Gå til innhold

Fargeforslag til badeveggene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle!

Tenke jeg skulle høre hvilke fargeforslag dere har.

Jeg pusser opp badet mitt, og skal male veggene.

På den ene vegge skal jeg ha panel, på de andre skal jeg tapetsere og male over. Alle veggene skal ha samme farge.

Jeg skal ha hvite baderomsmøbler og en benkeplate i eik. Har et stort vindu på badet hvor jeg skal ha en lys trepersienne. Mye sollys som kommer inn om dagen.

Resten av leiligheta er i latte og caffelatte, og jeg har møbler i eik, så badet må stå i stil med resten.

Tenke litt på caffelatte-fargen for å bryte litt med de hvite baderomsmøblene, men er veldig åpen for andre forslag som dere har erfaring med/tror vil bli fint. Så skal jeg sette meg ned med fargekrartet å se. :)

Mye gult vil jeg ikke ha.

På forhånd takk for svar.

Middis

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva slags farge har du på gulvet?

Jeg tror jeg ville gått for antikkhvitt/lys grått/caffe latte e.l. Akkurat hva som passer nøyaktig er vanskelig å se for seg. De andre fargene spiller inn, det er derfor jeg spør om gulvet...

Skrevet

Har du titta på fargekartet til Lady, den gruppa som heter FORTUNA? De skriver fargeutvalget er inspirert av det nordiske lyset, og det er mye grønt/blått/beige-pastell. Nydelig kombinasjoner, spør du meg.

Uansett fargevalg, lykke til. Farger er vanskelig!

Skrevet

Helt enig, Fortunaserien er veldig fin. Vi har malt med flere farger derfra.

Skrevet

Gulvet er det eneste jeg ikke gjør noe med i denne omgang, men det er lyst beige. Det skal flislegges med tid og stunder.

Antikkhvit tror jeg blir for hvit faktisk. Noen her på KG sier at antikkvhit og latte er den samme. Ikke vet jeg, men latte skal jeg ikke ha der.

Fortuna, hmm..jeg har et fargekart fra Lady hvor det står vann, luft, ild og jord, er det det?

Det var mange fine der i alle fall. :)

Skrevet

Hvis gulvet er lyst beige, bør du i alle fall styre unna nyanser i beige, eventuelt få rede på hvilken fargekode gulvet har sånn at du kan finne en som ikke kræsjer. Og grå blir sikkert ikke fint til beige...

Skrevet

Henger meg ikke sånn opp i gulvet nå da det skal skiftes ut etterhvert det også. Det er så nøytralt nå uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...