Søtpotita Skrevet 30. august 2006 #1 Skrevet 30. august 2006 Skal lage innhaldsliste på ei masteroppgåve, korleis lage det i Word? Slike lister der ein til dømes trykker på eit kapittel og så kjem ein direkte til kapittelet.
Gjest *Snart medlem* Skrevet 30. august 2006 #2 Skrevet 30. august 2006 Først må du kode alle overskriftene dine med "overskrift 1", "overskrift 2" osv avhengig av om det er hovedoverskrifter eller underoverskrifter. (Dette gjøres i den boksen som ligner på den du velger font.) Deretter går du på "sett inn" -> "referanse" -> "indeks".
Søtpotita Skrevet 30. august 2006 Forfatter #3 Skrevet 30. august 2006 Først må du kode alle overskriftene dine med "overskrift 1", "overskrift 2" osv avhengig av om det er hovedoverskrifter eller underoverskrifter. (Dette gjøres i den boksen som ligner på den du velger font.) Deretter går du på "sett inn" -> "referanse" -> "indeks". ← Takk for forklaring Skal prøva det seinare idag
Søtpotita Skrevet 31. august 2006 Forfatter #4 Skrevet 31. august 2006 (Dette gjøres i den boksen som ligner på den du velger font.) ← Hmm, kor er det? :klø:
Søtpotita Skrevet 1. september 2006 Forfatter #5 Skrevet 1. september 2006 Kvifor får eg delar av teksten også inn i innhaldslista?
iingvild Skrevet 1. september 2006 #6 Skrevet 1. september 2006 Det som ikke skal være med, er nok blitt laget om pga det var gitt samme "def" som overskriften. Gjør om det som ikke skal være med til "normal" tekst.
Gjest *Snart medlem* Skrevet 1. september 2006 #7 Skrevet 1. september 2006 Hmm, kor er det? :klø: ← I formatteringslinjen. Hvis du ikke har den, må du høyreklikke i menylinjen og slå på formattering. Kvifor får eg delar av teksten også inn i innhaldslista? ← Fordi den er markert feil - sannsynligvis som overskrift.
Søtpotita Skrevet 1. september 2006 Forfatter #8 Skrevet 1. september 2006 Då er den i orden Men den blei veeeldig lang, nokon som veit om eg kan kutte ut kapitla som til dømes 3.2.1 i innhaldsfortegnelsen? Takk for god hjelp
Gjest *Snart medlem* Skrevet 1. september 2006 #9 Skrevet 1. september 2006 Då er den i orden Men den blei veeeldig lang, nokon som veit om eg kan kutte ut kapitla som til dømes 3.2.1 i innhaldsfortegnelsen? Takk for god hjelp ← Det gjør du i innstillingene der du velger hvilken innholdsfortegnelse du skal ha. Altså i "sett inn" -> "referanse" -> "indeks". Deretter "Innholdsfortegnelse" og "vis nivåer". Det er ikke så vanskelig hvis du kikker deg litt om i de forskjellige menyene
Søtpotita Skrevet 1. september 2006 Forfatter #10 Skrevet 1. september 2006 Takk takk Då er den fiks ferdig (Har litt angst for sånne ting...er så redd alt skal klussa seg til )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå