Gå til innhold

Hvordan gjør jeg er "International Money Order"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei =)

Jeg har vært på eBay en tur og funnet meg noe jeg vil ha =P '

Selgeren vil ha en "International Money Order", istedet for betaling med Paypal...

Hva er det/ hvoran fungerer det? Litt skeptisk når jeg ikke har gjort det før =P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Før fikk man det på Posten. Om jeg ikke husker helt feil, så fungerer det omtrent som en postgiro, bare i utenlandsk valuta.

Skrevet

OK.. Men er det liksom en sikrere måte å sende penger på enn PayPal? Synes den er så grei, jeg... Også er jeg som sagt litt skeptisk til å bruke noe annet når "alle" sier at Paypal er den beste måten å betale på på eBay...

Skrevet

Regner med at det fungerer på samme måte som Money Transfer. Her er hva jeg har skrevet i en annen tråd, så vær obs:

Tror disse er ganske billige: www.forex.no (Se på fliken som heter tjenester)

Ellers så kan du kanskje bruke disse:http://www.westernunion.com/info/homePage.asp?country=NO

Begge har kontorer flere steder i Norge. Spesielt i Oslo er det ganske mange kontorer.

Du betaler inn pengene til dette firmaet, og så overfører de det til en av sine filialer i den byen firmaet du handler med holder til. Så henter firmaet pengene ut der... med referansenummer på pengeoverføringen og legitimasjon.

Høres litt merkelig ut at de ønsker å ha betaling via Money Transfer, men hvis du stoler på dem så er det vel greit.

Ex`en min ble lurt på denne måten. Overførte 10 000 kr via Money Transfer, fikk bekreftelse fra "firmaet" at varen var sendt via DHL med referanse nummer og alt. Når varen ikke dukket opp kontakten han DHL og oppga referanse nummeret han hadde fått fra "firmaet".

Det viste seg at alt bare var fake. Firmaet var fake, bekreftelsen med DHL logo og referanse nummer var fake... ja ALT!

Så der sto han, 10 000 kr fattigere, uten noe vare. Og følte som en komplett idiot fordi han hadde blitt lurt på denne måten.

Går sikkert greit for deg, men greit å gi en advarsel likevel.

Skrevet

Hmm... Er ikke så store summer det er snakk om, men har ikke rå dti å miste dem OM de jeg kjøper av er useriøse. Takk for svar og advarsel =) Da får det blir Paypal eller ikke noe kjøp :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...