Aiv Skrevet 30. august 2006 #1 Skrevet 30. august 2006 Jeg sliter så sinnsykt med flokete hår viss jeg for eksempel går en dag uten strikk i håret. Har ikke farget håret noe som gjør at det er veldig mykt.. Har jeg vært ute på byen en kveld så våkner jeg med noen utrolige floker og må sitte å slite å dra i håret for å få de opp.. Noen som har et godt produkt som hjelper en til å få flokene lettere opp?
Gjest Gjest Skrevet 30. august 2006 #2 Skrevet 30. august 2006 Ren lavendelolje på kammen, gres gjennom tørt hår.
Gjest Gjest Skrevet 30. august 2006 #3 Skrevet 30. august 2006 eller balsam sprayen fra fudge..! genial
maxifula Skrevet 30. august 2006 #4 Skrevet 30. august 2006 Hei! Jeg hadde sykt mye floker i håret før, og det var flere grunner til det: -jeg gikk med skjerf -håret var tørt -håret var for langt Anyway, jeg klipte håret litt kortere, og kjøpte en hårmaske fra kerastase, for tykt hår (selv om håret mitt ikke er spesielt tykt, men helt vanlig) og den bruker jeg en gang i uken. Den har hjulpet utrolig mye! Du kan kjøpe den på LF for ca 120,- eller no. Jeg børster aldri håret mitt, så såklart kan en del av flokene komme av det (for min del, hehe) Men nå: har aldri floker!
Aiv Skrevet 30. august 2006 Forfatter #5 Skrevet 30. august 2006 Håret mitt er ganske langt ja.. Ser også det at når jeg bruker hårkur så blir håret litt mer medgjørlig, men kan jo ikke bruke det hver gang jeg dusjer..
Gjest Gjesta Skrevet 30. august 2006 #6 Skrevet 30. august 2006 Du bør i hvertfall bruke fuktighetsgivende produkter; shampo og balsam. Floker er gjerne et tegn på at håret er tørt. Når mitt hår er sunt, er det veldig glatt, og da floker det seg ikke. Hvis det derimot er tørt, blir det lettere floker.
Totalya Skrevet 30. august 2006 #7 Skrevet 30. august 2006 Hadde tidligere ekstremt tørt og flokete hår pga en mislykket "stripe-episode", og det eneste som funka da var å børste det før jeg skylte ut balsammen. Nå er det vel slik at å børste vått hår gjør vondt værre i lengden, men jeg hadde ikke noe valg...
Gjest Lanyah Skrevet 30. august 2006 #8 Skrevet 30. august 2006 Det du også kan gjøre er å dysje veldig kaldt over hodet etter du har vaska det. Da lukker du skjellaget skikkelig, og det blir lettere å børste ut og håret blir bedre etter hvert! Dessuten er det sunt for håret.
Aiv Skrevet 30. august 2006 Forfatter #9 Skrevet 30. august 2006 Mangel på fuktighet er ikke problemet.. Siden jeg aldri har farget håret så er det veldig sunt.. Problemet er at håret er så mykt at det floker seg (i følge frisøren), og da skulle jeg egentlig hatt noe som gjorde det lettere å få ut flokene med
Totalya Skrevet 30. august 2006 #10 Skrevet 30. august 2006 Balsamspray da? Det funker iallefall på barn...
Gjest Gjest Skrevet 30. august 2006 #11 Skrevet 30. august 2006 Balsamspray funker på meg, men jeg synes håret blir så tungt og fett da... Kanskje det er en dårlig jeg har, fra Define.
Totalya Skrevet 30. august 2006 #12 Skrevet 30. august 2006 Har en fra KSM, og synes den er ganske grei, men nå er ikke jeg plaget med floker lenger da...
LadyInRed Skrevet 30. august 2006 #13 Skrevet 30. august 2006 hos frisører har de et merke som heter noe med Silk, husker ikke helt hva det heter.... BIOSILK??? No sånt. Flasken er hvit med sort skrift. Den liker jeg veldig godt; håret blir veldig blankt og mykt. Har akkuratt brukt opp flaska mi igår og har derfor kasta den, men kanskje noen andre her kan hjelpe deg med det eksakte navnet på merket.
Gjest Lanyah Skrevet 30. august 2006 #14 Skrevet 30. august 2006 Det heter Biosilk, ja! Det er et meget bra produkt!
cbc Skrevet 30. august 2006 #16 Skrevet 30. august 2006 Jeg har langt hår, bruker shampo og balsam anbefalt av min frisør. Det blir jo floker til vanlig, men når jeg merker at det blir verre vet jeg at det tid for et nytt besøk til frisøren. Funker hver gang.
LadyInRed Skrevet 30. august 2006 #17 Skrevet 30. august 2006 (endret) Den er super! Dyr, men veldig drøy ← jeg har sett at den selges på nettet og (husker bare ikke hvor), men har selv kun kjøpt den hos frisør. Så dersom du leter litt på nettet , finner du den nok billigere...... og ja, den er veeeldig drøy Endret 30. august 2006 av LadyInRed
LadyInRed Skrevet 30. august 2006 #18 Skrevet 30. august 2006 her ser du den jeg snakka om over: http://www.ballbeauty.com/biosilk_silk_the...ir_care.htm#GEL
Gjest Gjest Skrevet 30. august 2006 #19 Skrevet 30. august 2006 Jeg hadde VELDIG flokete hår før, kunne sitte og gre det i en halvtime... Etter et besøk hos frisøren, der jeg bad om at hun tok ALT som var slitt, så har jeg ikke hatt en eneste floke. Og jeg har langt, tykt hår. Men når det blir slitt, så floker det seg veldig. Du må liksomk ta litt mer enn bare en cm av tuppene da....
Gjest Gjest Skrevet 31. august 2006 #20 Skrevet 31. august 2006 Jeg har veldig tykt, langt hår, til midt ned på lårene. Det jeg gjør for å unngå å få floker, er å flette det. Jeg sover med det flettet, alltid, får aldri floker om natte, pluss at jeg slipper at det snurrer seg rundt hele hodet når jeg snur meg i sengen Hvis det blåser ute fletter jeg det da også, og hvis jeg trener. Hvis jeg sitter med løst hår, prøver jeg å ha håret bak stolryggen, så det ikke blir gnidd på mye mot ryggen. Hestehale får jeg derimot sinnsykt med floker. Og hvis jeg går med statisk elektriske klær. Tar også forhåndsregler mot floker når jeg vasker det. stabler ikke alt oppå hodet og gnikker og gnukker som de av en eller annen grunn alltid gjør i reklamene, men deler håret i to og har hengende pent og pyntelig ned langt siden av hodet hele tiden. Unngår å føne. Bruker bare billigprodukter i håret jeg, shampo og balsam kjøpt i butikken til 30 kr flasken funker ypperlig på mitt hår
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå