Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lest Berlinerpoplene og er snart ferdig med Eremittkrepsene.

Er det flere bøker i denne serien?

Gjest Hedda Gabler
Skrevet

Nåååh, er det så sikkert? Det står jo nærmest "fortsettelse følger" på siste side i Eremittkrepsene.

Skrevet
Nåååh, er det så sikkert? Det står jo nærmest "fortsettelse følger" på siste side i Eremittkrepsene.

Hmmmm, håper på det da. Har ikke kommet til siste side ennå.

Jeg bli liksom litt glad i de folka i serien da.

Skulle gjerne ha vaska huset til Tor og faren... Og kanskje gitt veggene litt moderne farger.

Skrevet

Hvis du går på linken over, så kommer du til et intervju med Anne B. Ragde, hvor hun sier at det slett ikke kommer en tredje bok om folkene på Neshov.

Hun forteller også villig vekk, om hvordan den egentlig skulle ha sluttet, men at det ble for dramatisk og at hun heller overlater det til leseren å tenke selv.

Skrevet

Jeg har akkurat lest ferdig Berlinerpoplene, og er nå helfrelst på Anne B. Ragde og hennes utrolige fortellerkunst :klappe: Gleder meg til å lese Eremittkrepsene, må bare få tak i den først ;)

Skrevet

Synd det ikke kommer en bok till, synes sluttet ble altfor åpen og undrende. Ble nesten litt irritert. :ler:

Skrevet
Småborgerlig.

HA-HA!

Greit at ikke alle liker Berlinerpopleme og Eremittkrepsene, for all del. Men hvis man ført skal disse dem, er kanskje småborgerlig det minst passende ordet. Hallo - det er jo både homser og barn født utenfor ekteskap som skildres. Og det er ikke akkurat forenelig med småborgerlige verdier.

Skrevet
Synd det ikke kommer en bok till, synes sluttet ble altfor åpen og undrende.  Ble nesten litt irritert.  :ler:

Samme her og venninnen min og jeg lurte på om vi skulle skrive vår egen oppfølgingsbok. ;)

Skrevet
Disse bøkene blir filmatisert i disse dager ;)

Er det riktig :hoppe:

Gleder meg :)

Skrevet
Disse bøkene blir filmatisert i disse dager ;)

Så morsomt :klappe:

Skrevet
HA-HA!

Greit at ikke alle liker Berlinerpopleme og Eremittkrepsene, for all del. Men hvis man ført skal disse dem, er kanskje småborgerlig det minst passende ordet. Hallo - det er jo både homser og barn født utenfor ekteskap som skildres. Og det er ikke akkurat forenelig med småborgerlige verdier.

Nei, det er sant. Men det er småborgerlig å lese A.B. Ragde.

Småborgerlig i mening: vår nye tids småborgerlighet i form av radikal naivitet som forkler seg som liksom-intellektualisme.

Skrevet

Berlinerpoplene blir også satt opp på trøndelag teater :-D Jeg fikk et slags savn etter folkene i boken, ble jo glad i dem. Syns slutten på eremittkrepsene var dum, men.. fant på min egen etterhvert ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...