Gå til innhold

Forvirret rododendron

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en rododendron i hagen, den ble kjøpt inn i fjor vår og blomstret i fjor i mai/april. I vinter hadde den en litt uheldig opplevelse med mannes snøskuffe og mistet mesteparten av de "vinterlagrede" knoppene. Resten av knoppene bortsett fra en forsvant rett før blomstring i mai, da vår nyankomne minigris fikk panikk og satte seg fast inni busken :) Det var altså bare én nydelig blodrød blomst å se i mai.

Nå har imidlertidig busken laget nye knopper og jeg har tenkt at de var til neste år, men neida, den springer ut nå den! Spørsmålet er altså, er rododendronen min bare forvirret nå eller har den konvertert fra mai- til augustblomstring. Jeg mener, nå vil den vel ikke rekke å lage knopper som er klare i mai?

hihi, hage er morsomme greier :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen Rhodoer har en liten høstblomstring i tillegg til vårblomstringen, så jeg tror ikke den er helt forvirret nei. ;)

Men: Slår alle knoppene ut? I så fall kan den være litt forvirret likevel. De knoppene som skal blomstre til våren skal nemlig være der allerede.

Skrevet

Ahh, dobbelblomstrende finnes altså. :) Det er ikke alle knoppene som slår ut nå ser det ut som. Så da håper jeg den setter i gang igjen til våren. Fiiiine rododendronen min. Takk Hu i Svingen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...