minienthe Skrevet 2. september 2006 #21 Del Skrevet 2. september 2006 Jeg sa jeg var villig til å ta hva som helst jeg kunne få, men ettersom jeg ikke hadde AKKURAT den arbeidserfaringen som trengtes i teorien for å kunne gå rett på oppdrag uten å bli vist oppgaver, virket de ikke interessert i meg i det hele tatt. dette var i Trondheim. ← et intrykk jeg har fra alle vikarbyråer jeg har snakket med... har du truckførerbevis så kommer du langt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Kitekatt_* Skrevet 2. september 2006 #22 Del Skrevet 2. september 2006 Har du noen erfaringer med Manpower? Fikk tatt meg turen dit i dag og pratet med dem. Han ba meg om å registrere meg på hjemmesiden deres, og det gjorde jeg nå. Så nå er det vel bare å vente i spenning. Søkte du rundt på andre jobber imens, eller er du så godt som sikret? Jeg sa jeg tar hva som helst ← Jeg jobber i Manpower og du har snakket med min kollega. Etter å ha registrert deg, er det viktig at du søker på ledige stillinger mens du er innlogget i systemet, slik at konsulentene våre "ser" cv'n din. det kan selvfølgelig foretas søk av konsulentene våre hvis vi leter etter spesifikke kvalifikasjoner, men det er fort gjort at cv'n din forsvinner i mengden (vi har flere tusen registrerte) og du ikke synliggjør deg ved å søke de ledige jobbene vi legger ut. Søk så mange som mulig slik at flest mulig i konsulentapparatet ser din cv (lurt å titte på "annnse eier" der står det et navn. Følg med på at du søker hos flere forskjellige konsulenter, det er flere som jobber innenfor samme avdeling med lignende jobber. Om du søker på en jobb og det ikke blir match med den, ser vi om vi kan matche deg mot en lignende jobb vi har bestilling på der og da. Vi rekker ikke alltid å legge ut jobbene. Husk også at alt går på tilbud og etterspørsel. Har vi ingen bestillinger inne der og da etter DIN kompetanse, så fortsett for all del å søk. Kanskje det kommer inn noe uka etter Ring eller kom innom og få tatt en vurdering på om cv'n din er godt nok utfylt. mange tips og råd å finne der. Husk også at manpower ikke er aetat. vi finner folk til JOBBENE, ikke omvendt Det er lurt å søke jobb på egen hånd også, samt å registrere seg andre steder. Husk at du selv er ansvarlig for å finne jobbene. ingenting kommer gratis. Hvis du etter en god stund ikke får jobb, bør du kanskje tenke alternativt. Prøve nnoe annet i en overgangsperiode. Bygge cv'n din, gjøre manpower kjent med deg, SÅ har du kanskje bedre lykke med å få de jobbene du EGENTLIG vil ha. Vi har også god erfaring i å krysse kompetanse, slik at ting du selv ikke tenkte på at du kunne jobbe med, ser kanskje vi. Derfor er det viktig å fylle inn ALT du har gjort, selv om det ikke virker relevant i forhold til det du søker nå. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_kitekatt_* Skrevet 2. september 2006 #23 Del Skrevet 2. september 2006 Jeg jobber i Manpower og du har snakket med min kollega. Etter å ha registrert deg, er det viktig at du søker på ledige stillinger mens du er innlogget i systemet, slik at konsulentene våre "ser" cv'n din. det kan selvfølgelig foretas søk av konsulentene våre hvis vi leter etter spesifikke kvalifikasjoner, men det er fort gjort at cv'n din forsvinner i mengden (vi har flere tusen registrerte) og du ikke synliggjør deg ved å søke de ledige jobbene vi legger ut. Søk så mange som mulig slik at flest mulig i konsulentapparatet ser din cv (lurt å titte på "annnse eier" der står det et navn. Følg med på at du søker hos flere forskjellige konsulenter, det er flere som jobber innenfor samme avdeling med lignende jobber. Om du søker på en jobb og det ikke blir match med den, ser vi om vi kan matche deg mot en lignende jobb vi har bestilling på der og da. Vi rekker ikke alltid å legge ut jobbene. Husk også at alt går på tilbud og etterspørsel. Har vi ingen bestillinger inne der og da etter DIN kompetanse, så fortsett for all del å søk. Kanskje det kommer inn noe uka etter Ring eller kom innom og få tatt en vurdering på om cv'n din er godt nok utfylt. mange tips og råd å finne der. Husk også at manpower ikke er aetat. vi finner folk til JOBBENE, ikke omvendt Det er lurt å søke jobb på egen hånd også, samt å registrere seg andre steder. Husk at du selv er ansvarlig for å finne jobbene. ingenting kommer gratis. Hvis du etter en god stund ikke får jobb, bør du kanskje tenke alternativt. Prøve nnoe annet i en overgangsperiode. Bygge cv'n din, gjøre manpower kjent med deg, SÅ har du kanskje bedre lykke med å få de jobbene du EGENTLIG vil ha. Vi har også god erfaring i å krysse kompetanse, slik at ting du selv ikke tenkte på at du kunne jobbe med, ser kanskje vi. Derfor er det viktig å fylle inn ALT du har gjort, selv om det ikke virker relevant i forhold til det du søker nå. Lykke til! ← Vil legge til at å "ta hva som helst" ikek alltid virker positivt. det er ofte den værste tilbakemeldingen vi kan få på spørsmål om hva du vil jobbe med. Ikke kryss av i hytt og pine på hva du vil jobbe med, det virker som om du ikke vet hva du vil (selv om du kanskje ikke vet det ) Skriv heller i personlig brev feltet at du er åpen for forslag. Som sagt, ta turen innom og snakk med den som sitter bak resepsjonisten. Vedkommede kan rådgi deg i hva du bør søke på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_kitekatt_* Skrevet 2. september 2006 #24 Del Skrevet 2. september 2006 et intrykk jeg har fra alle vikarbyråer jeg har snakket med... har du truckførerbevis så kommer du langt ← Det stemmer Kjekt å ha! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. september 2006 #25 Del Skrevet 3. september 2006 Vil legge til at å "ta hva som helst" ikek alltid virker positivt. det er ofte den værste tilbakemeldingen vi kan få på spørsmål om hva du vil jobbe med. Ikke kryss av i hytt og pine på hva du vil jobbe med, det virker som om du ikke vet hva du vil (selv om du kanskje ikke vet det ) Skriv heller i personlig brev feltet at du er åpen for forslag. Som sagt, ta turen innom og snakk med den som sitter bak resepsjonisten. Vedkommede kan rådgi deg i hva du bør søke på ← Vel, jeg skrev et innlegg over her om mitt møte med andre vikarbyråer (har ikke vært i kontakt med manpower, startet for meg selv etter hvert og klarer meg fint). Jeg foreslå selv noen arbeidsfelt, f eks barnehageassistent o.l - hvor jeg skulle tro jeg ikke trengte å ha akkurat den type arbeidserfaring fra før. Jeg har erfaring fra flere områder, og kun gode attester, men neida, det eneste som kunne gi meg jobb var om jeg hadde hatt akkurat samme type jobb fra før (feltet jeg har utdanning i hadde de ikke jobber innen, jeg ønsket også vikarjobber som et tillegg til dette for å tjene penger, ikke fordi jeg synes det er sabla utviklende å jobbe i kantine eller sentralbord...). Forresten kan jeg ha vært uheldig med konsulenten - hun så jeg hadde jobbet i Posten med brevsortering og sa jeg kunne fått jobb i posten om jeg hadde lastebilsertifikat. ikke AKKURAT det jeg hadde jobbet med Men lagerjobber o.l kunne jeg åpenbart IKKE klare igjen.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 3. september 2006 #26 Del Skrevet 3. september 2006 Jeg sa jeg kunne ta hva som helst, og han syns det var veldig positiv innstilling. Men jeg krysset av mer kresne valg, så jeg antar jeg ikke var så åpen som jeg trodde Mandag fyker jeg bort på telefonsalg. Det kalles vel å krype til korset? Jeg har iallfall fått addressen deres nå. De har 88 ansatte, og trenger 200 så der bør jeg ha en sjanse iallfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Buster Skrevet 3. september 2006 #27 Del Skrevet 3. september 2006 Nei ikke erfaring med Manpower, men fra Proffice for mange år tilbake og disse var den gang veldig greie å ha med å gjøre. Har dog en en venn som har jobbet hos Manpower i 4-5 år og stor trives med at han får masse forskjellige jobber, nå skal det sies at han har veldig spesiell kompetanse som Manpower lier ut og han fåt veldig godt betalt faktisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jane How Skrevet 4. september 2006 #28 Del Skrevet 4. september 2006 enig her... adecco, jobzone og lokale byråer gjør oftest en mye bedre jobb. ← Men adecco er jo det største bemanningsbyrået i Norge (og verden?) nå da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. september 2006 #29 Del Skrevet 4. september 2006 Anbefaler deg å IKKE jobbe med telefonsalg. Har selv gjort det, gjennom Manpower (I Krsand faktisk). Det var grusomt. Presset fra sjefene i bedriften jeg var utplassert hos var enormt, og de truet oss ansatte hele tiden med sparken om ikke resultatet var godt nok. Jeg snakket med de på Manpower om behandlingen av ansatte hos denne bedriften, men det virket ikke som noenting ble gjort og som om de bare "trøstesnakket" med oss. Jeg sluttet i jobben, og fant meg noe på egenhånd. (Har noen venner som har jobbet i samme bedriften, gjennom Manpower, og de er like misfornøyde...noen ble sykemeldt pga psykisk nedbrutthet) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minienthe Skrevet 4. september 2006 #30 Del Skrevet 4. september 2006 Men adecco er jo det største bemanningsbyrået i Norge (og verden?) nå da. ← det er de, men de er også mye mer ydmyke etter min og flere andres erfaring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå