haha Skrevet 21. mars 2002 #1 Del Skrevet 21. mars 2002 Er vi sprø, eller er det flere som har tenkt å ta opp et "lite lån" for å finansiere bryllupet? Bare nysgjerrig! 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunny Skrevet 21. mars 2002 #2 Del Skrevet 21. mars 2002 Du får unnskylde meg, men jeg synes det er litt galskap å sette seg i gjeld for å arrangere bryllup. Da hadde jeg nok kjøpt brukt kjole og gjort alt annet så enkelt og rimelig istedenfor. For meg ville det hele fått en liten bismak hvis jeg visste at vi egentlig ikke hadde råd til å være så ekstragavante. Det er fullt mulig å få et kjempefint bryllup uten å blakke seg helt!! Med god planlegging og alternative løsninger kan man få til det utrolige. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anni Skrevet 21. mars 2002 #3 Del Skrevet 21. mars 2002 Vi tar ikke nytt lån for å finansiere bryllupet.. Men jeg har vært flink til å spare studielånet mitt dette semesteret, og de pengene skal vi bruke til å finansiere vår del av kostnadene. Synes det er helt greit å gjøre det på denne måten. Går jo fort å nedbetale de pengene når jeg begynner å jobbe.. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maggie74 Skrevet 21. mars 2002 #4 Del Skrevet 21. mars 2002 Vi kommer til å ta opp et lån på 12.000 kr. Dette fordi vi akkurat nå er i en situasjon hvor en av oss pendler mellom Østlandet og Sørlandet. Den dagen vi gifter oss har vi råd til å betale tilbake det meste. Men det er endel (det meste) som må betales før gildet. Føler overhodet ingen bismak ved dette. Maggie! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. mars 2002 #5 Del Skrevet 21. mars 2002 Vi kommer til å ta opp lån for å gifte oss. Ser ikke det gale i dette. Skal man spare noen ¨år - blir man fort over 30 og hvor artig er det da å stå hvit brud?? Nei vi har så lite lån på huset at et lite lån i tillegg tar vi heller istedenfor å blakke oss med bryllupet...Man gifter seg bare en gang og da får det være bra etter de forhold en selv ønsker å stå for:0) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussilago Skrevet 21. mars 2002 #6 Del Skrevet 21. mars 2002 Anonym: Kan vel stå hvit brud for det om man er over 30 Bare tuller jeg, tar det ikke så alvorlig, jeg vil gifte meg!!! Vi skal spare til vi skal gifte oss, har vi ikke nok da så tar vi opp et lite lån på resten. Det blir under 10000, og det er kjappt å betale tilbake. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elisabetha Skrevet 21. mars 2002 #7 Del Skrevet 21. mars 2002 Vi skal også ta opp lån,men vi vet ikke på hvor mye enda.Synes det er en grei måte og betale det på.Heller det en og spørre mor og far! Elisabetha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barbita Skrevet 21. mars 2002 #8 Del Skrevet 21. mars 2002 Vi bruker feriepengene våre til å finansiere bryllupet. Dermed blir det ikke noen bryllupsreise på oss, men det kan vi ta senere. Og så får vi hjelp av foreldrene våre til maten, drikkevarene, toastmaster og band.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~~Turte~~ Skrevet 21. mars 2002 #9 Del Skrevet 21. mars 2002 Vi tar også opp et lite lån i forbindelse med bryllupet. Dette fordi vi lever av én inntekt grunnet at jeg er tidligere student som har fødselspermisjon.(den setningen ble rar og laaaang) Anyway....jeg har da ikke rukket og opparbeide meg fødselspenger!!!!1 Og jeg VIL gifte meg og det NÅ!!! Koste hva det koste vil... Hva gjør vel et par hundre kr ekstra i mnd på huslånet??? Hadde vel sikkert brukt dem på annet dritt alikevel, og da sover jeg bedre ved å tenke på at de lappene ble brukt på brullupet til min elskede og jeg..... 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olympia Skrevet 21. mars 2002 #10 Del Skrevet 21. mars 2002 Vel,personlig kunne det ikke falle meg inn å ta opp lån for å finansiere bryllupet vårt.Har et par venninner som gjør det,for de regner med å bruke 50-60000 på bryllupet.Synes det er helt vilt jeg,fatter ikke at det må koste så mye.Er det virkelig nødvendig med 3-retters middag som er så fin at ingen kan uttale navnet på rettene og egentlig ikke vet hva de består av??Er det nødvendig med med ørten slag alkohol,designer-invitasjoner som matcher bordkort til hver minste detalj osv osv? Vet jo at man gifter seg kun en gang i livet (forhåpentligvis),men de minnene man sitter igjen med etterpå,handler de om den fantastiske,lukseriøse middagen og designer-bordkorta? Eller handler de om en deilig dag med venner og familie,og ikke minst om det faktum at man endelig ble gift med sin kjære? Mener ikke å rakke ned på noen her altså,hver enkelt må jo gjøre som de selv vil,jeg sier bare hva jeg mener om det. Selv skal vi ha et ganske enkelt bryllup med den nærmeste familien,og jeg tror det blir et nydelig,stilfullt og minneverdig bryllup. Havna vel litt utenfor saken her,men det får så være. Lykke til må du ihvertfall ha,håper du får et fint bryllup,med eller uten lån. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nanban Skrevet 21. mars 2002 #11 Del Skrevet 21. mars 2002 Enig Turte:) Vi hadde ikke tenkt å ta noe lån, men her har det skjedd helt sprø ting fra den dagen vi satte dato. Gidder ikke gå i detalj, men hvertfall masse STORE regninger som vi ikke kunne vært forberedt på,- og vi har egentlig god oversikt over den dårlige økonomien vår. I teorien er jeg imot lån til bryllup. Men i praksis: Det er jo bare EN gang i livet. Og det skal jo være et minne for livet. Og hva er vel noen titusenlapper i det store sluket av ubetalelig gjeld vi har fra før?. (Tulla litt nå, men mener det også..)12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nanban Skrevet 21. mars 2002 #12 Del Skrevet 21. mars 2002 Dessuten har vi ingen familie som betaler noe, og JEG ER OVER TREDVE OG SKAL GIFTE MEG I HVIT KJOLE FOR F.... DIN LILLE D........!!!12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nanban Skrevet 21. mars 2002 #13 Del Skrevet 21. mars 2002 UNNSKYLD Jeg er ikke sinna, -lo når jeg skrev det, men det så så stygt ut på trykk...12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elisabetha Skrevet 21. mars 2002 #14 Del Skrevet 21. mars 2002 Vårt bryllup kommer til og koste rundt 50 000-60 000,og vi skal ikke ha designer ivitasjoner og slikt.Ikke fancy middag heller!Jeg lager invitsjoner og bordkort selv,skal ha okse stek til middag.Men det blir dyrt alikevel,for vi har stoooor famile begge to!Så det kan koste mye selv om man ikke skal ha et luksus bryllup!! Elisabetha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Solgløtt Skrevet 22. mars 2002 #15 Del Skrevet 22. mars 2002 Vi har også stor familie og mange venner, så det er ikke snakk om noe luksus her nei. Kalvesteik til middag og hjemmelaget karamellpudding til dessert. Det hele kommer på ca. 70.000 kr. og vi har lånt alt i banken. Vi var begge imot det i utgangspunktet, men når vi først hadde bestemt oss for en dato, måtte vi gjøre det, og synes ikke det er så ille. Er forøvrig 38 år, men gifter meg ikke i svart kjole av den grunn...........! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 22. mars 2002 #16 Del Skrevet 22. mars 2002 Har ikke dere selvkalte "unge og dermed rettmessige bruder" skjønt at hvit kjole ikke står for uskyld? Fra gammelt av var dette tegn på rikdom. Jeg er selv 30 og kan ikke skjønne at jeg skal være for gammel til hverken å gifte meg eller ha tilnærmet hvit kjole. Jeg er fortsatt forelsket, har masser av kjærlighet til min tilkommende og også svært så mange herlige år å leve ennå.... En liten digresjon fra den egentlige saken, beklager, men hallo!!! - M - Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 22. mars 2002 #17 Del Skrevet 22. mars 2002 Mens vi er i ferd med å spore av........ Jeg ble faktisk litt overrasket over hvor dyrt bryllupet vårt ser ut til å bli. Vi gjør det helt enkelt, med middag på restaurant med nærmeste familie, jeg skal ikke ha stor brudekjole, men en enkel vanlig kjole, han bruker pendressen sin osv. Men allikevel, når man tar med alle små summer blir det et stort beløp. Forstår at endel må ty til banklån, ja, særlig hvis man skal ha stort selskap. B. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå