Gjest LilleMy22 Skrevet 30. august 2006 #1 Skrevet 30. august 2006 Jeg trenger reise tips. Hvordan komme seg dit på billigst måte? Trivdes du på Maldivene? Hva var det beste og verste med Maldivene?
gard Skrevet 31. august 2006 #2 Skrevet 31. august 2006 Hei Maldivene var fantastisk synes jeg. Min kone og jeg var der for et par år siden og det var den perfekte strandferien. Du kan jo kikke litt på reisebrevet mitt på http://gardkarlsen.com/sun_island_index.htm til å begynne med. Vi var på en øy som heter Sun Island
Siam Skrevet 31. august 2006 #3 Skrevet 31. august 2006 Vi var på bryllupsreise der for 2 år siden. Maldivene er ikke et land du reiser rundt i på egen hånd. Det er noen øyer som er turist-øyer og som består av et hotellanlegg, og du har hovedstaden Male som er en egen liten øy. Resten av øyene er enten ubebodde eller forbudt område for turister. Så det enkleste er å kjøpe en pakketur på et reisebyrå, det er ikke så greit å bare kjøpe billige flybilletter dit. Vi brukte Mantareiser, og fikk god service der.
Smarties Skrevet 6. januar 2007 #4 Skrevet 6. januar 2007 Til dere som har vært på Maldivene; hva gjør man der, bortsett fra bading, soling, dykking / snorkling? Det ser jo fantastisk deilig ut på bildene og sånn, men blir det ikke litt kjedelig dersom man ikke er så interessert i spesielt dykking / snorkling? 7-14 dager med bare soling og bading virker liksom litt kjedelig.. Men det ser jo som sagt veldig deilig og fint ut..! Så hva om man i utg. pkt er en type som liker å "oppleve ting" på ferie.. Vil dere uansett anbefale Maldivene som reisemål? (Er bare redd jeg ville syns det var mye penger å bruke 15-20 tusen for bare "sol og bad"..?)
gard Skrevet 6. januar 2007 #5 Skrevet 6. januar 2007 Hei Hvis man ikke liker sol, strand og bading så er nok ikke Maldivene den rette plassen nei. Da bør du heller dra til Thailand eller Malaysia der du også kan oppleve litt kultur i tillegg til bare å være på stranden. Men dersom du bare ønsker å ta det helt med ro, lese en bok, bade og snorkle osv så er maldivene toppen. Sun Island som jeg var på hadde også squash bane, badminton, snooker bord, basket bane osv så det var litt å ta seg til utenom stranden
Smarties Skrevet 6. januar 2007 #6 Skrevet 6. januar 2007 Haha, joda, jeg liker sol, strand og bading Er bare redd jeg ville følt jeg "fikk lite for pengene".. Flotte strender og sånn finnes jo mange andre steder også, hvor det kanskje ikke koster like mye å reise.. For å spørre annerledes; hva gjør det verdt å bruke så mye penger på å reise til Maldivene i motsetning til å bruke noen tusenlapper mindre og reise et annet sted med sol og strand..? (Nå tenker jeg ikke akkurat de mest typiske "sydenstedene", altså.. Men f. eks Mexico, karibien el.l. Eller Thailand.. Det er vel gjerne litt billigere enn Maldivene? Men det kan kanskje ikke sammenlignes?)
gard Skrevet 6. januar 2007 #7 Skrevet 6. januar 2007 Hei Spørsmålet er om det blir så mye dyrere. På Maldivene hadde vi All inclusive og det var ikke så mye å bruke pengene på. Dersom du dra til Mexico eller Thailand må du først ordne flybilletter, deretter skal du betale for hotell og når du kommer frem må du som regel betale for lunch, middag (og eventuelt frokost dersom dette ikke er med i hotellet). Og hvis man er i en by bruker man penger på transport, nattliv, shopping osv. Jeg har vært på fine strender i Malaysia, Thailand, Mexico, Florida etc...men ingen av dem har vært så fine som de på Maldivene. Maldivene er en av de få plassene som virkelig har vært slik som postkortene viser
Smarties Skrevet 6. januar 2007 #8 Skrevet 6. januar 2007 Ja, du har jo en del gode poenger der.. Hmm, kanskje det bare er å sette igang å spare..
Smarties Skrevet 6. januar 2007 #9 Skrevet 6. januar 2007 Hvordan er det forresten hvis man ønsker å reise litt mellom øyene, eller til hovedstaden, i løpet av oppholdet? Går det an, eller er man "strandet" (bokstavelig talt, hehe) på "sin" øy under oppholdet?
gard Skrevet 6. januar 2007 #10 Skrevet 6. januar 2007 Hei En kan ta dagsturer (tror det heter noe som visit the neighbours) og en kan stoppe i hovedstaden ved ankomst eller når en forlater Maldivene. Vi gjorde ikke dette men noen venner av oss stoppet i hovedstaden og deres konklusjon av var at det ikke var så mye å se og gjøre der.
Snart Frue Skrevet 8. januar 2007 #11 Skrevet 8. januar 2007 Hei! Jeg har ikke vært på maldivene men jeg har store planer om å reise dit en gang i fremtiden... (sparer.... ) Jeg har nemlig funnet drømmestedet! www.banyantree.com Jeg har også vært inne på sidene til Gard og det ser fantastisk flott ut!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå