Gå til innhold

Knallrødt smijernsgjerde..?

Gjest Gjest_Anna_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Anna_*

Naboene våre har malt det svarte smijernsgjerdet knall rødt. Er det bare meg, eller er ikke det en rar ting å gjøre? Jeg synes ikke det ser så lekkert ut. Smijern er smijern, spør du meg. Rødt blir litt for mye Legoland etter min smak. Men kanskje jeg er helt ute når det gjelder trender. De der er litt typen til å abonnere på en masse hus-og-hjem-magasiner...

Hva synes dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

La nå naboen få male proten i akkurat den fargen de vil. Det er nok av andre ting å irritere seg over, gjester på Kg er et eksempel på det :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Anna_*

Jeg lurte vel bare mest på om det er en trend her jeg har gått helt glipp av. Ser liksom for meg et oppslag i Bonytt eller noe, med siste nytt i smijernsgjerder :ler:

Så derfor hev jeg ut spørsmålet for å høre om noen har sett noe lignende. Kanskje vi er skikkelig gammeldagse når vi beholder vårt gjerde svart??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i samme kategori som naboen din m.h.t. det du kaller hus-og-hjem-magasiner, men jeg kan ikke huske å sett ett eneste rødt smijernsgjerde i noen av dem! :ler:

Det høres ellers ikke spesielt verken vakkert eller smalfullt ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå kom jeg til å tenke på noe! Kan det være at de har grunnet gjerdet for å male det svart? Husker jeg ikke feil finnes det rusthindrende grunning som er rimelig knall rød. :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det jeg tenkte på også....... fikset opp en smijernsgryte her for noen år siden, og grunningen var da knall rød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dette ikke er i noen forbindelse med deres hus hadde jeg ikke giddet å irritere meg over dette, det finnes da nok andre ting å irritere seg over.

Så om naboen din skulle kjøpe seg en rosa mercedes, da ville du irritere deg over dette også da? Sier ikke at du ikke kan ha en mening om dette, noe du selvfølgelig skal kunne ha og ikke minst bør ha. Derimot trenger du gjerne ikke å dele den med hele verden.

Kanskje er dette siste skrik i design?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naboene våre har malt det svarte smijernsgjerdet knall rødt. Er det bare meg, eller er ikke det en rar ting å gjøre? Jeg synes ikke det ser så lekkert ut. Smijern er smijern, spør du meg. Rødt blir litt for mye Legoland etter min smak. Men kanskje jeg er helt ute når det gjelder trender. De der er litt typen til å abonnere på en masse hus-og-hjem-magasiner...

Hva synes dere andre?

Ikke noe for meg, men det er nå så! :ler:

Det jeg lurte på var: Hvilken farge har de på huset??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva synes dere andre?

ja, så var min port RØD også, så eg lurer på om du bor der jeg bor. Grunnen til at den er rød er at den er grunnet med stoff for å hindre at det ruster. Den skal bli svart neste uke.

Dessuten synes jeg du skal ta vekk ugress og rydde på tomten din. Det irriterer meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnsdatter
Så om naboen din skulle kjøpe seg en rosa mercedes, da ville du irritere deg over dette også da?

:ler: Da tror jeg Mercedes hadde blitt fortvila!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Trådstarter_*

Det er jo litt teit fordi vi bor i rekkehus, og de bryter fullstendig med det som er stilen i resten av rekken. Og jeg kan garantere at det ikke er grunning. De har malt fire-fem strøk, og før de malte, nevnte de for husbonden at de skulle male rødt.

Jeg tenker bare Legoland når jeg ser det, jeg. Jeg gidder ikke irritere meg så veldig, for dere i denne tråden som tror det, det var mest et helt oppriktig spørsmål om jeg er veldig gammeldags når jeg synes smijern skal være svart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Gjest_Trådstarter_*
Jeg trodde det var spesifikke fargekoder når man bodde i rekkehus jeg? At man får en bestemt palett å velge farger fra?

Det er nok bare i borettslag at det fungerer sånn, dessverre. Når det er selveier, må naboene bli enige om hvordan det skal være, og det kan som kjent være en utfordring i en verden av individualister. Det som er virkelig kjedelig hos oss, er at hele husrekken har vært lik i nesten ti år (hvite vegger og blå karmer), mens den nye naboen fant ut at de ikke likte den blå og heller malte karmene knall røde. De bor midt i rekken. Skikkelig kræsj. Og så har de altså malt smijernsgjerdet rødt også, for liksom å understreke hvor spesielle de vil være... De får bare holde på, for det er lite vi kan gjøre med det og mange viktigere ting i verden å bruke tid og krefter på, men litt sløvt må det jo gå an å si at det var...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok bare i borettslag at det fungerer sånn, dessverre. Når det er selveier, må naboene bli enige om hvordan det skal være, og det kan som kjent være en utfordring i en verden av individualister. Det som er virkelig kjedelig hos oss, er at hele husrekken har vært lik i nesten ti år (hvite vegger og blå karmer), mens den nye naboen fant ut at de ikke likte den blå og heller malte karmene knall røde. De bor midt i rekken. Skikkelig kræsj. Og så har de altså malt smijernsgjerdet rødt også, for liksom å understreke hvor spesielle de vil være...  De får bare holde på, for det er lite vi kan gjøre med det og mange viktigere ting i verden å bruke tid og krefter på, men litt sløvt må det jo gå an å si at det var...

nei ikke i alle borettslag. her maler vi slik vi vil,men alle tar hensyn til naboer/nayur osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva synes dere andre?

Skjønner du reagerer. Så en plass hvor de har satt opp nye hus i et slags tun. Det er 9 småhus rundt tunet med bebyggelse rundt. Det er så koselig der. naturtomt rundt osv....alle malte i jordfarver. Ulike farver og ulikt rundt dører/vinduer,men alle farvene tok seg igjen hos hverandre. Alle beundrer dette,men SÅ tar en av naboene og bryter helt Ut og AV. maler i en helt lys og kræsj farve. Så nå ser man bare det huset og ikke de andre i bare forskrekkelsen.

slik kan det gå når man bare syns DEN farven er fin og ikke tenker på tomt/naboer osv.... Om man ikke har peilimg, så bør ma tenke på å spørre ettter faglig hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...