Gjest Summertime Skrevet 29. august 2006 #1 Skrevet 29. august 2006 Er helt nybegynner, det er første gang jeg skal vaske ut av en leilighet jeg har leid. Er usikker på hva som må gjøres og med hvilke vaskemidler og metoder det skal gjøres. Er det noen av dere som har lyst til å hjelpe meg litt på vei? Vi skal ikke vaske taket, det er bestemt av han vi har leid av. Derfor gjenstår: Vanlig stue med parkett og vinduer Kjøkken med parkett, kjøkkenskap og øvrig innredning i tremateriale som er malt hvitt. Oppvaskmaskin + kjøleskap Bad, totalt flislagt, med vaskemaskin, sluk? Soverommene er helt ordinære. Veggene er vel en slags tapet som er malt i lyse farger. Da lurer jeg veldig på hva slags vaskemidler vi trenger og hva som egentlig skal gjøres. Må vi vaske vinduer både på innsiden og utsiden? (tror ikke det var gjort da vi flyttet inn.) Hva skal veggene vaskes med? Må vi dra ut oppvaskmaskinen og vaske bak? Den er helt tett og det er neppe møkkete under. Noe som må gjøres med slukene? Ser at jeg har litt av en jobb foran meg, så litt veiledning fra dere hadde vært helt toppers
Kykkelikokos Skrevet 30. august 2006 #2 Skrevet 30. august 2006 Du kan bruke salmiakk-vann til alt utenom parketten. Du trenger ikke å dra frem oppvaskemaskinen. Hvis slukene er litt tette kan du bruke plumbo hvis de tåler det (avhenger av hva de er laget av). Du må vaske vinduene både innvendig og utvendig. På parketten kan du bruke noen dråper Zalo, men pass på å ikke bruke for mye vann, da kan parketten begynne å svelle. Vil anbefale deg å gå til anskaffelse av en god mopp, en vaskebøtte, swiffer magic (skuresvamp som tar bort vanskelige striper på hvite vegger/skap osv), Zalo, salmiakk, grønnsåpe og nal.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå