Gå til innhold

Betale hvor mye skatt av attføring?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Pga. at jeg har en del helseproblemer må jeg nå snart omskolere meg.

Legen snakket om at jeg kunne få yrkesrettet attføring etter at sykemeldingsperioden er over.

Jeg vet at den er på 66% av den inntekten jeg har nå, men er det noen som vet hvor mye skatt jeg må betale??

Må jeg betale like mye (samme tabelltrekk) som jeg har nå??

Må jeg betale skatt av barnetillegg???

Hvis jeg evnt. får medisinsk attføring i stedet er det de samme satser som yrkesrettet attføring??

Håper noen kan svare meg så jeg vet litt om hva jeg har å se frem til ang økonomien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du betaler vanlig skatt i forhold til inntekten.

For min del så ble ikke skatten noe lavere selv om inntekten sank betraktelig.

Grunnen til det var at jeg nå ikke har reiseutgifter å trekke i fra samt mindre i renteutgifter da jeg ikke betaler på studielånet. (Måtte faktisk ta opp nytt lån)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld at jeg er usaklig, men jeg leste overskriften som "Betale hvor mye skatt av avføring?" 

:legrine:

:ler:

Hva er forskjellen på medisinsk og yrkesrettet attføring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Hva er forskjellen på medisinsk og yrkesrettet attføring?

Medisinsk attføring er et ord som ikke fines lenger. Nå heter det rehabiliteringspenger.

Rehabiliteringspenger får man mens man er under behandling med utsikt til bedring, eventuelt mens man er under utredning dersom det tar spesielt lang tid.

Attføringspenger får man mens man driver med utdannelse, arbeidstrening eller uttesting av arbeidsevne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Medisinsk attføring er et ord som ikke fines lenger. Nå heter det rehabiliteringspenger.

Rehabiliteringspenger får man mens man er under behandling med utsikt til bedring, eventuelt mens man er under utredning dersom det tar spesielt lang tid.

Attføringspenger får man mens man driver med utdannelse, arbeidstrening eller uttesting av arbeidsevne.

Glemte å si at satsene for disse to er de samme, altså 66% av inntekt i løpet av de tre siste kalenderår før sykmelding. Eventuelt et minimumsbeløp på ca 100-110 000 i året dersom man har hatt lav eller ingen inntekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...