Gå til innhold

Gir ex-phil rett til studielån?

Gjest student

Anbefalte innlegg

Gjest student

Ja det er det eneste jeg lurer på. Får man studielån ved kun å ta ex-phil? Jeg leter på lånekassen sine sider men finner ikke det ut.

Tusen takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan få lån ved å ta ex.phil. Men nå husker jeg ikke hvor mange studiepoeng ex.phil er nå, og du bør vel sørge for at du tar 30 studiepoeng slik at du ikke får problemer med lånekassen senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun exphil er 10 studiepoeng, og kvalifiserer ikke til noe. Ei heller med exphil og exfac får du støtte - det er for lite studium.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun exphil er 10 studiepoeng, og kvalifiserer ikke til noe. Ei heller med exphil og exfac får du støtte - det er for lite studium.

Litt feil det der du, man må ha minimum 15 studiepoeng pr semester for å få støtte, og exphil og exfac gir 20 til sammen, og er dermed over grensa :)

http://www.lanekassen.no/templates/Page____5503.aspx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whoops! Beklager, da er det forandret siden jeg prøvde. Hør på LaLuna, student!

Men det er også riktig det du sier da Knurr, at man får ikke noe støtte med bare exphil (som vel var det trådstarter spurte om, bare jeg som spora av litt ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det er det eneste jeg lurer på. Får man studielån ved kun å ta ex-phil? Jeg leter på lånekassen sine sider men finner ikke det ut.

Tusen takk for svar

Takk for svar. Er det noen som har tatt kun ex-phil ved universitet og ikke noe annet der på et semester?

Jeg skal ta opp gamle allmennfag i dette semestret også, kan det i tillegg gi meg rett til studielån isåfall? For da øker jo lesemengden betraktelig. Keg vet at de som går fulltid på vg.skole kan få studielå, men jeg skal lese hjemme og ta eksamen som privatist?

Noen som vet? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde et år der jeg tok opp vgs-fag som privatist og ex.phil og ex.fac. Du får ikke lån når du studerer som privatist. Jeg fikk lån for ex.phil, exfac.

Hvorfor skal du kun ta ex.phil og ikke ex fac??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde et år der jeg tok opp vgs-fag som privatist og ex.phil og ex.fac. Du får ikke lån når du studerer som privatist. Jeg fikk lån for ex.phil, exfac.

Hvorfor skal du kun ta ex.phil og ikke ex fac??

ØØhh, nå føler jeg meg skikkelig teit her, men jeg trodde man ikke trengte å ta begge deler samtidig. Ingen av de jeg kjenner har gjort det. Jeg tar ikke ex-phil som privatist, jeg er med i seminargruppeundervisning.

Synes jeg har nok å lese jeg nå. Har flere småbarn hjemme som krever sitt i tillegg, så jeg synes jeg har nok å lese i disse høstmånedene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...