Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har begynt på denne boken for andre gang, skjønner hvorfor jeg ga opp første gangen, men har tvunget meg selv til å lese lenger nå. Noen som har lest den? Som kan forklare den litt, og er den verdt å pine seg igjennom??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har den og har lest den, men det er ikke en bok jeg anbefaler eller som har vært med på å prege meg. Den har noen gode karakterskildringer og den kjølige, overfladiske atmosfæren fra f.eks American Psycho er tilstede. Dog synes jeg sex og dop-skildringene var ganske unødvendige og lange. Vanskelig å finne en handling i denne romanen, jeg oppfattet den mere som en tilstandsraopport.

Jeg likte American Psycho, så har du ikke lest den kan du kanskje lese den først.

Skrevet

Jeg ble anbefalt den boka av noen beleste venner da jeg var ferdig med den fantastiske The Secret History (Donna Tartt), og spurte om de kunne anbefale meg lignende bøker.

Men jeg rakk aldri å lese den. De beleste vennene mine mente forøvrig at det var en svært god bok...

Gjest *Snart medlem*
Skrevet

Jeg er ikke så glad i Brett Easton Ellis, jeg liker ikke skrivestilen, og får egentlig ikke veldig mye ut av bøkene hans selv om jeg har lest et par.

Har ikke lest Glamorama selv, men samboeren min elsker denne. Vil tro at du liker Ellis' bøker generelt, så vil du nok like denne også.

Skrevet
Jeg ble anbefalt den boka av noen beleste venner da jeg var ferdig med den fantastiske The Secret History (Donna Tartt), og spurte om de kunne anbefale meg lignende bøker.

Men jeg rakk aldri å lese den. De beleste vennene mine mente forøvrig at det var en svært god bok...

Jeg kan ikke se noen særlige fellestrekk mellom disse to bøkene (og jeg elsket The Secret History, fantastisk roman).

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

Har lest det meste annet av han, og har likt de.

Synes bare den er tunglest og vanskelig å følge med. Hva skjer lissom?? Er det en film, er det virkleighet?? Er terroren ekte?? Tror det er noe jeg ikke helt får med meg

Gjest Gjest_fiona_*
Skrevet
Jeg er ikke så glad i Brett Easton Ellis, jeg liker ikke skrivestilen, og får egentlig ikke veldig mye ut av bøkene hans selv om jeg har lest et par.

Samme her. De uendelige sexbeskrivelsene var for mye.

Men, etter min mening er denne myyye dårligere enn feks American Psycho eller den novelle-samlingen hans.

Glamorama er tilfeldigvis en av de dårligste bøkene jeg har lest. Det er bare Halvbroren som har vært vanskeligere å komme seg igjennom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...