Cata Skrevet 17. september 2006 #61 Del Skrevet 17. september 2006 Jeg er lat så jeg tar heis.... Eh - hvilken heis :klø: ? På jobben har vi ingen (skulle bare mangle, med kun 2 etasjer) og hjemme er det heller ingen heis. Jooo, jeg vet det . Jeg tok heis da jeg var på ferie i sommer. (Med vannblemmer under begge beina etter å ha vært ute og gått i 10-12 timer - stort sett på asfalt.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kristin_ Skrevet 17. september 2006 #62 Del Skrevet 17. september 2006 Å ikke kunne ta trappene med mindre man bærer tungt er patetisk. Greit nok om du har knær som samtlige av europas leddspesialister har gitt opp eller om de du bor med elsker å bone trappen 4 ganger for dagen, men det er ingen som dør av å bruke trappene. Blir man svett og ekkel eller sliten av et par etasjer, burde det kanskje være en indikator på at man trengte mer fysisk aktivitet. Nå synes jeg jo alle oppfinnelser som skapes er for å lage livet enklere og mer stillesittende for oss, samtidig som at vi whiner over å bli feitere og feitere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bønna Skrevet 17. september 2006 #63 Del Skrevet 17. september 2006 Ja, for folk tar ikke heisen av fri vilje. Det er heisen som er problemet. ← Jeg forstår rett og slett ikke denne innbitte troen på viljens frihet. Hvor tar du den fra? Hvorfor tror du det er mulig å pøse på med eksterne faktorer uten at det har konsekvenser for hvordan hjernen reagerer? Faktum er at moderne bekvemmeligheter, som heis og ubegrenset tilgang av mat, er noe helt nytt i menneskets evolusjonære utvikling. Vi er rett og slett ikke tilpasset et slikt liv. Dermed fremstår det som fantastisk å fremstille slike nyvinninger som irrelevant i forhold til enkeltindividers generelle helsetilstand. Det er i praksis det samme som å avvise hele evolusjonslæren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 18. september 2006 #64 Del Skrevet 18. september 2006 Jeg tar som regel trappene. Jeg bor i 3.etasje, men vi har ikke heis så vi har ingen mulighet for å gjøre noe annet. Selv om jeg har bodd her i to år snart blir jeg fortsatt sliten av trappene Men til mitt forsvar er trappene ganske bratte da! På jobben tar jeg også som regel trappene, utenom hvis jeg har syklet til jobb og allerede er utslitt, eller hvis noen av brukerne (jobber deltid på omsorgsbolig) er med meg, for da kan jeg som regel ikke ta trappene siden de fleste brukerne er skrøpelige og ikke kan gå trapper. Denne tråden har fått meg til å bli mer bevisst på trappegåing, og fra nå av skal jeg alltid gå trapper (utenom i spesielle tilfeller da)! :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bobble Skrevet 22. september 2006 #65 Del Skrevet 22. september 2006 Heis er skummelt så eg tar heller trappa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå