Gjest Gjesta Skrevet 31. august 2006 #1 Skrevet 31. august 2006 Hei! Vurderer hundekjøp neste høst og har sendt noen mailer til en del hundeklubber/valpeformidlere meeen det tar jo sååå lang tid før de svarer. (Litt utålmodig for vil helst finne ut alt på en gang ) Jeg vurderer rasene Golden, Hovawart eller Rodeshian Ridgeback. Har sett at Hovawart kan ha ett veldig beskytter instinkt, noen som har erfaring med det? Hvordan er Golden og Hovawart like /ulike? Og er virkelig en Rodeshian så krevende som alle oppslagsverk skal ha det til? Er og redd for å velge Golden i og med at det er så mye HD og andre sykdommer noen som vet hvordan Golden oppdretten i Norge ligger ann på dette? Eventuelt, har du noen andre raser å anbefale som kanskje ikke er så "vanlige" i samme størrelse og gemytt? (Liker ikke strihårede raser og egenlig ikke korthårede heller, men Rodeshianen er jo så fin ) Takker for hjelp! xx
Gjest Gjest Skrevet 31. august 2006 #2 Skrevet 31. august 2006 Golden er jo en veldig familievenning hund. Hvis du ikke er så veldig hundevant ville jeg ikke anbefalt en stri hund. Selv har vi bearded collie. Ligner veldig på Labbetuss, utrolig nydelig hund med godt gemytt. Men krever en del pelsstell...
la Flaca Skrevet 31. august 2006 #3 Skrevet 31. august 2006 Eventuelt, har du noen andre raser å anbefale som kanskje ikke er så "vanlige" i samme størrelse og gemytt? ← Eurasier skal visstnok være en super begynnerhund, allrounder og veldig enkel å ha med å gjøre. Ser ut som en bamse og er bare helt nydelig! Hadde absolutt blitt mitt valg om jeg var deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå