Rusjenten Skrevet 31. august 2006 #1 Skrevet 31. august 2006 Dette går ikke! Fra å være rusmisbruker på heltid , har jeg nå gått over til et såkalt vanlig liv (som jeg forresten trives veldig bra med). Men hvordan i huleste får man tid til alt? Jeg har så mye å ta igjen. Noen med travle liv som har noen tips? Listen min er jobb, studier, kjæreste, venner, hund, husarbeid, førerkort, hobbyer.
liv Skrevet 31. august 2006 #2 Skrevet 31. august 2006 Det gjelder å prioritere! En trenger ikke gjøre alt på en gang! Da blir alt bare halvgjort. Bedre å ta et par ting av gangen og heller gjøre de skikkelig!
Gjest splæsj Skrevet 31. august 2006 #3 Skrevet 31. august 2006 (endret) Jepp. Ikke prøv å gjøre alt mulig. Som regel rekker man ikke det, og blir bare skuffet over seg selv. Bruk en kalender og lag deg f.eks to mål hver dag. Ha som mål å fullføre minst ett. Så roser du deg selv etterpå fordi du klarte det. Er du for sliten en dag, og ikke orker noe, så hviler du den dagen med god samvittighet. Det kommer flere dager. Endret 31. august 2006 av Pax
Gjest Tweek Skrevet 31. august 2006 #4 Skrevet 31. august 2006 I tillegg til de gode svarene over kan du kombinere ting. Det liker jeg å gjøre. KOmmer jo ann på hvilken hobbyer du har, men de kan du jo gjøre med venner/kjæreste. Gå tur med hunden sammen med venner/kjæreste. Husarbeid er kjedelig, men det kan gjøres hvis man har noen til å hjelpe eller bare være der, så er det sosialt.. Da får man gjort tingene man skal, og samtidig være med vennene dine. Gratulerer med at du er rusfri forresten
Viviwoom Skrevet 31. august 2006 #5 Skrevet 31. august 2006 Det gjelder å prioritere! En trenger ikke gjøre alt på en gang! Da blir alt bare halvgjort. Bedre å ta et par ting av gangen og heller gjøre de skikkelig! ← Helt enig. Akkurat det der har jo folk som aldri har vært misbrukere også problemer med å forstå Går nok fint. Bare ikke stress for mye
Rusjenten Skrevet 31. august 2006 Forfatter #6 Skrevet 31. august 2006 Kombinere ting ja:)Nå sitter jeg her og spiser middag foran PC'en, hehe. Ellers takk for forslag med å sette seg 2 mål om dagen
Amanlis Skrevet 31. august 2006 #7 Skrevet 31. august 2006 Signerer de andre her Vil få gratulere meg med et rusfritt liv.
F&b Skrevet 31. august 2006 #8 Skrevet 31. august 2006 enig med de svarene du har fått her jeg også! Skulle ønske jeg var flink til det selv jeg.....hmmm ingen dum ide å ha 2 mål og rose seg selv for det! tror jeg hiver meg på den sammen med deg jeg jeg vil også få gratulere deg med ett rusfritt liv! ha en strålende kveld og en riktig god natt
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå