Cata Skrevet 30. august 2006 #1 Skrevet 30. august 2006 Hjelp! Det ser ut til at en edderkoppfamilie har flyttet inn hos meg. Har saumfart kriker og kroker men finner ingen familiemedlemmer eller nett noen steder. Ikke desto mindre kommer det en og annen galopperende over gulvet og gjør sitt beste for å skremme vettet av meg. Det er sånne med ganske liten kropp, men veldig lange (og mange) bein. Aner ikke hva de kalles. Hva skal jeg gjøre for å ta knekken på krypa? Har som sagt sjekket i kroker der det er mulig de kan "gjemme" seg. Og huset er nokså nylig rengjort - hadde en runde i helga. Foreløpig har 3 stk vist seg på soverommet og en på badet - altså rom med få møbler, der jeg burde sett om noen hadde satt bo. Men dengang ei. Ingen å se, men likevel kommer den ene etter den andre traskende. For ordens skyld så har jeg hatt samme leilighet i flere år uten å ha blitt invadert på denne måten før. Og jeg bor over bakkeplan så de må jobbe litt for å komme inn.
Gjest Blanca Skrevet 30. august 2006 #2 Skrevet 30. august 2006 Jeg bor også over bakkenivå, og har sjelden hatt edderkopper innomhus. Men for en ukes tid siden begynte slike som du beskriver (ertestor kropp og laaaaange bein) å dukke opp. Har vel hatt 8-10 stk på besøk den siste tiden... Jeg aner ikke hvor de bor, og hvorfor de dukker opp, men kan det ha noe med varmen vi har hatt i sommer? Jeg er heldigvis ikke like livredd disse som de seige, sorte edderkoppene, så jeg tar de med en sammenrullet avis og skysser de ut gjennom vinduet.
Buster Skrevet 30. august 2006 #3 Skrevet 30. august 2006 Leste her om dagen at mange av de nå trekker inn siden det er blitt slik at det slår litt om på kveldene. For de som er redd disse finne det gode sprayer som tar livet av dem raskt, disse er det vel RADAR som har tror jeg. Fåes på alle daglivare butikker med respekt for seg selv.
Cata Skrevet 30. august 2006 Forfatter #4 Skrevet 30. august 2006 Jeg bor også over bakkenivå, og har sjelden hatt edderkopper innomhus. Men for en ukes tid siden begynte slike som du beskriver (ertestor kropp og laaaaange bein) å dukke opp. Har vel hatt 8-10 stk på besøk den siste tiden... ← Godt det er flere enn jeg, men håper det klarer seg med de fire jeg har hatt på besøk. Jeg har hatt "mine" en ukes tid også. Og jeg er enig i at de ikke er av de fæleste. Disse går an å klaske eller hive ut. Leste her om dagen at mange av de nå trekker inn siden det er blitt slik at det slår litt om på kveldene. For de som er redd disse finne det gode sprayer som tar livet av dem raskt, disse er det vel RADAR som har tror jeg. Fåes på alle daglivare butikker med respekt for seg selv. ← Ja, det er nok sånn. Jeg prøver nå med lukket vindu litt lenger del av døgnet. Jeg tenkte på Radar, men visste ikke om den tok knekken på krypa. Kan jo prøve i allfall. Vet at nærbutikken min har Radar i alle former og fasonger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå