Gjest Gjest Skrevet 30. august 2006 #1 Skrevet 30. august 2006 Dette hendte når jeg og kjæresten hadde vært sammen i 5 måneder.. Vi var på et utested med en hel gjeng. Det hadde blitt noen drinker, og vi fjaset om alt mulig rart som man pleier å gjøre når man har fått i seg noe å drikke Ei venninne av meg begynner å fikse litt med håret mitt (Var det SÅ ille? ), og sier som en spøk at jeg har fått "brudesveis". Det er da kjæresten min klarer å presse ut av seg: "Jeg hadde ikke gifta meg med henne om jeg hadde fått betalt engang!" Dette såra meg noe utrolig, og jeg var mer eller mindre irritert resten av kvelden. Han sier at det selvsagt bare var en spøk, noe jeg tror på, men det såra allikevel ikke mindre av den grunn. (Alle gutter jeg har snakket med i ettertid, synes selvsagt dette var morsomt) Er det bare jeg som overreagerer? Hva hadde du tenkt om din kjære hadde sagt det samme?
Ciara Skrevet 30. august 2006 #2 Skrevet 30. august 2006 Jeg hadde blitt irritert. Ikke fordi han ikke var klar for å gifte seg, men fordi han ikke hadde behøvd å si det på en sånn måte. Det hørtes unødvendig skarpt ut, og jeg ser ikke humoren. Sannsynligvis fikk han kanskje litt småpanikk (som jo er vanlig når man bare har vært sammen i fem måneder) og kommentaren kom uheldig ut i et forsøk på å være morsom og redde situasjonen, men likevel.
Frøken Freken Skrevet 30. august 2006 #3 Skrevet 30. august 2006 Jeg hadde absolutt reagert, og også sagt fra hva jeg mente om sånne kommentarer. Problemet med mennesker er at vi ofte i sosiale sammenhenger slenger ut "vittige" kommentarer om de vi er glad i for å si noe morsomt og bli lagt merke til. Dette er ofte ikke alvorlig ment, men det ender med at man mer eller mindre driter ut den andre. Likevel hadde jeg følt meg såra, og det hadde nok tatt rimelig mye forklaring og oppmuntring fra kjæresten sin side før jeg hadde slått meg til ro med at han faktisk ikke mente det.
Gjest splæsj Skrevet 30. august 2006 #4 Skrevet 30. august 2006 Huff, hadde kanskje kunnet sagt noe slikt i fylla selv, som et resultat av gifteskrekk, dårlig humor og fyll. Men pent sagt er det jo ikke. Likevel kan du bruke det til noe positivt: Dere kan finne ut hvordan dere står i forholdet og hvilke tanker dere har om fremtiden.
Den Gale Professor Skrevet 30. august 2006 #5 Skrevet 30. august 2006 Er det bare jeg som overreagerer? Hva hadde du tenkt om din kjære hadde sagt det samme? ← Nitrist spøk; ikke var den morsom og i tillegg var den totalt ufølsom. Men, som en annen skrev her- kanskje fikk han en smule angst . Den Gale Professor
Gjest gjesta Skrevet 30. august 2006 #6 Skrevet 30. august 2006 Dette syns jeg var ufint sagt av han. Flåsete. Og jeg tåler en spøk.
MONSTERneeta Skrevet 30. august 2006 #7 Skrevet 30. august 2006 Men på den positive siden - nå har jeg noe å bruke mot han senere om jeg skal være jævlig (Ja, det var jeg som skrev innlegget. Glemte å logge inn.)
MONSTERneeta Skrevet 30. august 2006 #8 Skrevet 30. august 2006 ..det var ment som en spøk Jeg er ikke så slem!
loffen Skrevet 30. august 2006 #9 Skrevet 30. august 2006 Jeg hadde garantert blitt sur. Og sagt det til ham etterpå. Men han mente nok bare å være 'morsom', også kom det litt gæernt ut.
Gjest Gjesta Skrevet 30. august 2006 #10 Skrevet 30. august 2006 Jeg hadde blitt skikkelig sur! Selv om det var på spøk, hadde jeg følt meg skikkelig dum i fht de andre rundt oss, han hadde nok fått høre det ja
Gjest Gjest Skrevet 31. august 2006 #11 Skrevet 31. august 2006 Det kommer helt an på måten han hadde sagt det på. Hvis han sa det i et "tøff-i-trynet"-tonefall hadde jeg nok blitt litt såret og sur. Hvis det derimot var i et veldig tøysete tonefall, mens han så på meg med litt flørteblikk, så det var klart for alle at det bare var tøys, så hadde jeg ikke reagert i det hele tatt.
Gjest Naria Skrevet 31. august 2006 #12 Skrevet 31. august 2006 Jeg hadde reist meg og gått, for jeg hadde ikke akseptert at kjæresten min snakket slik om meg. Spøk eller ikke, spiller ingen rolle. Man sårer ikke mennesker man er glad i, bare fordi man tror man er morsom. ← Enig.
Gjest Gjest Skrevet 31. august 2006 #13 Skrevet 31. august 2006 Kommer an på hvordan han hadde forklart seg i ettertid. Var det ment som en fleip om at han aldri ville gifte seg overhodet, så er det en ting, men om det var MEG han ikke ville gifte seg med/leve resten av livet med så hadde jeg neppe sett noen grunn til å fortsette.
Gjest baby-E Skrevet 31. august 2006 #14 Skrevet 31. august 2006 Jeg hadde reist meg og gått, for jeg hadde ikke akseptert at kjæresten min snakket slik om meg. Spøk eller ikke, spiller ingen rolle. Man sårer ikke mennesker man er glad i, bare fordi man tror man er morsom. ← Hadde gått med en gang!
Gjest Gjesta Skrevet 31. august 2006 #15 Skrevet 31. august 2006 Hei! Det kommer helt ann på settingen og tonefallet! Men dte jeg tror var at det var en spøk som sikkert gjorde han til kongen i kamerat gjengen for stakket 10 minutter og dte var nok bare det han var ute etter og ikke det å såre deg eller å mene det på noen som helst måte.... Det var rett og slett en kjempedårlig spøk som du ikke skal bry deg om! (Er mine meninger ) xx
Gjest Frk Åberg Skrevet 31. august 2006 #16 Skrevet 31. august 2006 Hvis kjæresten min hadde sagt noe sånt, så hadde jeg faktisk ikke blitt irritert. Men det er fordi det er min kjæreste, og jeg vet at det var en åpenbar spøk, som det ikke ligger noe bak. Så jeg hadde nok tulla igjen med samme mynt. Hvis det var i begynnelsen av forholdet, så hadde jeg kanskje ikke tålt den spøken.
Gjest Gjest Skrevet 31. august 2006 #17 Skrevet 31. august 2006 Jeg synes det han sa var utrolig lavmåls (og harry). Det var respektløst av ham, slikt sier man bare ikke når man er over 18 år! Jeg ville ha reagert med å bli skikkelig lei meg, og jeg ville ha gjort det slutt med ham.
Gjest Gjest Skrevet 31. august 2006 #18 Skrevet 31. august 2006 For en fyr! Et sted går jo grensa. Du skulle sagt "ditto!" vet du.
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2006 #19 Skrevet 1. september 2006 Min mann kunne sagt noe slik på fleip, men da hadde han ikke sagt det på en brutal kvass måte, mer på en søt sjarmerende måte, så hadde det øyeblikkelig lynt et skarpt blikk fra meg i øynene på ham, han hadde begynt å le, og så hadde han sagt noe a la "bare tuller min kjære, den som får gifte seg med deg er svært heldig".
la Flaca Skrevet 1. september 2006 #20 Skrevet 1. september 2006 Jeg ville ha reagert med å bli skikkelig lei meg, og jeg ville ha gjort det slutt med ham. ← Jah, det var ihvertfall en voksen reaksjon!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå