. Lettere å lage mindre biter og slipper beinavfall.
Maja_83 Skrevet 1. september 2006 #3 Skrevet 1. september 2006 Her er det vi pleier ha på koldtbordet i sammenkomster: Laks Eggerøre Spekemat Karbonader og løk Stekt champignon og bacon blanding Roastbiff Majones Loff Reker Sylte Lefser Påleggs skinke Leverpostei Ost Kaviar Kabaret Salat, tomat, agurk, paprika etc.
Maja_83 Skrevet 1. september 2006 #4 Skrevet 1. september 2006 Her er forresten oppskriften på kabaret: 4 porsjoner 1 pakke lys aspic 4 hardkokte egg 200 g fiskepudding 150 g rensede reker 150 g crabsticks 1 boks asparges Rør ut aspic i varmt vann som anvist på pakken. Del tre av eggene i skiver. Spar det fjerde til pynt. Skjær fiskepuddingen i terninger. Fyll et lag aspic i en form så det så vidt dekker bunnen. Sett formen kaldt til geléen er blitt halvstiv. Legg først et lag med eggeskiver. Fordel deretter de andre ingrediensene oppå. Hell over resten av aspicen så den dekker innholdet. Kabareten må stå kald til den er helt stiv, minst 2-3 timer. Hvelv kabareten og pynt med hakkede, hardkokte egg, reker og dill.
Montezuma Skrevet 4. september 2006 #5 Skrevet 4. september 2006 Jeg hadde et veldig enkelt koldtbord til 30 personer på lørdag, her er det jeg serverte: - Pastasalat - Kylling- og salsasalat - Halve egg m reker - Cabaret - Lefser m ost,skinke og slat (rullet, delt på skrå i fire deler) - Lefser m laks og dill og smøreost - Kyllingvinger og - klubber - Eggerøre - Spekemat - Potetsalat - Lasagne - Kyllingkjøttboller med cæsardressing - Gazpacho Det var forøvrig alt for mye mat. 4 kg kylling var det eneste som ble helt spist opp, nesten all lasagnen, alle eggene, nesten alle laksewrapsene, nesten alle kjøttbollene. Jeg kunne halvert eggerøren (laget av 20 egg isteden), tatt bare en av salatene, droppet potetsalaten, tatt halvparten så mye spekemat og halvparten så mange lefser m skinke. Hvis du vil ha bilder av maten, så send meg en pm m mailadresse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå