Gå til innhold

Manpower

Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Har du noen erfaringer med Manpower?

Fikk tatt meg turen dit i dag og pratet med dem. Han ba meg om å registrere meg på hjemmesiden deres, og det gjorde jeg nå. Så nå er det vel bare å vente i spenning.

Søkte du rundt på andre jobber imens, eller er du så godt som sikret? Jeg sa jeg tar hva som helst :Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har ikke bra erfaring med manpower, de har på en måte blitt for "store" og såvidt jeg har skjønt så er det flere selskaper som reagerer på prisene deres.

men... manpower har mye ulik kompetanse så de trekker fortsatt kunder på det.

jeg har hatt diverse oppdrag fra de, helt grei lønn men jeg måtte ringe og "minne de på meg" ganske ofte for at de skulle huske meg når det var snakk om utdeling av vikariater, holdningen til konsulenten ovenfor oss "ufaglærte" var også mildt sagt ufyselig men jeg håper virkelig dette var et lokalt fenomen.

uansett, det lønner seg alltid å søke på jobber ved siden av, registrer deg også hos andre byråer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk for svar :)

Får vel sjekke avisa hver dag, men det er så mange uproffe annonser som legges ut!

"Søker noen som kan jobbe for meg. Ring 88888888"

Helt håpløst..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Søker noen som kan jobbe for meg. Ring 88888888"

Helt håpløst..

he he, høres ut som telefonsalg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber for Manpower nå, og er fornøyd. Registrerte meg på nettsiden, de ringte meg dagen etter for intervju. Fikk et interesant oppdrag med en gang jeg var ledig, og er fortsatt i samme oppdrag - blir forhåpentligvis fast jobb snart.

Har måtte minne de på kmgodtgjørelse et par ganger, men ellers ikke noe tull med lønningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har bare erfaring med Techpower da, og var ikke fornøyd. De ringte meg et par ganger, men syntes generelt jeg fikk elendig oppfølgning. Brukte heller et annet vikarbyrå...

Det kryr av dem, og synes det er litt hyggeligere at personen jeg snakker med faktisk vet hvem jeg er...

De har også sendt et par konsulenter hit jeg jobber nå. Og etter et tilfelle hvor de sendte feil kandidat og et annet hvor de ikke hadde sjekket referansene så har jeg mine tvil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber gjennom Manpower, og er sånn tålelig fornøyd. Trives dritgodt i jobben, men skulle gjerne vært det ekstraleddet som konsulenten "min" er foruten. Dessuten syns jeg ikke hun gjør en dritt for meg - da jeg skulle reforhandle kontrakt ga jeg opp henne til slutt og gikk direkte til sjefen min. Resultatet var ett års kontrakt, mot de 3 mnd hun tilbød meg, samt 10 kr mer i timen enn hva hun påsto bedriften var villig til å betale.

Det aller beste hadde vært å få ansettelse igjennom bedrigten, men det går desverre ikke, da dette multinasjonale selskapet har som policy å ha færrest mulig ansatt i adm/øk, da det ser pent ut i alle rapporter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så ikke lovende ut dette her. Tror jeg går og skaffer meg en telefonsalgjobb, jeg. Er så lei av å henge hjemme og ikke ha noe å gjøre på dagtid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_pippi_*

Jeg har meldt meg hos Adecco og er fornøyd med de. Det renner ikke inn jobb til meg, men så er jeg ufaglært. Et lite tips: Finn et lite lokalt vikarbyrå, det har jeg også gjort. Dagen etter at jeg registerte meg var jeg i jobb :) Så nå er jeg ihvertfall i jobb for to byråer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har meldt meg hos Adecco og er fornøyd med de. Det renner ikke inn jobb til meg, men så er jeg ufaglært. Et lite tips: Finn et lite lokalt vikarbyrå, det har jeg også gjort. Dagen etter at jeg registerte meg var jeg i jobb :) Så nå er jeg ihvertfall i jobb for to byråer :)

enig her... adecco, jobzone og lokale byråer gjør oftest en mye bedre jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slaskepott, et lite tips. Jeg vet om flere som har vært i samme situasjon som du. De rsgga seg som tilkallingsvikarer på sykehjem, på bofellesskap for utviklingshemmede osv. Der kan du gå assistensstillinger hver 3. helg samt ekstravakter ved sykdom. og det er det ofte. Nummerne finner du undre sykehjem samt under boveiledertjenesten eller bda tjenesten i katalogen. Det er kjempekoselig arbeid, moro og givende, og det får fram barnet i en igjen, hihi.

Jeg ramla innom for snart seks år siden, og har blitt til vernepleier i mellomtiden. kan si jeg likte meg ja. (i bofellesskap da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ledigheten er så lav i dag at den som vil jobbe får jobb.

de påstår det men hvor er jobbene for ufaglærte tro ?

dvs de som består av 100 % stilling så det er mulig å overleve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de påstår det men hvor er jobbene for ufaglærte tro ?

dvs de som består av 100 % stilling så det er mulig å overleve.

Så ta en 50% stilling og jobb som avisbud i tillegg da vel, så klarer du å overleve, og vil være mye mer interessant for en senere arbeidsgiver.

Er ikke mye arbeidsgivere skyr mer enn unge folk som har en lang periode med arbeidsløshet etter endt utdanning.

Men for enkelte er det kanskje mer interessant å få trygd og sitte og slenge dritt til gjester på KG dagen lang. Eller hva mener du om det trådstarter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ta en 50% stilling og jobb som avisbud i tillegg da vel, så klarer du å overleve, og vil være mye mer interessant for en senere arbeidsgiver.

og hvor komplisert tror du ikke det er å kombinere disse to ?

og avisruter som lar seg kombinere (for å bruke ditt eksempel) i forhold til annen jobbing er som oftest opptatt, krever bruk av egen bil som igjen fører til økte utgifter i bensin og slitasje eller er korte ruter beregnet på yngre ungdom/pensjonister.

og det er faktisk ikke over alt i dette landet det finnes avisruter tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er i oppdrag for Manpower forhåpentligvis får jeg tilbud om fast hos oppdragsgiver snart. Har hatt oppdrag nesten hele tiden i Manpower og fått mange tilbud om oppdrag. Har hatt kontakt med flere manpower kontor.

Anbefaler deg å kontakte flere vikarbyrå slik du får flere oppdrag å velge mellom.

Hva med å melde deg som vikarlærer på en skole i nærheten? Ofte mangel på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Manpower er ille. Jobbet der som telefonselger og jeg vet om tre stk som har fått psykiske problemer etter den jobben. Presset er så stort. Å se dine koleger komme på jobb, glade og fornøyde, for å bli møtt med en beskjed om å bare gå hjem fordi de har fått sparken. Det gjør noe med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror erfaringene til folk varierer veldig med hvor man bor, og hvordan den lokale avdelingen av vikarbyrået er. Jeg kontaktet Adecco; har mye, men for dem ikke relevant utdannig, og mye forskjellig arbeidserfaring. Jeg sa jeg var villig til å ta hva som helst jeg kunne få, men ettersom jeg ikke hadde AKKURAT den arbeidserfaringen som trengtes i teorien for å kunne gå rett på oppdrag uten å bli vist oppgaver, virket de ikke interessert i meg i det hele tatt. dette var i Trondheim.

Jeg vil tro det er verdt et forsøk uansett å gå til ulike vikarbyråer, samtidig som man leter på egenhånd. En ulempe med noen vikarjobber er jo at de er veldig kortvarige, så man risikerer å skifte arbeidsplass flere ganger i uka. Så det kan være verdt det å lete etter en mer permanent arbeidsplass på egenhånd. Se på finn.no, aetat sine sider o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen erfaringer med Manpower?

Fikk tatt meg turen dit i dag og pratet med dem. Han ba meg om å registrere meg på hjemmesiden deres, og det gjorde jeg nå. Så nå er det vel bare å vente i spenning.

Søkte du rundt på andre jobber imens, eller er du så godt som sikret? Jeg sa jeg tar hva som helst :Hehe:

Jeg har vært MP-vikar ved siden av skole/studier og var veldig fornøyd!

Jeg vil anbefale deg å være veldig positiv, både i forhold til å stille opp når de ringer, og i fht type oppdrag du påtar deg. Jeg merket veldig godt at de ringte oftere og hadde bedre tilbud etterhvert som de oppdaget at jeg "kastet alt jeg hadde i hendene" og stilte opp. Ulempen er jo at man aldri vet om man får noe, men det er sånt du må snakke med de om. Jeg ville nok søkt andre jobber ved siden av hvis du er avhengig av inntekt og ikke skal studere/gå på skole ved siden av.

Mange bedrifter bruker vikarbyråer når de skal ansette nye. På den måten får de testet ut aktuelle kandidater, og mange har endt med fast ansettelse etter et MP vikariat. Lykke til! :)

Endret av Kosemose
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...