mee mee Skrevet 31. august 2006 #1 Skrevet 31. august 2006 jeg har brukt dermalogica i ca 2 mnd, og huden min forandret seg til det mye bedre! men i det siste har den begynt å bli verre, begynner å få tilbake de små kvisene. bruker jeg kanskje feil produkter? har blandinghud ig bruker SCG til rens, og active moist til krem.
Latee Skrevet 31. august 2006 #2 Skrevet 31. august 2006 Hmm.. Det samme har skjedd meg osgå, men jeg bruker Acne Prone (?) skin kit, brukt ca en mnd... Gjør jeg noe galt tro?
Gjest KATTAstrofe Skrevet 31. august 2006 #3 Skrevet 31. august 2006 Vet ikke hvilken hudtype dere har, men huden min ble mye finere da jeg byttet fra SCG til Ultracalming cleanser.
Søtpotita Skrevet 31. august 2006 #4 Skrevet 31. august 2006 Eg har brukt Dermalogica Active Moist i ca ein månad++. Har også fått mange småkviser her og der. Til og med på områder i fjeset eg ikkje har hatt kviser sidan eg var tenåring! Så eg skal ikkje kjøpa frå dette merket fleire gongar.
maxifula Skrevet 31. august 2006 #5 Skrevet 31. august 2006 Jeg brukte acne prone-kitet fra dermalogica (utenom oil control, bytta ut med active moist). Brukte det i ca 2 mnd, og var ikke særlig imponert. Active moist er god, men medicated clearing gel gjorde ingenting for kvisene mine. Mange sier Anti Bac skin wash er for hard for huden, men tydeligvis ikke for min. huden min tåler den godt, og blir ikke tørr. Nå har jeg gått om, og kommer ikke til å kjøpe dermalogica igjen. ikke fordi det nødvendigvis er dårlig, men fordi det ikke hjelper huden min. Så for min hud har ikk dermalogica gjort noe fra eller til.
LadyInRed Skrevet 31. august 2006 #6 Skrevet 31. august 2006 Vet ikke hvilken hudtype dere har, men huden min ble mye finere da jeg byttet fra SCG til Ultracalming cleanser. ← skriver under her
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2006 #7 Skrevet 1. september 2006 jeg er 44 år og får faktisk ennå småkviser av å bruke fuktighetskremer, og da mener jeg alle fuktighetskremer. Huden min er faktisk bra når jeg ikke bruker noe som helst! Tror ut fra egne erfaringer at hudpleieprodukter ofte skaper flere problemer enn de løser...
mee mee Skrevet 3. september 2006 Forfatter #8 Skrevet 3. september 2006 burde jeg kanskje bytte til ULTRA CALMING CLEANSER? men blir ikke den for mild for min blandingshud?
Gjest Gjesta Skrevet 3. september 2006 #9 Skrevet 3. september 2006 Er du sikker på at det er produktene som gir kviser, da? Oppi mitt hode er 99,99% av hudproblemer forårsaket av ting som foregår inne i kroppen, for eksempel stress, hormoner, lite søvn, matinntak, generell psykisk og fysisk tilstand. Selv om produkter hevder å kunne utrette mirakler, er dette stort sett litt for mye forlangt. Til blandingshud bør du nok fortsette med SCG, Ultracalming kan bli i mildeste laget, og den legger igjen en beskyttende hinne på huden.
mee mee Skrevet 3. september 2006 Forfatter #10 Skrevet 3. september 2006 har stresset mye når jeg tenker etter ja.. men active moist syns jeg nesten er for sterk, men litt for lite fuktighet, og skin smoothing cream syns jeg blir for feit.. noen andre jeg burde prøve?
Gjest Gjesta Skrevet 3. september 2006 #11 Skrevet 3. september 2006 Kanskje du rett og slett burde prøve krem fra et annet merke? Hudpleieren har prøver og gode råd.
Gjest Tanita Skrevet 3. september 2006 #12 Skrevet 3. september 2006 Jeg brukte Dermalogica i ca 2 år, hadde stadig acne og problemer med huden så når jeg da skifta til MD og Matis, ble huden min med ett mye bedre! Dermalogica gjorde veldig lite for huden min.
Gjest KATTAstrofe Skrevet 3. september 2006 #13 Skrevet 3. september 2006 Jeg trodde jeg hadde kombinert hudtype, og begynte med Special Cleansing Gel og Active moist. Merket ingen forbedring. Da det gikk opp for meg at jeg faktisk har sensitiv hud så begynte jeg å bruke Ultracalming Cleanser og Skin smoothing cream, og huden min har normalisert seg. Har ingen blanke partier lenger, og de tørre flekkene er historie. Men som tidligere nevnt her, så kommer ikke kviser automatisk på grunn av feil type produkter. Kviser av den "underjordiske" typen, og da særlig på haka, er som regel hormonelt betinget, og det er fint lite man kan gjøre med de ved hjelp av hudpleieprodukter.
Gjest Tanita Skrevet 3. september 2006 #14 Skrevet 3. september 2006 Ja, er det hormonbetinget er det lite å gjøre med, men i mitt tilfelle ble det med en gang bedre med en gang jeg kuttet ut Dermalogica.
mee mee Skrevet 12. september 2006 Forfatter #15 Skrevet 12. september 2006 jeg har fått fixa huden min. det var vist mangel på fuktighet som var problemet. for etter en uke med jojoba olje om natten, er huden like fin som den var før
LadyInRed Skrevet 18. september 2006 #16 Skrevet 18. september 2006 har stresset mye når jeg tenker etter ja.. men active moist syns jeg nesten er for sterk, men litt for lite fuktighet, og skin smoothing cream syns jeg blir for feit.. noen andre jeg burde prøve? ← jeg nærmer meg 30 år, og sliter også med dårlig hud. Jeg synes Dermalogica er en bra serie, men for MEG duger ikke fuktighetkremene i det hele tatt. SSC altfor feit for meg (den regulerer heller ikke talgproduksjon), så jeg har mest brukt active moist noe jeg aldri ble forøyd med. For lite fuktighet. Dessuten føler jeg ikke at den trekker seg skikkelig inn i huden. Ikke gav den nevneverdig resultat mht kviseproblemene mine. Jeg har opp gjennom årene brukt en rekke merker, men problemet har alltid vært at jeg ikke finner den perfekte fuktighetskremen. Men tilslutt fant jeg den! Den er fra wildrose-serien til weleda. Koster 190 kr for 30 ml og selges i helsekostbutikker. Så den er verdt å prøve for deg! Jeg blir ikke glinsete av denne, jeg er heller ikke tørr i overhuden lenger, den trekker godt inn i huden og kviseproblemene ble mindre. utover dette sverger jeg til skin refining mask til dermalogica; aldri brukt en bedre rensemaske!
Tusseline Skrevet 18. september 2006 #17 Skrevet 18. september 2006 Vet ikke hvilken hudtype dere har, men huden min ble mye finere da jeg byttet fra SCG til Ultracalming cleanser. ← Hva slags hudtype har du? Jeg bruker SCG, og er fornøyd med den, selv om den egentlig ikke passer hudtypen min. Har UC (som egentlig skal være perfekt for min hud, i følge Dermalogica selv) stående i skapet, men sliter litt med å forholde meg til konsitensen, og føler jeg må bruke opp halve flaska på en rense-omgang.
Gjest KATTAstrofe Skrevet 18. september 2006 #18 Skrevet 18. september 2006 Hva slags hudtype har du? Jeg bruker SCG, og er fornøyd med den, selv om den egentlig ikke passer hudtypen min. Har UC (som egentlig skal være perfekt for min hud, i følge Dermalogica selv) stående i skapet, men sliter litt med å forholde meg til konsitensen, og føler jeg må bruke opp halve flaska på en rense-omgang. ← Jeg har hele tiden hatt sensitiv hud, men da jeg begynte med Dermalogica for noen år siden hadde jeg blank T-sone. Dette forsvant ikke før jeg begynte med Ultracalming Cleanser. Nå har jeg tilnærmet normal, men fortsatt sensitiv hud. Men blir lett tørr og stram dersom jeg bruker for sterke produkter.
Gjest Lanyah Skrevet 19. september 2006 #19 Skrevet 19. september 2006 For en tid tilbake, da jeg var den som testet alt mulig produkter for å finne noe som passet meg, prøvde jeg Dermalogica! ALDRI mer, huden min tørket ut, den ble bare fæl. Den så gusten og grå ut og jeg fikk mer kviser. Så for meg passet det ikke i det hele tatt. Det er synd det er sånn at noen synst det er KNALL mens for andre passer ikke merket, for da blir man påvirket og tror en skal få samme effekt. Som jeg har forstått virker Dermalogica å være et sånt merke. Det er jo såklart hvilke produkter du velger fra serien som har en viss bestydning ògså, mangen velger jo feil.
LadyInRed Skrevet 19. september 2006 #20 Skrevet 19. september 2006 For en tid tilbake, da jeg var den som testet alt mulig produkter for å finne noe som passet meg, prøvde jeg Dermalogica! ALDRI mer, huden min tørket ut, den ble bare fæl. Den så gusten og grå ut og jeg fikk mer kviser. Så for meg passet det ikke i det hele tatt. Det er synd det er sånn at noen synst det er KNALL mens for andre passer ikke merket, for da blir man påvirket og tror en skal få samme effekt. Som jeg har forstått virker Dermalogica å være et sånt merke. Det er jo såklart hvilke produkter du velger fra serien som har en viss bestydning ògså, mangen velger jo feil. ← det trenger jo ikke være merke som er galt i seg selv, men at man velger feil produkter i serien. Jeg brukte for noen år siden noen produkter til shiseido som var helt fæle. De gjodre alt bare verre. Så skiftet jeg til noen andre produkter i serien, og de var virkelig gode for min hud
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå