Snasen Skrevet 29. august 2006 #1 Del Skrevet 29. august 2006 (endret) Ja, da er skolen i gang igjen gitt. Og denne gang biter jeg meg merke i at folk ikke tar trappene, men heisen i stedet. Hva skal vi egentlig med heis når vi har trapper? Hva er poenget? Så man skal slippe å gå? Ja, dette er supert for rullestolbrukere og den slags, nen hva skal så vi friske folk med denne heisen? Vi har faktisk ikke behov for den, men å bruke den gjør "vi" (les: en god del andre bortsett i fra meg og noen flere heldigvis) jevnt og trutt. Jeg ser at folka på skolen tar heisen opp i salen hvor vi har forelesning (4.etg). Og etter jeg har stått ute i friminuttet med mine klassekamerater strever de alle bort til heisen med en eneste gang. Hva skal jeg si egentlig? "Nei folkens... ta heisen dere, så går jeg opp til 4. alene." Nei da... jeg har ikke noe problem med å si det, men det faller seg naturlig at de som står ute sammen i friminuttene tar heisen sammen når vi tross alt tar følge inn på skolen igjen sammen. Man kan begynne å lure. Kan heisen være èn av årsakene til fedme, dårlig helse, etc? Man hadde ikke heis før, og vi friske mennesker behøver ikke heis, så hvorfor tar dere heis da? Det skader faktisk ikke å gå opp noen trapper. Hverdagstrim kalles det. Bare bra for kroppen, men nei da... sånt tenker man tydeligvis ikke på. Her skal vi HEISES opp i 4. fordi vi er for late til å gå. Nei....jeg vet ikke hva jeg vil med dette innlegget. Jeg ser bare ikke behovet for en heis når vi kan bruke beina. Og hvorfor bruker folk heisen når de har to friske ben å gå på? Er det kun latskap? For.. hva annet kan det egentlig være? Jeg finner ingen flere grunner. NEI TIL HEIS. Endret 29. august 2006 av Sexy C Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 29. august 2006 #2 Del Skrevet 29. august 2006 irritera meg grenselaust på sjukehus osv og. Ansatte som har pause, skal opp og ned nåken etasjer, pårørande osv. okkupera ofte heisen. (da meina ikkje eg om det e krise av et eller anna slag, da e det såklart greit) Vi måtte ofte stå lenge og vente på heis som vi skulle ta pasientar i senger med i. irriterande, syns friske og oppegåande folk kan gå trappa eg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ninakanin Skrevet 29. august 2006 #3 Del Skrevet 29. august 2006 Mamma fikk sine "håndtak" når hun fikk seg bil. Heis har sikkert samme effekt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 29. august 2006 #4 Del Skrevet 29. august 2006 ha ha ha ha.. eg skal gå og legge meg no.. litt for trøtt til å sjå ka emne eg var under no. "S og G" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snasen Skrevet 29. august 2006 Forfatter #5 Del Skrevet 29. august 2006 irritera meg grenselaust på sjukehus osv og. Ansatte som har pause, skal opp og ned nåken etasjer, pårørande osv. okkupera ofte heisen. (da meina ikkje eg om det e krise av et eller anna slag, da e det såklart greit) Vi måtte ofte stå lenge og vente på heis som vi skulle ta pasientar i senger med i. irriterande, syns friske og oppegåande folk kan gå trappa eg.. ← Ikke bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snasen Skrevet 29. august 2006 Forfatter #6 Del Skrevet 29. august 2006 Mamma fikk sine "håndtak" når hun fikk seg bil. Heis har sikkert samme effekt! ← Kan godt være. Bil har nok en enda større effekt enn en heis, men allikevel...heisen gjør nok med helsa den også tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest feit heisdame Skrevet 29. august 2006 #7 Del Skrevet 29. august 2006 JA JEG ER FEIT OG TAR HEIS. FORNØYD NÅ??? BLFGJC REUIC skjnejnhcuwewuic hnihre veviv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bønna Skrevet 29. august 2006 #8 Del Skrevet 29. august 2006 Man kan begynne å lure. Kan heisen være èn av årsakene til fedme, dårlig helse, etc? ← Ja, det er ikke unaturlig å tro at det er en årsak til fedme. Uten heis ville late og tiltaksløse folk måtte forbrenne energi ved å gå i trapper. Det er forresten herlig befriende å lese en som kopler fedme mot andre ting enn det personlige ansvar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mela Skrevet 29. august 2006 #9 Del Skrevet 29. august 2006 Jeg har større problemer med å se poenget med rulletrapper. Heis er jo bra for de i rullestol eller hvis du har 500 tonn med dritt å bære. Tar aldri heis selv, men det er mer fordi jeg har klaustrofobi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 30. august 2006 #10 Del Skrevet 30. august 2006 Jeg tar kun heis for å tøyse med gravitasjonskraften. Det er som en liten orgasme i fotsålene hver gang jeg hopper i en heis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bare innom Skrevet 30. august 2006 #11 Del Skrevet 30. august 2006 Jeg synes at fenomenet med heis er ganske morsomt... Først gjør mange hva de kan for å slippe å gå trappene, de skal ta heisen uansett! Så møter du de samme menneskene noen timer senere.... da finner du ut at de har betalt i dyre dommer for å gå på en trappemaskin på helsestudio....? Konklusjon: de unge, spreke og effektive tar heis, for de må spare energi til de skal trene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. august 2006 #12 Del Skrevet 30. august 2006 Det er forresten herlig befriende å lese en som kopler fedme mot andre ting enn det personlige ansvar. ← Ja, for folk tar ikke heisen av fri vilje. Det er heisen som er problemet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catwoman Skrevet 30. august 2006 #13 Del Skrevet 30. august 2006 Jeg har større problemer med å se poenget med rulletrapper. Heis er jo bra for de i rullestol eller hvis du har 500 tonn med dritt å bære. ← Enig der. Og ikke minst for de med barnevogner. Jeg for min del får litt hetta hvis jeg er steder der jeg finner ut at jeg må ta heis. Liker mye bedre å ta trappen, har litt mer kontroll da føler jeg, ikke tar det noe særlig lengre tid heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elfrida Skrevet 30. august 2006 #14 Del Skrevet 30. august 2006 Det minner meg om dette fantastiske bildet: http://www.goodexperience.com/broken/i/04/...a-fitness-s.jpg :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ninakanin Skrevet 30. august 2006 #15 Del Skrevet 30. august 2006 Det minner meg om dette fantastiske bildet: http://www.goodexperience.com/broken/i/04/...a-fitness-s.jpg :D ← Jeg satt akkurat og tenkte på det samme!! Men skal vi diskutere amerikanere så kommer tråden til å ta helt av... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 30. august 2006 #16 Del Skrevet 30. august 2006 Ja, friske mennesker bør ta trappen. Likevel irriterte det meg grønn at det ikke var heis i studentboligen jeg bodde i. Å karre seg opp i 4.etasje med et stadig skadet bein var ikke bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tweek Skrevet 30. august 2006 #17 Del Skrevet 30. august 2006 Ja, friske mennesker bør ta trappen. Likevel irriterte det meg grønn at det ikke var heis i studentboligen jeg bodde i. Å karre seg opp i 4.etasje med et stadig skadet bein var ikke bra. ← Jeg bor å i 4.etasje, og tar heis. Men hvis jeg skal ta trappene, må jeg gjennom alle mellom etasjene på "andre siden" og sånn er stress og litt forvirrende Jeg var redd for heiser før, men har blit vant til det ettervært. Men liker fortsatt ikke de gamle, hvor det ikke er dør i selve heisen bare i etasjene. Men jeg gjør opp for heisen, for jeg går veldug mye på jobb, og når jeg skal til butikken, og andre ting Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flugelhorn Skrevet 30. august 2006 #18 Del Skrevet 30. august 2006 Først gjør mange hva de kan for å slippe å gå trappene, de skal ta heisen uansett! Så møter du de samme menneskene noen timer senere.... da finner du ut at de har betalt i dyre dommer for å gå på en trappemaskin på helsestudio....? ← Ellers så tar jeg trappene av prinsippsak, t.o.m nå med bollemage (ok, tok heis da bekkenet krangla som værst, men det anser jeg som lovlig ) Som oftest når jeg tar trappene er jeg opp før de som tar heis, så hva er vitsen?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 30. august 2006 #19 Del Skrevet 30. august 2006 Jeg bodde tre år i åttende etasje, MED heis, og som oftest ble den brukt, i hvertfall opp. Men jeg ser stadig vekk folk som tar heisen EN etasje, og det er studenter som burde være spreke. What's the point? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skya Skrevet 30. august 2006 #20 Del Skrevet 30. august 2006 Det minner meg om dette fantastiske bildet: http://www.goodexperience.com/broken/i/04/...a-fitness-s.jpg :D ← Og blir man sliten av å gå opp tili 4. etasje så burde man kanskje gå de trappene litt oftere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå