Gå til innhold

Endelig får "Postordre-brudene" en sjanse!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei Milla!

Hørtes ut som et helt ok lovforslag det der da...

Men det er nok en del norske kvinner som også,kunne tenkt seg å få sjekka ut sin eventuelle blivende mann...

Og ja, mulig du har rett at ENKELTE som "henter" seg dame fra andre land.. "liker å slå og undertrykke"

MEN det gjelder ikke ALLE da...

Og det virker som at enkelte kvinner som søker seg en mann i Norge, godtar litt for mye, for at de skal få lov å bli i Norge...

ett komplisert tema det der..

RaGnA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter lovforslaget 100%, for det er ingen tvil om at mange jenter, spesielt fra Russland og Thailand desverre blir mishandlet av sine norske menn - mye av dette kunne ha vært unngått med en slik lov. Men dere, jeg tror at menn som mishandler og slår finner seg damer å slå - enten damene kommer fra Norge eller Russland..

Vi skal likevel være litt forsiktige med å skjære alle over en kam! Noen av disse jentene kommer til Norge og vesten fordi det lokker dem - og de har det faktisk bra sammen med sine norske menn. Ikke glem det da, dere :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heeelt enig!

finns altfor mange syke mennesker i verden....

Hva kan man gjøre med dem?

Samle de alle på en øde øy?

RaGnA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva kan man gjøre med dem?  

Samle de alle på en øde øy?

Tror ikke det ville være så lurt, kjære deg... hvem skal bestemme hvem som er gale nok til å havne der? Hvem skal ta kontrollen over andre på den måten....?

Okei, jeg skjønte at det kanskje var en spøk, dog en dårlig en.

Kid-a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med menn da? Skal de få noen rettigheter til å vite om kvinnen de tar med seg ikke er en øksemordere. Husker dere drapet i Alta. Ikke det at dette er utbredet, men det kan jo like godt gå andre veien også, dvs. at kvinnene mishandler menna.

Jeg liker lovforslaget, men synes at begge partene bør få rettigheter der, ja. :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig med deg Care

Og det der med å sende alle "syke" mennesker til en øde øy, JA det var en spøk... :blunke:

Ikke alltid like lett å vite da, virker som at fengsel, for enkelte iallefall ikke funker. Men nok om det..

Ikke det vi diskuterte her heller da.

RaGnA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ta det med ro, Kid-A - for selv om en sånn løsning kan være fristende, og selv om selvtekt også kan friste av og til, så lever vi ikke i et anarkistisk samfunn. Jeg innrømmer gjerne at jeg synes mitt forslag er en passende straff for konemishandling og voldtekt. Dersom man behandler andre mennesker som dyr, fortjener man ikke, i mine øyne noe bedre behandling selv. MEN jeg skal ikke gjøre meg til dommer over andre - vi har en tredeling av makten i landet vårt - og sånn bør det fortsette å være, selv om ikke jeg er enig i alle avgjørelser som blir tatt! Jeg er heller ikke enig i strafferammene - men jeg skjønner at jeg ikke løser problemene med å ta saken i egne hender.

Men tilbake til det opprinnelige temaet - dersom vi klarer å forhindre en del ekteskap mellom utenlandske kvinner og norske voldsforbrytere med en ny lov - for vi snakker om å gi utenforstående innsyn i personlige opplysninger - hvor går grensene da? Hvor lenge etter ferdig soning skal man evt. gi slike opplysninger - skal mennene få muligheten til å vise at de har forandret seg på noen måte, og hvilke opplysninger kan man gi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Jeg mente heller ikke blind vold og denslags. Vold i forhold skjer også uten at par er gifte. Du skrev at voldsdømte menn ikke skulle fått lov til å gifte seg igjen, ikke sant? Vel, voldelige menn må ikke være gift for å være voldelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsåvidt kan jeg forstå at det er fristende for menn å hente seg koner fra land hvor likestilling og kvinners rettigheter er et fremmedord. Har dere sett de annonsene disse jentene setter inn? Pen kvinne, 24 år, glad i å lage mat, stelle i huset... Det er mange menn som liker å høre sånt (enten vi jenter liker å innrømme det eller ikke!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...