Gå til innhold

Vinterbryllup

Gjest Gjest_bes_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_bes_*
Skrevet

Hei!

Er det noen som skal ha vinterbryllup? Vi gifter oss 10. februar 2007 og tar gjerne i mot tips! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:smile: Heisann :)

Vi gifter oss 27.januar 2007. Skikkelig vinterbryllup håper vi!

Har kommet godt igang med planleggingen (tror jeg :sjenert: har jo ikke gjort dette før)

Dette er det vi har valgt bare pga årstiden:

Suppe som forrett

4-hjulstrekker som transport

Tulipaner til å pynte både lokale og kirke

Farger: hvitt og sølv

Masse stearinlys og telys

Vi har fått designet (av lillebror til brudgom) invitasjoner, bordkort etc

Fargene på dette er hvitt og lysblått.

Terrassevarmer i hagen for :smoke: og andre som vil lufte seg

Kunne tenke meg lysblå duker, men er usikker på hvordan jeg skal løse hele duk problematikken.

Forslag taes imot med takk.

Har sett silke-snøfnugg, tenke kanskje de kunne strøs på duken.

Tror du det blir fint?

Hadde vært super om du kunne dele noen av tankene du har om vinterbryllupet ditt!

Skrevet

Vi har ikke kommet så langt i planlegging enda. Kirke, lokale og kjole er i boks.

Vi tenker å ha fyrverkeri og fakler. Fargene blå, hvit og sølv. Høres fint ut med silke-snøfnugg. Må jo bruke vintertema! Håper på masse snø!

Skal låne pels cape og muffe til kjolen, det blir veldig vinter. Er litt usikker om jeg trenger andre sko ute. Vi skal jo ta bilder ute og det kan jo bli kaldt med kun små sko.

Gjest *Snart medlem*
Skrevet

Jeg anbefaler å kjøpe stearinlys fra Løiten Lys. Man kan finne fantastisk fine stearinlys for alle brylluper her, men de har særlig noen i nyanser av hvitt og isblått som ser ut som istapper og krystaller.

Skrevet (endret)
Vi har ikke kommet så langt i planlegging enda. Kirke, lokale og kjole er i boks.

Vi tenker å ha fyrverkeri og fakler. Fargene blå, hvit og sølv. Høres fint ut med silke-snøfnugg. Må jo bruke vintertema! Håper på masse snø!

Skal låne pels cape og muffe til kjolen, det blir veldig vinter. Er litt usikker om jeg trenger andre sko ute. Vi skal jo ta bilder ute og det kan jo bli kaldt med kun små sko.

Hvis kjolen er lang, så synes jo ikke skoene på bildene... Fotografen vår anbefalte at jeg hadde med et par gode sko, tilfelle vi skulle gå et sted det var litt skittent, eller jeg skulle stå vondt. Hvordan de ser ut er det jo ingen som ser. ;)

Bare å skifte tilbake etterpå.

Endret av Susan Sto Helit
Skrevet (endret)

skulle jeg ha hatt vinterbryllup ville jeg også gått for farger som sølv, blått og kanskje lilla, også hvitt selvfølgelig.

sølvtråd kan brukes i brudebukett og dekorasjoner...

jeg ville ha brukt massevis av strearinlys (kjøp inn store kubbe og kulelys, de kan stå å brenne lenge)

lilly.dk har en flott hvit cape for vinterbruder

hva med å ankomme lokalet i hest og slede?

tenn fakler utenfor lokalet og i hagen

få komponert en blå drink som kan serveres gjestene som velkomstdrink

Endret av marsy
Skrevet
Jeg anbefaler å kjøpe stearinlys fra Løiten Lys. Man kan finne fantastisk fine stearinlys for alle brylluper her, men de har særlig noen i nyanser av hvitt og isblått som ser ut som istapper og krystaller.

Tusen takk for tipset :)

Skrevet
hva med å ankomme lokalet i hest og slede?

Vi trodde vi var sikret snø da vi giftet oss i februar, men det regnet på dagen vår (og hadde gjort det i flere uker)

Er vel første gangen på lenge det ikke var antydning til snø i Oslo i februar :tristbla: bare husk å ikke regne med været når dere bestiller noe.

Gjest Gjest_bes_*
Skrevet

Tusen takk! Det skal vi sjekke ut.

Skrevet

Vinterbryllup er fantastisk! Vi giftet oss på nyttårsaften på fjellet, og la opp til et skikkelig vinterbryllup. Noen av våre elementer:

* Ski til og fra kirken for hele selskapet (bare et par km) - alle gjester i turtøy, presten i prestekjole, mannen i gallauniform og jeg i brudekjole (jeg kjørte til kirken med forlover og pappa, men gikk på ski tilbake)

* Kirken (fjellkirke) var pyntet med fakler og granbar utenfor, og masse stearinlys, granbar og hvite bånd inne

* Servering av rødvinstoddy utenfor kirken etter vielsen

* Masse fakler opp mot selskapslokalet

* Stort fyrverkeri ved midnatt (selvsagt, det var jo nyttår)

* Meny med varmrøkt fjellørret, reinsdyrplomme og multer som hovedingredienser

* Grått/sølv, hvitt og rødt som farger

* Bryllupsnatten i lavvo (på granbar og reinsdyrskinn, og med flott bål i midten)

* Pyntet med masse lys. Hvite kubbelys fra IKEA er billig og brenner bra, og så dyppet vi dem i sølvmaling for å få en kant nederst. Vi brenner på de lysene...

Jeg hadde hvite støvletter som jeg brukte ute. Det var veldig greit. Brukte også en hvit pelsjakke utenfor kirken og en hvit dunjakke til å gå på ski. Cape egnet seg ikke så veldig for å være såpass lenge ute og såpass aktive som vi skulle være.

Det var det jeg kom på i farta, men jeg svarer gjerne på spørsmål hvis det er noe konkret. Jeg har også referatet jeg la ut i bryllupsdagboka mi den gangen, hvis noen er veldig interessert....

Gjest Gjest_Leyla77_*
Skrevet

Vi skal ha festen i et boligområdet. Det er vel ikke lov med fyrverkeri hvor som helst?

Jeg har arvet en mink-stola av farmor, den tenkte jeg å bruke over skuldrene.

Hadde tenkt hvitaktige støvletter til ferden frem og tilbake. Regner med det kommer noe i butikkene utover høsten...

Jeg gleder meg masse!

Gjest Gjest_bes_*
Skrevet

Man kan ha fyrverkeri der hvor det vanligvis fyres opp fyrverkeri på nyttårsaften tror jeg. Men du må kontakte brannvesenet for tillatelse. Det gis vanligvis!

Ellers hørtes det veldig bra ut med rødvinstoddy utenfor kirken!

Skrevet

Å, nå ble jeg misunnelig. Da vi først begynte å planlegge bryllup tenkte vi masse på vinterbryllup. Av diverse grunner ble det ikke det, men her er ihvertfall det vi drømte om (kanksje ikke så veldig praktisk, siden det bare var et drømme-bryllup):

Det skulle være en stavkirke ute på bygden et sted. Jeg og faren min skulle ankomme i hest og slede (husk å ha backup-løsning!). Jeg skulle ha hvit pels-muffe, og den fine pelsforede capen jeg har siklet etter i mange år. Etter vielsen drar jeg og min mann avgårde i hest og slede igjen til bilder, og så videre til et hotell ute i skogen. Hotellet skulle være i skikkelig norsk bondestil. Når vi kom frem skulle alle gjestene få gløgg, i et stort rom med svær åpen peis som brant lystig. Utenfor brandt det fakkler som lyste vei. Middagen skulle være på langbord, med meg og min mann i høysetet, gjerne med gjestene på benker, men dette er nok noe upraktisk. Maten skulle være noe vilt, gjerne reinsdyr eller elg.

Ja, det var altså drømmen vår. Håper det gir lit inspirasjon. Dette gav ihvertfall meg muligheten til å drømme om det nok en gang. Men jeg skal nok klare å bli lykkelig gift, selv med vår-bryllup ;)

Skrevet

Frosne islykter med "naturpynt" frosset inn, og kubbelys i midten er kjempestilig. Kan pyntes med inne i noe som samler opp vann.

Skrevet
Vinterbryllup er fantastisk! Vi giftet oss på nyttårsaften på fjellet, og la opp til et skikkelig vinterbryllup. Noen av våre elementer:

* Ski til og fra kirken for hele selskapet (bare et par km) - alle gjester i turtøy, presten i prestekjole, mannen i gallauniform og jeg i brudekjole (jeg kjørte til kirken med forlover og pappa, men gikk på ski tilbake)

* Kirken (fjellkirke) var pyntet med fakler og granbar utenfor, og masse stearinlys, granbar og hvite bånd inne

* Servering av rødvinstoddy utenfor kirken etter vielsen

* Masse fakler opp mot selskapslokalet

* Stort fyrverkeri ved midnatt (selvsagt, det var jo nyttår)

* Meny med varmrøkt fjellørret, reinsdyrplomme og multer som hovedingredienser

* Grått/sølv, hvitt og rødt som farger

* Bryllupsnatten i lavvo (på granbar og reinsdyrskinn, og med flott bål i midten)

* Pyntet med masse lys. Hvite kubbelys fra IKEA er billig og brenner bra, og så dyppet vi dem i sølvmaling for å få en kant nederst. Vi brenner på de lysene...

Jeg hadde hvite støvletter som jeg brukte ute. Det var veldig greit. Brukte også en hvit pelsjakke utenfor kirken og en hvit dunjakke til å gå på ski. Cape egnet seg ikke så veldig for å være såpass lenge ute og såpass aktive som vi skulle være.

Det var det jeg kom på i farta, men jeg svarer gjerne på spørsmål hvis det er noe konkret. Jeg har også referatet jeg la ut i bryllupsdagboka mi den gangen, hvis noen er veldig interessert....

"Bare" et par kilometer?? :sjokk: Det er langt på ski, hvis man ikke er skivant, og attpåtil skal i bryllup etterpå.. Svette og slitne gjester er vel ikke særlig attraktivt..? Var alle i skiantrekk hele tiden?

Hmm...

Skrevet
Frosne islykter med "naturpynt" frosset inn, og kubbelys i midten er kjempestilig. Kan pyntes med inne i noe som samler opp vann.

Å ja!!! Det hadde jeg glemt at gikk ann!

Skrevet
Man kan ha fyrverkeri der hvor det vanligvis fyres opp fyrverkeri på nyttårsaften tror jeg. Men du må kontakte brannvesenet for tillatelse. Det gis vanligvis!

Ellers hørtes det veldig bra ut med rødvinstoddy utenfor kirken!

det er kun på nyttårsaften at man kan bruke fyrverkeri uten tillatelse fra brannvesen, så husk å kontakte dem!!

Skrevet (endret)
"Bare" et par kilometer??  :sjokk: Det er langt på ski, hvis man ikke er skivant, og attpåtil skal i bryllup etterpå.. Svette og slitne gjester er vel ikke særlig attraktivt..? Var alle i skiantrekk hele tiden?

Hmm...

Det var bilvei for de som ikke kunne gå (eks besteforeldre), og et par km er da virkelig ikke langt. Vi gikk i samlet flokk, og det hele gikk veldig rolig for seg. Det var lagt inn 1 1/2 time til dusj og skifting etter kirken og før festen, så svettelukt var heller ikke et stort problem. :ler:

Endret av Fjellrypa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...