Gå til innhold

må jeg nødt å ha 30 stp i semesteret

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

jeg har noen fag som gir meg 20stp i semesteret nå..jeg har ikke studielån, men ville hente meg litt inn igjen fordi jeg er litt forsinket..jeg ser nå at det andre faget jeg har, som er på 15stp blir altfor mye for meg.. må jeg nødt å ha 30stp eller kan jeg gi faen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom du ikke har studielån kan du selv velge hvor mange poeng du vil ta, men tar du få poeng vil det jo ta lenger tid før du henter inn forsinkelsen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men tar du bare enkeltemner eller går du på et program? For et program kan kreve en viss progresjon....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan velge hvor mange studiepoeng du tar i semesteret (til sammen må det være 60 stp over to semester) selv om du har studielån, men da vil du ikke få omgjort alt du kunne ha fått omgjort til stipend. Dersom du ikke trenger studielån er ikke penger et problem sånn sett, og du velger helt selv hvor mange stp du tar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke forsinket helt enda. har hatt et år med studielån, uten rett til det, så om jeg stryker på neste eksamen med studielån så får jeg ikke mer. derfor henter jeg meg inn sånn jeg har litt å gå på iallefall. men ja,vet det tar lenger tid. men dette faget blir for mye nå, det er rett og slett mer krevende intensitet på det enn fagene på programmet jeg går på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...