Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Vask av pynteputer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har noen fine pynteputer jeg har fått av min mor. Problemet er at det er løse fjær som fyll i dem, altså kan jeg ikke ta av trekket og få vasket det.

Er det mulig å vaske slike puter? evt må de til renseriet??

De putene jeg kjøper selv er med trekk og innerpute med "vanlig" fyll, så disse går i maskin' rett som det er....

Skrevet

Antar at de kan vaskes på samme måte som man vasker dyner og soveputer? 30 grader, bare litt vaskemiddel, finvask, alene i vaskemaskinen?

Skrevet

Det kommer nok litt an på om trekket er "duntett". Er det ikke det kan du nok risikere at vaskemaskinen blir full av dun.

Tåler trekket en runde i tørketrommelen bør du nok gjøre det sammen med tennisballer for å "fluffe" opp putene. Det gjør jeg med våre sengedunputer.

Hilsen Lille meg

Skrevet

Hvis du kan og ikke trenger å rense fyllet, ville jeg prøvd å sprette puta forsiktig opp i en kant og hatt fyllet over i en pose mens trekket ble vasket og tørket. og så bare hatt fyllet i igjen og sydd fint igjen.

Det vet jeg min bestemor brukte å gjøre.

Skrevet

- Putene er definitivt ikke dun sikre... det kommer stadig fjær ut av dem...

- Jeg er dessverre veldig dårlig på finsøm, ellers kunne jeg sikkert juksa det til..

Må vel ta en vurdering av hele prosjektet, jeg liker trekkene, men ikke fyllet. Hvis jeg fant noen som var sy-kyndige, kunne det kanskje monteres glidelås, slik at jeg kan velge fyll selv og vakse trekk når jeg vil :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...