Gjest gjesta Skrevet 29. august 2006 #1 Skrevet 29. august 2006 Jeg begynner å få vondt i halsen, har litt feber og øre og nese har tettet seg. Jeg vil bli frisk til helgen, men lurte på om noen har noen kjærringråd til å bli frisk fortest mulig? Hvile vet jeg er bra, og vann tipper jeg er bra, eller? Hva med paracet? Er det best å droppe paracet sånn jeg svetter ut feberen? Noen andre med noen gode råd?
Gjest bente85 Skrevet 29. august 2006 #2 Skrevet 29. august 2006 Jeg begynner å få vondt i halsen, har litt feber og øre og nese har tettet seg. Jeg vil bli frisk til helgen, men lurte på om noen har noen kjærringråd til å bli frisk fortest mulig? Hvile vet jeg er bra, og vann tipper jeg er bra, eller? Hva med paracet? Er det best å droppe paracet sånn jeg svetter ut feberen? Noen andre med noen gode råd? ← Ta halspastiller som for eksempel repsils, dekadin, eller vekk i morgen med råmelk og c-vitamin. (finnes på apoteket) Pass på og slapp av når du kan, og sov når du har mulighet. Da det med ro, og unngå noen store former for fysisk aktivitet. Ikke mer enn nødvendig. For nesen, skaff deg nesespray. Otrivin er bra. Anbefaler i tillegg at du tar med saltvann, for dem hjelper slimhinnene til å holde seg fuktige, sånn at dem ikke blir tørre. Vann er også bra. Er viktig med masse drikke, siden du har litt feber og svetter. C-vitaminer er også veldig bra. Paracet er fint det. Om du føler at du klarer deg uten smertestillende, så gjør du det. Er feberen høy, så vil jeg nok anbefale den paraceten jeg da. Også ønsker jeg deg god bedring.
Gjest splæsj Skrevet 30. august 2006 #3 Skrevet 30. august 2006 Kok tomatsuppe på en hel hvitløk - en hel ja, ikke bare et fedd.
Gjest Gjest_mew_* Skrevet 30. august 2006 #4 Skrevet 30. august 2006 Hvit te har jeg lest skal være bra ved begynnende forkjølelse. Skal vist drepe opptil 70% av viruset. Tror vel ikke helt på det men man kan jo prøve
Gjest bente85 Skrevet 30. august 2006 #5 Skrevet 30. august 2006 Og drikk mye varmt drikke, det hjelper på slim i halsen, sånn at det løsner. Sørg for å ha hostesaft i huset, og bruk det. For slimet, det skal opp.
Gjest Hilde79 Skrevet 30. august 2006 #6 Skrevet 30. august 2006 Gå på helsekostforretning. De har mange fine tips. Jeg har svettet av meg en del forkjølelser og influensaer etter et par "hestekurer" derfra
Gjest gjesta Skrevet 30. august 2006 #7 Skrevet 30. august 2006 Takk for råd alle. Jeg er fortsatt drita sjuk, men har sovet 5-6 timer i dag pluss at jeg måtte dra hjem i fra skolen. Satser på en god natts søvn og at jeg blir bedre i morgen takket være deres gode råd.
Gjest bente85 Skrevet 30. august 2006 #8 Skrevet 30. august 2006 Takk for råd alle. Jeg er fortsatt drita sjuk, men har sovet 5-6 timer i dag pluss at jeg måtte dra hjem i fra skolen. Satser på en god natts søvn og at jeg blir bedre i morgen takket være deres gode råd. ← Bare hyggelig å komme med råd. Du må nok regne med det at du ikke blir frisk dem nærmeste dagene. Det tar nok litt tid. Fint at du har fått sovet så mye da! Det har kroppen din godt av, særlig nå. Er ikke så smart og være på skolen når du ikke er frisk, da er det greiere å være hjemme. Så får du ha god bedring.
Amanlis Skrevet 31. august 2006 #9 Skrevet 31. august 2006 Jeg drikker noe som heter Citrosept når jeg begynner å bli syk. Det er grapefruktekstrakt som kjøpes på helekosten. Jeg blander ut med appelsinjuice for det smaker helt..... Det skl blandes ut med væske for det er ganske sterkt. Det er masse masse c-vitaminer i det også. Citrosept hjelper mot forkjølelse og omgangssyke for det dreper bakterier. Det virker bort i mot alltid for meg. God bedring.
Gjest Hilde79 Skrevet 31. august 2006 #10 Skrevet 31. august 2006 Jeg drikker noe som heter Citrosept når jeg begynner å bli syk. Det er grapefruktekstrakt som kjøpes på helekosten. Jeg blander ut med appelsinjuice for det smaker helt..... Det skl blandes ut med væske for det er ganske sterkt. Det er masse masse c-vitaminer i det også. Citrosept hjelper mot forkjølelse og omgangssyke for det dreper bakterier. Det virker bort i mot alltid for meg. God bedring. ← Den kan jeg og anbefale på det sterkeste!! Det smaker HØGG, men fy f*** så effektivt!
Gjest gjesta Skrevet 31. august 2006 #11 Skrevet 31. august 2006 Da er Citrosept notert. Men... jeg tror jeg begynner å bli frisk. Føler meg ganske så mye bedre i allefall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå