¤ananas¤ Skrevet 30. august 2006 #21 Del Skrevet 30. august 2006 Det jeg har lagt merke til er det ofte er de som har en del kilo for mye som tar heisen. Men det er jo de som absolutt hadde trengt å gå opp og ned trappene et par ganger. Har ikke noe i mot feite folk, men når de tar heisen i steden for trappa, så er det jo kanskje mest deres egen feil!? Det er helt greit at folk som er syke, eller av en aller annen grunn ikke KAN ta trappene bruker heis. Men å ta heis bare fordi man ikke gidder å bruke kroppen litt, det mener jeg er helt feil! Enig med sexy c; NEI TIL HEIS (for de som absolutt ikke trenger det..) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. august 2006 #22 Del Skrevet 30. august 2006 Ja, dere friske og spreke må veldig gjerne begynne å ta trappene i stedenfor heisen, så kanskje vi som virkelig trenger heisen ville få slippe til litt enklere. Utrolig frustrerende å bli stående utenfor en heis i evigheter og vente, fordi friske mennesker sprenger seg foran rullestolen min og inn i heisen for så å si ting som "du må nok vente, det er ikke plass til en rullestol sammen med oss andre". Når dette skjer for kanskje tredje gang blir jeg sur, gretten og irritert, og for ikke å snakke om forsinka! (Med forbehold om at noen mennesker som ser friske ut, slett ikke er det, og faktisk har behov for å ta heis. Men det er vel sjelden disse som skritter over mine ben og fotstøtter, jogger langs kanten av stolen min sånn at de kan bråsvinge inn foran den eller som rett og slett holder meg fysisk igjen med hånda mens de smyger seg inn...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest splæsj Skrevet 30. august 2006 #23 Del Skrevet 30. august 2006 Folk flest (inkludert meg) har blitt så vant med å ta heisen at de ikke tenker over at trappa er en mulighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. august 2006 #24 Del Skrevet 30. august 2006 Jeg jobber i 14. etasje, og er veldig glad for at vi har heis på jobben! Men ellers tar jeg gjerne trappene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. august 2006 #25 Del Skrevet 30. august 2006 Jeg sparer på de kalorier jeg kan så jeg tar heis hvis det er mulig. Hvorfor andre tar heis spekulerer jeg egentlig ikke over, til det er ofte musikken i heisen altoverskyggende irriterende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tanita Skrevet 30. august 2006 #26 Del Skrevet 30. august 2006 Jeg bor i 12 etasje og selvfølgelig tar jeg heis! Tar evigheter å løpe trappene! (Nei, jeg er ikke feit - nå er jeg nesten undervektig)... Men jeg skjønner ikke de som tar heisen bare en eller to etasjer, for det tar kortere tid å løpe da. Dessuten er heis essensielt når man skal frakte store ting som møbler osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skrue Skrevet 30. august 2006 #27 Del Skrevet 30. august 2006 ... Nei, jeg er ikke feit - nå er jeg nesten undervektig ... Ja, da burde man kanskje bruke trappen alikevel de gangene man ikke er nedlastet med poser for å få ørlite grann trening. Selv har jeg det prinsippet at er det mindre en 6-7 etager så bruker jeg trappene - dvs nesten alltid. Ofte river jeg med meg andre og det er lett å høre på mange at dette er noe de ikke er vant til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laina Skrevet 30. august 2006 #28 Del Skrevet 30. august 2006 Jeg har en GOD grunn til å ta heis. Med en unge på 3 år vil det ta en halv evighet å komme seg opp. Er jeg alene pleier jeg å gå. Det går fortere enn å vente på heisen... Nå begynner heldigvis sønnen å bli flinkere til å gå i trapper, men jeg husker i fjor sommer når vi skulle på besøk til en venn. Å bære 2-åringen 8 etajser ble litt mye for meg, altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mallina Skrevet 30. august 2006 #29 Del Skrevet 30. august 2006 Ja alle spreke folk burde bruke trappene! Det er så irriterende når jeg skal inn i heis med barnevogna, det er ikke altid det er plass til meg fordi det er så mange andre som skal ta heis! Og ingen som hverken har mye varer eller rullestol eller barnevogner!!! Jeg blir så provosert av å se unge spreke folk som tar heisen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tanita Skrevet 30. august 2006 #30 Del Skrevet 30. august 2006 (endret) Ja, da burde man kanskje bruke trappen alikevel de gangene man ikke er nedlastet med poser for å få ørlite grann trening. Selv har jeg det prinsippet at er det mindre en 6-7 etager så bruker jeg trappene - dvs nesten alltid. Ofte river jeg med meg andre og det er lett å høre på mange at dette er noe de ikke er vant til. ← Så du sier at du ville ha løpt opp og ned flere ganger 12 etasjer hver eneste dag? Ærlig talt, da aner du ikke hvordan det er å bo oppe i etasjene! Og hvorfor er det større behov for trening når man nærmer seg UNDERvekt? (det kommer ikke av lite trening men andre ting!) Endret 30. august 2006 av Tanita Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. august 2006 #31 Del Skrevet 30. august 2006 Man kan pokker ha store problemer med å gå i trapper selv om man ikke sitter i rullestol. Selv sliter jeg kraftig med bekkenløsning etter to svangerskap. Jeg er ikke overvektig, men kan ikke gå i trapper. Klarer to etasjer så knekker jeg sammen pga. smerter. Men det synes ikke på meg, så får heller folk tenke hva de vil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. august 2006 #32 Del Skrevet 30. august 2006 Jeg blir så provosert av å se unge spreke folk som tar heisen! ← Og hvem skal bedømme om de er spreke? Du? Har du hørt om usynlig handikap? Hvorfor bli provosert over noe du ikke har noe med? For ærlig talt, det er INGEN som har noe med hvem som tar heisen, eller hvorfor de gjør det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tanita Skrevet 30. august 2006 #33 Del Skrevet 30. august 2006 Denne tråden er nok et bevis på at folk er full av fordommer uten å tenke seg om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skrue Skrevet 31. august 2006 #34 Del Skrevet 31. august 2006 Så du sier at du ville ha løpt opp og ned flere ganger 12 etasjer hver eneste dag? Ærlig talt, da aner du ikke hvordan det er å bo oppe i etasjene! Og hvorfor er det større behov for trening når man nærmer seg UNDERvekt? (det kommer ikke av lite trening men andre ting!) Trening gir muskler og appetitt etter min erfaring (jeg har vel heller for god appetitt). Jeg sa altså at jeg setter en grense ved 6-7 etasjer. Er det mer enn det så blir det for mye Jeg kjenner folk med "usynlige" sykdommer som gjøre at de kan bli veldig fort slitne. Jeg kan ikke engang se det selv når jeg prater med dem. Så om noen har fordommer så bør de tenke etter en gang til. Men, alle "normale" mennesker (tykke som tynne) har godt av å bruke kroppen så mye som mulig. Det vil man garantert få betalt for senere i livet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest synseren Skrevet 31. august 2006 #35 Del Skrevet 31. august 2006 (endret) Jeg tar helst trappene. Tenker ikke over hva andre gjør, det er deres problem. Endret 31. august 2006 av synseren Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caramba Skrevet 31. august 2006 #36 Del Skrevet 31. august 2006 Bor i fjerde uten heis, så jeg får daglig mosjon. Særlig opp med tunge handleposer, phu!!!! Enig med SC at man bør ta trappa isteden for heis, særlig hvis man ikke bærer noe tungt og ikke skal høyere en 4-5 etasjer. Bra for helsa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tweek Skrevet 31. august 2006 #37 Del Skrevet 31. august 2006 Jeg bor i 4.etasje, og jeg blir ikke sliten av å opp trappene, men heisen er enklere.. Jeg har prøvd å ta trappene, men må innom masse mellometasjer og frem og tilbake.. Jeg går meg rett og slett vill, og det er utrolig frustrerende Men ellers går jeg mye, og tar gjerne trappene andre steder, så lenge det ikke er alt for høyt oppe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 31. august 2006 #38 Del Skrevet 31. august 2006 Jobben min går over fire etasjer, der vi går til og fra hele tiden. Vi har heis, men det kunne ikke falle meg inn å ta den. Gratis trim jo! Folk er for redde for å bevege seg. Nå må ikke dere hårsåre personer med skjulte handikap ta denne tråden ille opp, den handler jo om at FRISKE mennesker ikke trenger å ta heisen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mallina Skrevet 5. september 2006 #39 Del Skrevet 5. september 2006 Og hvem skal bedømme om de er spreke? Du? Har du hørt om usynlig handikap? Hvorfor bli provosert over noe du ikke har noe med? For ærlig talt, det er INGEN som har noe med hvem som tar heisen, eller hvorfor de gjør det! ← Jada det kan være folk har usynlige handikapp osv, osv, men jeg kjenner faktisk mange som tar heisen bare for å ta heisen, fordi de ikke gidder å gå opp i andre etasje. Jeg snakker om en trapp.. Men det jeg tenkte mest på var barna som tar heisen i ett kjør, altså barn fra 6årsalderen helt opp til 16år, og ja det syns jeg er provoserende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snasen Skrevet 5. september 2006 Forfatter #40 Del Skrevet 5. september 2006 Jeg bor i 12 etasje og selvfølgelig tar jeg heis! Tar evigheter å løpe trappene! (Nei, jeg er ikke feit - nå er jeg nesten undervektig)... Men jeg skjønner ikke de som tar heisen bare en eller to etasjer, for det tar kortere tid å løpe da. Dessuten er heis essensielt når man skal frakte store ting som møbler osv. ← De fleste forstår at syke folk o.l. tar heisen. Jeg forstår også at heisen er perfekt i brukt av frakting av møbler. Jeg forstår deg til dels at du ikke gidder å ta den opp til 12., men hvorfor ikke gå opp til 6. eller noe da? Så kan du ta heisen derifra? Da får du jo litt trim i hvertfall. Det hadde jeg gjort. Faktisk så tror jeg at jeg hadde øvd meg jevnt og trutt på å gå opp til 12. Hadde nok vært litt vanskelig i begynnelsen, men etterhvert hadde det gått som smurt vil jeg tro. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå