Gå til innhold

Hvor mye spiser du på en dag?

Hvor mye spiser du på en dag?  

1. 1. Hvor mye spiser du på en dag?

• Meny 2: 5 skiver, middag (tilsv. 2 poteter, to kjøtt/fiskstk, 2 ss gr.saker m/saus) + frukt
      8
    • Meny 3: 7 skiver, middag ( tilsv. 3 poteter, 3 fisk/kjøtt, 3 ss gr.saker og saus)+ frukt
      0
    • Mer enn meny 3
      4
    • Som meny 2, men gjerne litt kaker og godter innimellom
      6
    • Mindre enn meny 1
      2
    • Meny 1: 3 skiver, middag ( tilsvarende 1 potet og 1 kjøtt/fiskestykke u /saus m 2ss gr.saker) og frukt utenom dette
      2

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei...

Dette innlegget skriver jeg rett og slett fordi jeg er usikker. Hvor mye er "normalt å spise? Føler selv at jeg spiser mye mer enn normalt, men er interessert i respons på hva dere spiser. Skriv gjerne litt om hvor aktive dere er osv om dree vil...

Videoannonse
Annonse
Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Skal jeg være helt ærlig så misliker jeg at jenter med spiseproblemer ønsker en def. på hva som er normalt. Hvor mye du spiser kommer veldig mye an på forbrenning, om du har tungt fysisk arbeid ol.

Til eksempel så spiser jeg 4 ganger om dagen, men jeg har forbrenning som en jetjager og legger ikke på meg av å spise litt kaker eller sjokolade innimellom. Jeg veier det samme nå som da jeg var 17 og ferdig utviklet (er 25 nå).

Mitt råd er at du vet selv hva som er "nok mat" for deg og din kropp. Spis sunn mat, mye grønnsaker og fisk og hold deg i form. Det er det beste rådet jeg kan gi deg. Å veie/måle den minste skive og å føre tabeller over hvor mye man spiser pr. dag er en ren sykdom og noe du bør slutte med øyeblikkelig.

Milla

Gjest ¤_Fairytale_¤
Skrevet

*innlegg fjernet*

Jeg tok det bort pga jeg skjønte at det jeg gjorde var kanskje å gi mer skade enn nytte.

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Si meg... er det virkelig så lurt at en som selv har spiseproblemer gir råd til en som står på randen til å utvikle den samme sykdommen Fairytale? Du er neppe den som skal uttale deg om hva som er "normalt" og ikke ang. matinntak.

Milla

Gjest ¤_Fairytale_¤
Skrevet

Sant nok. Før jeg skrev innlegget tenkte jeg over om dette var så lurt.

Tror jeg tar bort det jeg skrev :enig_animasjon: Takk, Milla!

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Det syntes jeg var voksent og ansvarsfullt gjort av deg Fairytale.

Milla

Skrevet

Hei...

Vel, jeg gjør ikke dette for å finne meg en slankekur eller noe, om dere tolket det sløik. Jeg har allerede spiseproblemer (bulimi) selv og går i behandling for dette. Grunnen til at jeg skriver dette innlegget (en ide av psykologen min..) er at jeg er overbevist om at alle spiser så mye mindre enn det jeg gjør. (Hva jeg spiser kan leses i annet innlegg) Kanskje vil derimot denne undersøkelsen gi meg et riktigere bilde på hvor mye det er vanlig å spise hver dag.

Ikke meningen åp støte noen eller oppmuntre andre til å komme i samme (tragiske) situasjon som meg...

Skrevet

Synes også dette er et litt skummelt spørsmål i denne sammenheng.

Men er det ikke en kostholdekspert / ernæringsfysiolog som kan gi deg svar på hva som er "normalt" da ? Folk er jo veldig forskjellig. Fagfolk vet sånn cirka hvor mye du bør få i deg av vitaminer, mineraler og sporstoffer, karbohydrater, proteiner osv hver dag.

Evt. gjør noen søk på nettet ? Kosthold / ernæring / e.l ?

Evt. er du i noen kontakt med lege, spør vedkommende ?

Kanskje psykologen din kan hjelpe deg med å få kontakt med noen som har denne ekspertisen ?

Lykke til!

Håper du klarer å få et riktig bilde på hva du bør få i deg.

Masse klæmz fra Diva :D

Skrevet

her er jeg i utgangspunktet enig med Milla, men jeg skjønner hva du vil. En ting er at fagfolk forteller hva som er "rett", noe annet er å få høre det samme fra "mannen i gata", for å si det slik.

Jeg tror ikke jeg skal begi meg ut på å utbrodere hva jeg spiser daglig (varierer endel fra dag til dag), alt jeg vil si at det er definitivt mer enn det du spiser.

Gjest Duchess
Skrevet

Jeg spiser 3 ganger om dagen, noen ganger 4.

2 skiver til frokost. Middag. Og 2 skiver til kvelds.

Skrevet

Kunne ikke gi noen stemme jeg, for det varierer så veldig fra dag til dag hvor mye jeg spiser. Kommer helt an på om jeg jobber, trener, har fri, er lat osv......men jeg spiser definitiv mer enn deg!

Sånn tror jeg de fleste har det.

Kroppen min er veldig lur, spiser jeg for lite blir jeg svimmel og det har hendt jeg har besvimt(lenge siden nå). Og det er itte morro.

Mat er godt og livet er til for å leves!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...