Nemmera Skrevet 30. august 2006 #1 Del Skrevet 30. august 2006 Har flere fag som undervises på engelsk dette året. Og den ene foreleseren er virkelig dårlig i engelsk. Både ordforråd og uttale er helt på bærtur. Burde det ikke vært visse krav for at man skal kunne undervise på engelsk? Jeg bli jo bare sittende å høre på hvor mye rart det går an å lefse ut av seg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lanyah Skrevet 30. august 2006 #2 Del Skrevet 30. august 2006 Jeg synst det burde være visse krav, det er jo en lærer som skal lære andre, og da burde han være et godt forebilde! Jeg hadde en god engelsk lærer et år, da merket jeg at jeg ble svært flink, både i karakterene mine og jeg var tryggere på å snakke engelsk. Andre gangene har jeg hadde dårlig lærer, og da lærer jeg ingenting eller lite...! Det at de prater riktig, er viktig for meg! Det er sikkert annerledes på høyskole og vidergårende, men en lærer er en lærer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Frk Åberg_* Skrevet 30. august 2006 #3 Del Skrevet 30. august 2006 Der jeg går, er det sånn at om det er en eneste utvekslingsstudent på faget, så skal det foreleses på engelsk. Noen forelesere har ikke fått vite om dette før samme morgen, og de må ta det veldig på sparket. Syns faktisk det er en del flinke her. Tror det skyldes at en del er mye på utenlandske konferanser og noen skriver engelske artikler. Men de som har vært dårlige, har det vært en pine å høre på. Vanskelig å følge med, og veldig slitsomt. De klarer ikke å presentere stoffet på en inspirerende måte heller. Så kanskje det burde være krav om kunnskaper, om faget alltid går på engelsk, ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nemmera Skrevet 30. august 2006 Forfatter #4 Del Skrevet 30. august 2006 (Det er sltås ikke undervisningi engelsk, men undervisning på engelsk om noen skulle misforstå) Det fungerer slik hos oss også at det er pgs av utvekslingsstudenter, men siden det alltid er utvekslingsstudenter så går det alltid på engelsk. Og som du sier, så blir det faktisk vanskeligere å følge med og forstå. Det er ikke sikkert at alle reagerer like mye, for det avhenger sikkert av egne kunnskaper i engelsk. Jeg tenker med skrekk og gru på de stakkars studentene som har engelsk som morsmål.. de må jo bli helt surrete der de sitter! Jeg skjønner godt at ikke alle kan være like gode i engelsk, men det får være grenser for hvor dårlig man kan være og samtidig undervise på språket. "Ola-norsk" er ikke særlig lett og forstå alltid... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå