Hermula Skrevet 31. august 2006 #1 Skrevet 31. august 2006 Heisann! Vi går nå å venter på å få barn nummer to. Jeg lurer på hva dere som har vært i samme situasjon som meg har gjort angående vogn. Trenger vi søskenvogn når det blir to år mellom storesøster og babyen?? Taknemlig for innvendinger
Gjest Gjest Skrevet 31. august 2006 #3 Skrevet 31. august 2006 Synes det er unødvendig! Kjøp heller et sete til å sette oppå vognen som eldstemann kan sitte på... Synes det ser umåtelig dumt ut med søskenvogn når det er så stor forskjell mellom barna..
Gjest Dingo Skrevet 31. august 2006 #5 Skrevet 31. august 2006 (endret) Hei! Vi klarte oss med bare søskenbrett (ståbrett), men jeg fikk barn om våren. Er det vinter og snø så funker det dårlig Har du storesøster i barnehagen så kan du klare deg med det. Evt søskensete. Skal du ha begge ungene hjemme og ønsker å gå litt lengre turer anbefaler jeg deg absolutt å kjøpe tvilling-/ søskenvogn. Hadde jeg fått velge på nytt, så ville jeg kjøpt en brukt tvillingvogn, i tillegg til den vanlige vogna. Dette fordi det var begrenset hvor lange turer jeg kunne gå, siden jeg hadde begge barna med. Lykke til med valget Endret 31. august 2006 av Dingo
pondusa Skrevet 31. august 2006 #6 Skrevet 31. august 2006 Det ble 2.5 år mellom våre, så lillemor sluttet med vogn da pondus kom. Vi kjøpte ståbrett til vogna og det har fungert genialt. Nå har jeg kjøpt en ERGO bæresele, så nå henger Pondus på ryggen og jeg har begge hender fri. Ypperlig nå som lillemor gjerne vil sykle hver dag til barnehagen.
Gjest Madeline Skrevet 31. august 2006 #7 Skrevet 31. august 2006 Det er 17 mnd mellom de to yngste mine og da brukte vi søskensete.
Gjest Tweetypie Skrevet 1. september 2006 #8 Skrevet 1. september 2006 Vi har to sommerbarn og det et nøyaktig 2 år mellom dem. Vi har klart oss med søskenbrett, men om jeg kunne gjøre det på ny så hadde det nok blitt søskenvogn. Eldste ville også helst sitte i vogn og det kan forstå - h*n var bare 2 år når minsten kom til.
la Flaca Skrevet 1. september 2006 #9 Skrevet 1. september 2006 Jeg vil si det avhenger litt av ungen også. Om eldste er ivrig på å gå selv kan det fungere med søskensete. Selv har vi søskenvogn, men så er det bare 19 mndr. mellom dem også. En liten tankevekker er det likevel at eldstemann faktisk sitter mer i vogna nå enn hun gjorde da minsten ble født. Antakelig fordi det er veldig trivelig med fellesskapet i vogna.
Gjest Dingo Skrevet 1. september 2006 #10 Skrevet 1. september 2006 Det med hvor mye storesøster vil/ kan gå selv kommer også an på hvordan du bor. Er det sterkt trafikkert er du neppe interessert å ha en to-åring løs:)
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2006 #11 Skrevet 1. september 2006 vi har tuller med 17 mnd mellom. vurderte å ikke kjøpe søskenvogn men er så glad vi gjorde det. vi hadde en med setene etter hverandre. vi har brukt den sååå masse!!! det kommer vel litt ann på typen du er, men om du er mye ute og på farten så er det gull verd. en 17 måneder unge kan fortsatt sovne på dagtid, og da er det så praktisk at du har sitteplass til han/hun. vi likte vår godt fordi den var svært enkel å trille, veide ingen ting. også var det suverent å ha den med i butikker og annet der det var masse mennesker pga at den tok liten plass. lykke til i valget.
Trebarnsmor Skrevet 1. september 2006 #12 Skrevet 1. september 2006 Jeg sluttet med vogn mere og mere da mine var 2 år. Hva med å kjøpe kiddiboard? http://www.babylady.co.uk/BS090.HTM Ville ikke brukt så mye penger på ny vogn. Du kan også kjøpe sete, som du setter oppå vognen.
Trebarnsmor Skrevet 1. september 2006 #13 Skrevet 1. september 2006 Foressten, det er 3 år mellom mine to eldste. Om vinteren brukte jeg bæremeis på minste. Dette var jo pga vi ikke kunne bruke vogn i snøen her. Men det var veldig greit syns jeg.
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2006 #14 Skrevet 1. september 2006 ja jeg som skamroste søskenvogna her ; jeg har også brukt bæremeis på vinteren. en gang jeg skulle på togtur alene (inkl . bytte av tog i oslo) med ungene hadde jeg faktisk en unge i bæremeis bak, og en unge hengede på magen forann. i tillegg hadde jeg bag med klær til oss alle. vi fikk mye oppmerksomhet på den turen husker jeg!!!
Leanne Skrevet 1. september 2006 #15 Skrevet 1. september 2006 Det blir 2 år og 3 mnd mellom våre to, når minsten kommer i februar.. Jeg vurderte en stund å kjøpe en søskenvogn, men tror jeg heller skal kjøpe et stå brett og evt. søskensete til å feste på vogn bagen til minsten.. Så får vi se hvordan det går.. mulig vi blir nødt til å kjøpe en søsken vogn. Men er jo litt dumt å kjøpe en på forhånd da vi ikke vet hvor stort vogn behov eldste jenta har om noen måneder..
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2006 #16 Skrevet 1. september 2006 Det er nøyaktig 25 måneder mellom mine to. vi brukte ståbrett. Fungerte kjempefint.
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2006 #17 Skrevet 1. september 2006 Hei. Det er akkurat 2 år mellom mine to eldste. Jeg kjøpte bare søskensete og etter en stund ståbrett i tillegg. Det fungerte helt fint. Dette var på vinteren og det var heller ikke noe problem. Jeg er glad vi ikke kastet bort penger på enda en vogn som begge kunne sitte i. Det vil jo uansett ikke bli så lenge du får brukt den. De slutter jo gjerne mer eller mindre med vogn når de er 2 1/2 - 3 år.
Hermula Skrevet 2. september 2006 Forfatter #18 Skrevet 2. september 2006 Tusen takk for mange fine svar. Jeg ser at det er stor forskjell på hvordan dere løser utfordringen. Årstid og gåvilligheten til eldstemann er selvsagt en viktig parameter. Men ... det er også deilig å kunne ha ungen fast i vogna når man er i butikker etc, i alle fall nå. (Lillemor er snart halvannet år). Skal man velge frihet og fleksibilietet, eller skal man gjøre det billigst mulig?? Enda er jeg usikker. Flere råd mottas gjerne
Hermula Skrevet 2. september 2006 Forfatter #19 Skrevet 2. september 2006 vi har tuller med 17 mnd mellom. vurderte å ikke kjøpe søskenvogn men er så glad vi gjorde det. vi hadde en med setene etter hverandre. vi har brukt den sååå masse!!! det kommer vel litt ann på typen du er, men om du er mye ute og på farten så er det gull verd. en 17 måneder unge kan fortsatt sovne på dagtid, og da er det så praktisk at du har sitteplass til han/hun. vi likte vår godt fordi den var svært enkel å trille, veide ingen ting. også var det suverent å ha den med i butikker og annet der det var masse mennesker pga at den tok liten plass. lykke til i valget. ← Hva heter vogna dere bruker? ... og hvor tung er den??
Gjest Qlio Skrevet 2. september 2006 #20 Skrevet 2. september 2006 1 år og 9 mnd mellom våre. Jeg hadde søskenvogn klar da jeg kom fra sykehuset, genialt for oss. Nå er Ida 3 år, og på langturer er vogna fortsatt i bruk. De storkoser seg i den, spiser og tuller seg i mellom, og jeg får gått lange distanser uten problem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå