Gå til innhold

Alene på konsert

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har to gutter på 11 år som har veldig lyst til å dra på gratis utekonser i byen, alene.

Jeg er skeptisk, men faren synes det er helt greit. Guttene har med mobiler og byen er ikke kjempestor

Hva ville dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når tid starter konserten og når tid er den ferdig? Hvis den er ferdig til i 2100 tiden f.eks så ville jeg ikke hatt noe problem med det (i min by iallefall)

Skrevet

¨Går jo an å dra dit sammen med de, gå på en eller anen kafe i nærheten og hente dem etterpå? husker mine foreldre gjorde d. er en mellom ting til dere ser om de takler å være ute på egen hånd. Om det ikke er sent på kvelden så er det neppe skummelt heller. Foreslå d, så kan de evt møte dere der, og få en brus når de kommer tilbake?

Skrevet

Er dette her et av de innleggene hvor en mor koser seg med "makten" og allerede vet at hun skal si nei men bare vil debattere litt først?

Skrevet
Er dette her et av de innleggene hvor en mor koser seg med "makten" og allerede vet at hun skal si nei men bare vil debattere litt først?

er vel lov å spørre om råd vel? kanskje er hun det kanskje ikke, kan vel gi et seriøst svar for det. Jeg bruker iallefall forumet til å spørre om råd før jeg evt gjør noe dumt.

Skrevet

Hva i alle dager?

Nå er det en stund siden jeg har vært aktiv på forumet, men jeg trodde da dette var ett seriøst sådan.

Når det gjelder barna og hva de skal få lov til og ikke, så handler det da overhodet ikke om MAKT!! Jeg er kun ute etter at barna skal ha det best mulig. Og forøvrig så er avgjørelsen tatt allerede av deres far, men jeg kjenner litt bekymring og ønsket å høre hva andre mener

Forøvrig synes jeg du kan skrive med nick gjest. Det vil gjøre deg mer seriøs.

Takk til dere andre som har svart så kjapt. Det med at vi er på kafe var en god ide.. Og konserten er ferdig kl 21, så det er jo ikke altfor sent.

Hører gjerne hva flere andre mener :)

Skrevet

Det avhenger helt av tidspunktet for konserten. Hvem som er målgruppen. Ølservering osv.

Skal dere hente de i byen etterpå?

Kan dere være i byen samtidig, men kanskje ikke på samme sted? Da kan de traske rundt alene mens dere er i nærheten.

Skrevet
¨Går jo an å dra dit sammen med de, gå på en eller anen kafe i nærheten og hente dem etterpå? husker mine foreldre gjorde d. er en mellom ting til dere ser om de takler å være ute på egen hånd. Om det ikke er sent på kvelden så er det neppe skummelt heller. Foreslå d, så kan de evt møte dere der, og få en brus når de kommer tilbake?

Signerer denne jeg :)

Gjest lilletroll
Skrevet

Hvis konserten ikke er sen, det ikke er alkoholservering der, byen er liten og dere i nærheten synes jeg de kan få lov (Ble mange hvis, da, men jeg er en hønemor, ok?? :ler: )

Skrevet
Det avhenger helt av tidspunktet for konserten. Hvem som er målgruppen. Ølservering osv. 

Skal dere hente de i byen etterpå?

Kan dere være i byen samtidig, men kanskje ikke på samme sted? Da kan de traske rundt alene mens dere er i nærheten.

Jah, det er nok ølservering der 11-åringer kommer inn.. :sprettoy:

Skrevet
Jah, det er nok ølservering der 11-åringer kommer inn..  :sprettoy:

Vi har i byen her en festival med konserter utover kvelden. Her er det fritt fram for de under 18 år og samtidig ølservering.

Skrevet

Det skal vel lit til for at 11-åringer får kjøpt øl, litt igjen før de ser ut som om de er 18. Ikke mange som ville kjøpt øl til 11- åringer heller tenker jeg. Jeg ville stolt på dem, og ventet et sted på dem i nærheten etterpå. Ville så klart tatt en prat med dem først om hva å få lov til dette innebærer av ansvar.

Skrevet

Jeg har et barndomsminne:

A-HA hadde konsert i Trondheim, rusfritt arrangement. Jeg var 12 år og alle mine venner og venninner skulle avgårde. Mamma sa nei! Jeg har fortsatt ikke glemt det!!! -Og nå er jeg 32... ;)

Jeg mener at du kjenner barna best, og må ta avgjørelsen basert på det. Jeg tror jeg hadde sagt ja...

Skrevet
Det skal vel lit til for at 11-åringer får kjøpt øl, litt igjen før de ser ut som om de er 18. Ikke mange som ville kjøpt øl til 11- åringer heller tenker jeg. Jeg ville stolt på dem, og ventet et sted på dem i nærheten etterpå. Ville så klart tatt en prat med dem først om hva å få lov til dette innebærer av ansvar.

Jeg tenkte ikke på at 11-åringer får kjøpt øl, men på omgivelsene når det er ølservering. Ikke den settingen jeg ville ha en 11-åring i.

Nå er jeg en del ute og vet hva som de møter der ute.

Skrevet
Jeg har et barndomsminne:

A-HA hadde konsert i Trondheim, rusfritt arrangement. Jeg var 12 år og alle mine venner og venninner skulle avgårde. Mamma sa nei! Jeg har fortsatt ikke glemt det!!! -Og nå er jeg 32... ;)

Jeg mener at du kjenner barna best, og må ta avgjørelsen basert på det. Jeg tror jeg hadde sagt ja...

søt du :)

klem josefine :)

Gjest Bellatrix
Skrevet

Hvis det ikke er ølsalg og konserten er ferdig tidlig hadde jeg latt dem dra.

Skrevet
Vi har to gutter på 11 år som har veldig lyst til å dra på gratis utekonser i byen, alene.

Jeg er skeptisk, men faren synes det er helt greit. Guttene har med mobiler og byen er ikke kjempestor

Hva ville dere gjort?

ja, når de er to stk så har jeg sagt ja,men de skulle ringt da konserten var over. Avtale tidsp når de skulle ta buss hjem eks.

Skrevet

Jeg ville valgt å kjøre dem til konserten, vente på kafé og så kjørt hjem igjen. Da ville jeg vært i nærjeten om, mot formodning, noe skulle skje.

Så svaret mitt er ja, men jeg ville holdt meg "innen rekkevidde og ute av syne".

Skrevet

Hva ville dere gjort?

ikke før det regner kaniner oppover

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...