Gå til innhold

Underskjørt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gifter meg neste sommer, og har kjøpt drømmekjolen. Det er Impala fra Pronovias. Gå inn på http://www.pronovias.com/ , 2006 Make your choice, Dreams, page 2, så er kjolen nr. 4.

Jeg har ikke kjøpt noe tilbehør ennå siden kjolen er bestilt nylig og det er ca. 3 mnd leveringstid. Jeg prøvde da et underskjørt under, som passet perfekt. Jeg glemte å spørre om str. på det underskjørtet. Jeg skal nemlig på brudekjolesalget på Plaza 16.sept, og hadde da tenkt til å kjøpe underskjørt til en billigere penge. Hvordan løser jeg dette? Jeg har jo ikke kjolen jeg kan prøve med. Det samme gjelder jo sløret... Hmm... litt mye å tenke på gitt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke bare spørre der du prøvde da? De vet vel hvilken str det var.....si du titter lit rundt og ikke husker str men vil ha samme som du prøvde fordi det passet så fint til kjolen,....

Jeg har kjøpt slør i en helt annen butikk enn jeg har kjøpt kjole og altså ikke prøvd det sammen - men jeg er sikker på at det blir kjempe fint uansett!

Skrevet

Jeg har ringt til salongne nå, men de visste ikke hvor langt slepet var, men hun tippet at jeg trengte ca. 126 cm med slør.

Str. på underskjørtet visste hun ikke siden de kun hadde en str som de hadde kjøpt inn. Men underskjørtet hadde to rokkeringer i alle fall.

Jaja, får se hva jeg gjør til slutt.

Skrevet

Slep...mener du slep på kjolen eller slør (til å ha på hodet).

Mitt slør er 2 meter - da ligger det bittelitt på bakken...

De slørene som er skikkelig lange..(som er finest om man har kjole med langt slep) er 2.5 eller 3 meter.

Jeg har et annet slør som jeg ikke skal bruke. Det rekker meg til nedpå rumpa og det er 92cm.

Skrevet

Jeg hadde ikke så svært slep, og sløret mitt var 240 cm. Da lå det litt utenfor kjolekanten bak.

Skrevet
Slep...mener du slep på kjolen eller slør (til å ha på hodet).

Mitt slør er 2 meter - da ligger det bittelitt på bakken...

De slørene som er skikkelig lange..(som er finest om man har kjole med langt slep) er 2.5 eller 3 meter.

Jeg har et annet slør som jeg ikke skal bruke. Det rekker meg til nedpå rumpa og det er 92cm.

Hun sa at jeg antakelig trengte slør (til å ha på hodet) som var ca. 126cm, men det er vel feil da? Det er jo relativt "langt" slep på kjolen min, og jeg ønsker et slør som går kant i kant med slepet, dvs. rett ved kjolekanten. Da må jeg nok ha ca. 2 meter slør ja. Kanskje damen i telefonen misforstod meg.

Takk for hjelpen forresten! :)

Skrevet
Hun sa at jeg antakelig trengte slør (til å ha på hodet) som var ca. 126cm, men det er vel feil da? Det er jo relativt "langt" slep på kjolen min, og jeg ønsker et slør som går kant i kant med slepet, dvs. rett ved kjolekanten. Da må jeg nok ha ca. 2 meter slør ja. Kanskje damen i telefonen misforstod meg.

Takk for hjelpen forresten!  :)

Jeg mener ikke ca. 2 meter, men over 2 meter. Jeg ønsker at sløret skal gå helt i ytterkanten av slepet på kjolen.

Skrevet

Takk for hjelpen forresten!  :)

Så sant du ikke er veldig kort, så får du ikke slep med det sløret. Siden sløret henger fra hodet, så vil et slør i ca. samme lengde som du er høy, rekke akkurat til bakken. Legg så til litt for feste og slikt, og så legger du på for slep. Kjøp heller for langt enn for kort, for de fleste slør kan kortes inn, men det er veldig vanskelig å legge til lengde på sløret og få det til å se pent ut.

Skrevet

Jeg er 174cm, så jeg er ikke så kort nei.

Tusen takk for gode svar!

Skrevet

Jeg vil bare si: FOR EN NYDELIG KJOLE!

Skrevet (endret)

Den kjolen har mye lengere slep enn min. Jeg vil tro du må ha 2.5 meter.

Her er kjolen min....

BILDE

og den har bittelitt slep bare (ser litt lengere ut i virkeligheten fordi jeg ikke skal ha snn sinnsykt stort underskjørt). Og som sagt skal jeg ha 2 meter slør...

Endret av *Emma*
Skrevet
Jeg vil bare si: FOR EN NYDELIG KJOLE!

Tusen hjertelig takk. Jeg falt for den med en gang, og jeg MÅTTE bare ha den :ler: Den er mye finere i virkeligheten, jeg ble litt skuffet da jeg så bilde av den på nett. Fargen på kjolen min er dessuten ivory, ikke gold som det er på modellens kjole.

*Emma*: Takk for all hjelp. Da blir det slør på 2,5 meter i alle fall!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...