MONSTERneeta Skrevet 31. august 2006 #1 Skrevet 31. august 2006 Hei! Jeg sliter litt med å finne en bra foundation, og har et lite håp om at noen her inne har mer peiling enn det jeg har Har i lengre tid brukt H&M sin variant, deretter prøvde jeg en litt dyrere en fra MaxFactor. Ingen av disse holdt særlig lenge, dekket ikke nok, eller var i riktig farge. Sist gang jeg skulle ha sminke, gikk jeg til et parfymeri og fikk hjelp der. Prøvde mange forskjellige, men kom frem til at en medium dekkende og flytende foundation fra Clinique passet meg best. Jeg er veldig lys i huden, og føler at denne nesten blir litt oransje på meg.. Kan dette fikses med for eksempel pudder over? Eller må jeg ha en med en helt annet "underfarge"? Har dere noen andre merker og anbefale? Tror nok jeg må satse på en helt dekkende neste gang, for heller ikke denne sitter særlig bra. Dyr var den og!
Gjest Gjest Skrevet 31. august 2006 #2 Skrevet 31. august 2006 Først, hvilken hud har du? Og om du føler du blir orange har du nok feil farge. Synst folkene som jobber på parfymeri har en tendens til å anbefale(og selv bruke) for mørke farger. Av flytende foundation vil jeg anbefale clinique perfectly real makeup og chanel teint fluid universel. Dette er foundation for normal/tørr hud som ikke trenger alt for mye dekking, mest utgjevning av hudfarge. Har brukt begge og jeg har veldig lys hud også, brukte da den lyseste fargen av begge merkene(bestill fra Strawberrynet.com, så mye billigere!). Ellers kan jeg ikke få lovprist nok mineralfoundation fra purelux! Kjempegod, som du kan få til så dekkende du vil(alt avhenger av hvilken børste du har og hvor mye du tar på). Finnst i mange forksjellige farger, og er bare helt fantastisk. Sjekk ut purelux.com og bestill prøver for å se om den fungerer på deg, og da kan du teste ut fargene uten å bruke for mye penger.
MONSTERneeta Skrevet 31. august 2006 Forfatter #3 Skrevet 31. august 2006 Takk skal du ha Skal vurdere noen av disse produktene når jeg må kjøpe inn en ny flaske! Jeg har ganske rødflekkete hud.. Hva slags nyanse bør jeg se etter?
Gjest Gjesta Skrevet 31. august 2006 #4 Skrevet 31. august 2006 Er huden din fet (blir fort blank), får du lett kviser, eller er huden normal, tørr (kan bli stram og flassete)? Mineralfoundation er et bra tips; passer til alle hudtyper, og det finnes et hav av farger å velge i. Sitter også som støpt hele dagen, og er drøy i bruk. Jeg har brukt Bare Escentuals i to år, men har akkurat skiftet til GloMinerals, og er kjempefornøyd.
Gjest Gjest Skrevet 31. august 2006 #5 Skrevet 31. august 2006 Da burde du velge en som er mer gulaktig, slik at den dekker over det røde.
MONSTERneeta Skrevet 31. august 2006 Forfatter #6 Skrevet 31. august 2006 Er huden din fet (blir fort blank), får du lett kviser, eller er huden normal, tørr (kan bli stram og flassete)? ← Jeg er nok litt av alt mulig
Gjest Gjesta Skrevet 31. august 2006 #7 Skrevet 31. august 2006 Jeg er nok litt av alt mulig ← Dvs. du er helt normal...Men seriøst: prøv mineralfoundation! Hos pureluxecosmetics.com kan du bestille veldig billige prøver, slik at det skulle være lett å velge ut riktig farge.
Gjest Gjest Skrevet 31. august 2006 #8 Skrevet 31. august 2006 Da har du nok en blandingshud. Da vil jeg tro at purelux sin er midt i blinken!
Gjest Blanca Skrevet 31. august 2006 #10 Skrevet 31. august 2006 Vil anbefale deg å prøve en mineralfoundation. Selv har jeg brukt ID lenge, men det ser ut til at jeg reagerer på en ingrediens (bismuth) i den. Har bestilt prøver fra Pure Lux; den har fått mye skryt her inne. Av vanlige, flytende foundations er jeg fornøyd med Chanel Vitalumiere. Den dekker godt, gir fin glød og er fin om huden din er litt tørr. Og, ja, du bør absolutt gå for gultoner. Pudder over foundation kan bli litt mye til daglig bruk. Og jeg er enig i det som blir sagt over at parfymeridamer ofte anbefaler for mørke foundations
Gjest gjesta Skrevet 31. august 2006 #11 Skrevet 31. august 2006 Hvor lys er du? Jeg er veldig lys, og har først i det siste funnet foundationer som faktisk har vært lyse nok. I mine øyne er det absolutt penest med en foundation som er akkurat som huden eller noe lysere. Sistnevnte, altså bittelitt for lyse foundationer, har etter min erfaring fungert kjempefint på rødflekkete hud. Så kan man heller friske opp litt med en sart og naturlig blush. Jeg har ikke erfaring med så altfor mange forskjellige merker, men jeg synes i alle fall ikke at Perfectly Real var et godt valg for meg. For det første hadde de ikke riktig farge til meg (sjokk!), og for det andre synes jeg den føltes litt for tykk og lot seg fange i de flassete områdene i ansiktet mitt. Dessuten var den håpløs på porenesen min. Det er sjelden at sminke ser naturlig ut på den. Subli'mine fra Givenchy var et bedre valg. Den er ikke særlig dekkende, men kombinert med en god concealer gir den et strålende ansikt. Men vær obs på neseskinn, Subli'mine skriker etter pudder på utsatte områder. Jeg har de to lyseste fargene, som jeg bruker både hver for seg og blandet. Ellers har jeg blitt helfrelst på Pure Luxe! Billig og meget bra! Jeg bruker Creamy Natural, og den matcher utrolig nok hudfargen min helt perfekt. Jeg bygger litt lag på lag når jeg bruker Pure Luxe-sminke. Begynner gjerne med litt April's Mix blandet med foundation, fortsetter med bare foundation og dæsjer på et lag med fantastiske Radiance til slutt. Huden min har vært litt sur på meg i det siste fordi jeg har kjørt en storoffensiv mot hudormer, men Pure Luxe gjør en fenomenal jobb med å skjule dette uten å gjøre meg om til en sminkedukke! (Niks, jeg er ikke sponset! ) Forresten, det er selvsagt helt greit å bruke pudder om man ikke overdriver, men dersom du føler du må bruke pudder for å korrigere foundationfargen, trenger du rett og slett en ny foundation! Dette ble visst langt. La oss kalle verket "Sweet Jane: Ikke uten mitt ansikt"... Lykke til med å finne sminke som passer deg forresten, det kan nesten ikke overvurderes! :-D
Gjest Gjest Skrevet 31. august 2006 #12 Skrevet 31. august 2006 jeg har prøvd de fra purelux. de er veldig bra for de som sliter med å finne en som er lys nok! men dessverre har jeg tendens til litt tørr hud og da er ikke mineralsminke så greit. ellers er jeg veldig fornøyd med true match fra l'oreal. de to lyseste er i en gul og en rosatone. den gule passer bra for folk med rosatoner i huden.
Karamba Skrevet 1. september 2006 #13 Skrevet 1. september 2006 Dere som bruker Purelux sine foundationer, hvilken tone/farge bruker dere? Jeg mottok en prøve i forrige uke, men den var selvfølgelig altfor lys. Burde jo ha bestilt flere i samme slengen da men, da var det først og fremst øyenskygger jeg bestilte... Fargen jeg bestilte var Creamy Natural, men jeg synes denne var kjempelys. Vil bare ha en som ser naturlig ut. Jeg har normal lys hud. Noen forslag? Kanskje jeg bare skal bestille en haug med prøver....
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2006 #14 Skrevet 1. september 2006 Jeg bruker babyface, og den er veldig bra på min hud. Har ganske lys hud, med litt fregner
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå