Gå til innhold

Koble høytalere til TVen?

Mookie

Anbefalte innlegg

Jeg lurer rett å slett på hvordan man kobler eksterne høyttalere til en TV? Kan man putte de rett i tven, eller må de gjennom en forsterker eller noe først?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Okey! Puttet han bare ledningene inn i noen hull som er på alle tver eller? Har aldri sett bak en tv, så aner ikke helt hva som er der, eller hva det som eventuelt er der måtte være :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner faktisk ikke hva han gjorde.

Må vente til han kommer hjem i kveld og så skal jeg høre med ham.

Vet ikke om det har betydning at det var høytalersett som opprinnelig skal brukes til pc.

Iallfall morsomt å spille ps2 med skikkelig lyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest arkmark

Det kommer jo helt ann på hva slags høyttalere du har. Om du har små PC-høyttalere kan du bare koble dem påså lenge de har en jack- eller phonoplugg i enden. Som regel har disse en ekstern strømforsyning og forsterker, for hverken lyd-utgangen på PC'er eller TV'er gir så mye effekt. Det finnes også mini-høyttalere (PC-høyttalere) som ikke har egen strømforsyning, men disse gir neppe bedre lyd enn høyttalerene på TV'en.

Vanlige høyttalere for stereoanlegg må du rimelig sikkert koble via en forsterker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har også et spørsmål.

Vi har sånt dyrt stereoanlegg med sub og forsterker og høytalere (eller det er vel samboeren min som har fått det i hus). Og jeg kunne tenkt meg å få koblet flatskjermen på forsterkeren. Har spurt min kjære, og svaret var "Trenger en ledning. Skal fikse det". Jadda. Det er sikkert 3 måneder siden. Har han fikset det? Nope. Så hvordan ledning/kabel er det jeg trenger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, en forsterker... Er det dyrt? Men var en fyr som sa at jeg sikkert kunne koble de via DVD-spilleren? Hvor kjøper man forsterker, hvist det ikke går gjennom DVDen?

Jeg er et teknologisk vrak, please help me :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, en forsterker... Er det dyrt? Men var en fyr som sa at jeg sikkert kunne koble de via DVD-spilleren? Hvor kjøper man forsterker, hvist det ikke går gjennom DVDen?

Jeg er et teknologisk vrak, please help me  :overrasket:

Litt vanskelig å si hva du skal ha uten å vite hva slags høyttalere du har. Et bilde av dem eller produktinformasjon hadde hjulpet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også et spørsmål.

Vi har sånt dyrt stereoanlegg med sub og forsterker og høytalere (eller det er vel samboeren min som har fått det i hus). Og jeg kunne tenkt meg å få koblet flatskjermen på forsterkeren. Har spurt min kjære, og svaret var "Trenger en ledning. Skal fikse det". Jadda. Det er sikkert 3 måneder siden. Har han fikset det? Nope. Så hvordan ledning/kabel er det jeg trenger?

Du trenger én av følgende:

- Scart i ene enden og phono (hann) rød + svart i andre enden. Scart er den kontakten du bruker når du kobler en DVD- eller VHS-spiller til TV'en.

- Phono hann rød +svart i begge ender.

Dette kommer litt ann på hva slags tilkoblinger du har på TV'en, men mest sannsynlig fungerer begge deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal koble på B&O høytalere som jeg hadde på stereoanlegget mitt før. Helt vanlige noen tror jeg !

Kan du ikke bare bruke resten av B&O-anlegget også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått ny leilighet som er liten, og hadde lyst til å være lur med å spare plass! Derfor hadde jeg håpet å slippe å ha anlegg. Tenkte at det var lurt å koble de gjennom tven, så slapp jeg det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har fått ny leilighet som er liten, og hadde lyst til å være lur med å spare plass! Derfor hadde jeg håpet å slippe å ha anlegg. Tenkte at det var lurt å koble de gjennom tven, så slapp jeg det  ;)

Det er jeg nok stygt redd for at ikke lar seg gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...